فرهنگ و هنر

«دروغ» منتشر شد – سی وی نت

«دروغ» منتشر شد - ایسنا

داستان‌های برگزیده پنجمین دوره جایزه ارغوان با عنوان «دروغ» با گردآوری اوژن حقیقی منتشر شده است.

به گزارش سی وی نت، این مجموعه که دربردارنده ۱۰ داستان کوتاه از ۱۰ برگزیده جایزه ارغوان است، با مقدمه‌ای از محمد چرمشیر (عضو هیات انتخاب این جایزه ادبی) و با گردآوری اوژن حقیقی، دبیر این جایزه در ۱۱۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۹۵۰۰ تومان در انتشارات مرکز منتشر شده است.

این مجموعه با این داستان‌ها همراه است: «گل» از نوید عظیمی،«کادو» نوشته آرمان عابدیان، «به خاطر دروغ بود» نوشته پردیس خلجی، «بگریز» از رحمان حسینی، «سیرکِ ساحلی» از مهسا شاملو، «بیز بیست، سیز یوز» نوشته مهران صفرخانی، «تبادر» از محدثه سارانی، «دگمه دروغ» نوشته سعید قلی‌زاده، «ملاقات» نوشته واله ساجدی و «تلاشی ناکام برای خوابی آسوده» نوشته دنیا چهرازی.

در بخشی از مقدمه محمد چرمشیر می‌خوانیم:« این پنج دوره که دوره آخرش رسید به نوشتن قصه از «دروغ» را، باید دوره‌های جا افتادن دانست و به قول قُدما حالا وقتش که «ارغوان» جا سنگین شود، وسیع شود و تأثیرگذار. مقیاس را بردارد از رقابت این که قصه نوشته با آن که قصه نوشته و جا بدهد به رقابت قصه‌نویسان با قصه. باید سازوکار از کشف استعدادها به ساختن قصه‌نویسان آینده تغییر آهنگ دهد. 

پیگیری روند کشف استعدادها در این دوره‌های گذشته گاه کار را به کارستان تقدیر و «تاچه شود» کشانده. بوده دوره‌هایی با استعدادهای درخشان بوده دوره‌هایی با کمترین فروغ. بوده دوره‌هایی باقصه‌نویسان آشنا با چند و چون قصه‌نویسی و بوده دوره‌هایی با مشتریانی صرفا در قامت مشتری و صرفا شرکت‌کننده.»

مجموعه داستان‌های برگزیدگان دوره‌های پیشین جایزه ارغوان با گردآوری اوژن حقیقی پیش‌تر با عنوان‌های «آخرین روزهای سال»، «شب»، «آخرین‌بار» و «آخرین سال قرن» در نشر مرکز منتشر شده است.

 انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا