سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

درمان ناتوانی جنسی مردان

قبل از مطالعه این بخش، مقاله ناتوانی جنسی مردان در این سایت را مطالعه کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، اختلالات جنسی می تواند زوجین را تحت تاثیر قرار دهد، طلاق یکی از دلایل تفاوت اختلالات روانپزشکی و … است و این عوارض اهمیت درمان این اختلالات را در مراحل اولیه نشان می دهد. در مردان، ناتوانی جنسی ناتوانی دائمی یا موقتی در رسیدن به نعوظ کافی برای مقاربت جنسی است. چندین روش اصلی در درمان آن وجود دارد که در این مقاله از مجله متخصص اورولوژی به نکات برجسته آن اشاره شده است.

شرح حال در یافتن علت بیماری بسیار کمک کننده است، به عنوان مثال، در کسانی که صبح سالم هستند و نعوظ دارند، اما در ساعات بیداری دچار اختلال نعوظ هستند، عوامل شناختی و عصبی مانند استرس کمتر برجسته است. . بنابراین در این موارد باید تمرکز بر روان درمانی باشد.

1) تغییر در سبک زندگی

در مرحله اول درمان ناتوانی جنسی، کاهش وزن با اصلاح رژیم غذایی برای کاهش مصرف چربی، قطع مصرف الکل و افزایش فعالیت بدنی با گنجاندن ورزش منظم در برنامه هفتگی توصیه می شود. تمام اقلام مرتبط با دخانیات (از جمله سیگار، تریاک، قلیان و …) باید به شدت متوقف شود.

2) داروی بیمار را تنظیم کنید

تمام داروهایی که می توانند باعث ناتوانی جنسی شوند باید پس از در نظر گرفتن احتمال قطع و مشورت با پزشک قطع یا مصرف روزانه آن کاهش یابد. (برای مشاهده لیستی از این داروها به مقاله داروهایی که باعث اختلالات جنسی در مردان و زنان می شوند در وب سایت ما مراجعه کنید).

3) طب خوراکی

رایج ترین داروهای این گروه عبارتند از: سیلدنافیل، تادالافیل، واردنافیل، آپومورفین، یوهیمبین و غیره. با توجه به عوارض جانبی این داروها و در ترکیب با برخی داروها به ویژه داروهای قلبی، این داروها باید پس از شرح حال دقیق و معاینه و اطلاع از وضعیت قلبی عروقی بیمار توسط پزشک تجویز شود. و داروهایی که مصرف می کند و تصادفی بودن او می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

4) خالی

این یک گزینه خوب برای کسانی است که به داروهای خوراکی پاسخ خوبی نمی دهند و احتمال نشت وریدی در آزمایشات مطرح شده است. این دستگاه وسیله ای است که با ایجاد مکش و خلاء در اطراف آلت تناسلی باعث ورود خون به آلت تناسلی می شود و پس از پر شدن آلت تناسلی، یک کاتتر در ریشه اندام تناسلی قرار می گیرد تا از نشت خون از آلت به بیرون جلوگیری کند.

برای جلوگیری از آسیب پوست، آن را بیش از 30 دقیقه استفاده نکنید. استفاده از آن نیاز به تمرین دارد و زمانی که خلاء به درستی استفاده شود، میزان پاسخگویی 80 تا 90 درصد است. زوج های جوان ممکن است کمتر از جاروبرقی استفاده کنند. جاروبرقی در دو نوع پمپ موجود است: پمپ مکش و جاروبرقی با باتری.

5) داروهای تزریقی داخل رکتوم

برای افرادی که خیلی قوی نیستند و به درمان فوق پاسخ نمی دهند، داروهایی مانند پاپاورین یا آلپروستادیل یا فنتولامین توصیه می شود که به تنهایی یا ترکیبی وارد آلت تناسلی شوند. این داروها باید قبل از رابطه جنسی به واژن بیمار تزریق شود. البته برای این منظور پس از تعیین دوز توسط پزشک، آموزش های لازم برای واکسن به بیمار داده می شود.

باید درک کرد که این داروها باید در نقاط خاصی به بدن کودک تزریق شود و از تزریق وریدی یا عضلانی خودداری شود. عوارض جانبی رایج این درمان شامل درد و سفتی در محل تزریق و پریاپیسم است. پریاپیسم جدی ترین و خطرناک ترین عارضه دارو است که نعوظ بیش از 4 ساعت طول می کشد.

بنابراین، اگر فردی که این داروها را مصرف می کند، به مدت 4 ساعت دچار سفتی آلت تناسلی شود، باید برای تورم آلت تناسلی به اورژانس مراجعه کند.

6) قرار دادن پروتز آلت تناسلی

پروتز آلت تناسلی آخرین خط درمان ناتوانی جنسی مردان است و برای کسانی مناسب است که به هیچ درمانی پاسخ نمی دهند و مدت زیادی است که از ناتوانی جنسی رنج می برند. با این روش پس از تخریب بافت های داخل آلت تناسلی، استوانه های مصنوعی داخل آلت تناسلی نصب می شود. پروتزهای آلت تناسلی انواع مختلفی دارند که نوع اول سفت یا انعطاف پذیر است که بیمار پس از استفاده می تواند آنها را خم و صاف کند.

انواع دیگر آن شامل پروتزهای دو تکه و سه تکه است که دارای یک مخزن مایع در کنار مثانه و یک دکمه در داخل کیسه بیضه است و با فشار دادن دکمه، مایع مخزن به سیلندر آلت تناسلی منتقل می شود و به نر برخورد می کند. دستگاه تناسلی از عوارض این روش سخت می توان به عفونت و نارسایی اندام های مصنوعی و آسیب به لوله های فالوپ اشاره کرد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا