حوادث

درخواست خانواده دختر ۲۷ ساله چهار روز بعد از مفقودشدنش

حوالی ظهر جمعه 11 ژوئیه ، خبر اعتراض “صحاها” ، دختری 27 ساله در کردکوی ، استان گلستان ، در عملیات نجات گزارش شد؛ نجاتگران ، پلیس و سایر سربازان بلافاصله برای جستجوی او ظاهر شدند ، اما حدود سه روز پس از ترک پسر ، ارتش هنوز در حال جستجو برای او در آب و هوای بارانی و کوهستانی بود.

براساس سی وی نت ، طی دو روز گذشته ، عکس های یک زن محبوب در اینترنت و رسانه های اجتماعی در حال گردش است. گفته می شود که “ساها رضا نژاد” ، مرد 27 ساله ، چهارشنبه در سفر خود به قصد “بالای جهنم” در شهر کردکوی گلستان رفت ، اما در آخرین روز از سفر ، او هلاک شد و نشد. برگشتن.

رحیم میرکریمی – جمعیت هلال احمر گلستان برای کمک و نجات – در مصاحبه سی وی نت ، وی در این رابطه می گوید: “از روز جمعه ، سیاست جمعیت هلال احمر برای محرومیت از این زن 27 ساله توضیح داده شده است.” در ابتدا آنها به عنوان تیم غیرقابل انتقال اعلام شدند ، اما وقتی به اعضای تیم در حال اجرا گفتیم مشخص شد که این طور نیست و در آخر ، آنها گفتند که آنها تیمی هستند که خود را پیدا کردند چشم

وی ادامه داد: “گزارش های اولیه حاکی از آن است که این زن از چادر برگشته است و اظهار داشت که آنها منطقه (محل سکونت) را جستجو کرده اند اما وی را پیدا نکرده اند.” در این بخش ، دو گروه از نظرسنجی ها به سایت ارسال شده و جلسه مدیریت بحران را برگزار کردند. فرماندار ، فرماندار محلی و غیره به بحث و گفتگو پیوستند و او و اعضای بدنسازی در آنجا متوقف شدند. البته اظهارات عمومی گفته شده در محل مورد نظر مفید نبود و فقط منطقه جستجوی ما را گسترش داد.

میر کریمی گفت: “این جستجو به روش های مختلفی انجام شد و تیم جستجو به محل سگ آنها اعزام شد.” همچنین گروهی از مردم از شموشک به جایی که این تصادف اتفاق افتاد ، صعود کردند و ما تیم دیگری را فرستادیم تا به دنبال همان باشند. از هلی کوپترهای دیگری نیز استفاده شده است و امروز به یک موتورسواری نیاز است. با وجود باران شدید دیروز ، این نظرسنجی متوقف نشده است. تاکنون اسکادران سرخ 96 وظیفه را برعهده گرفته است.

معاون جمعیت هلال احمر گلستان برای ادامه کمک و نجات: “ما در فرودگاه شایعات می کنیم و از مردم می خواهیم تا به مسئولان بپیوندند.”

میرکریمی به داستان دروغین در مورد کشف این زن 27 ساله اشاره کرد و گفت: شب گذشته ، 13 تیرماه ، اعلام شد که حاجی آباد در چشمه ای به نام “شاه پاسند” واقع شده است. البته داستان مشخص نیست. کار وقتی انجام شد که به شهر حاجی آباد رفتیم ، اما متأسفانه در طی این تست ها نتیجه ای نگرفتیم.

“سامان رضایی نژاد” – برادر سها رضانی نژاد – که هم اکنون در مصاحبه سی وی نت در کمدکووی بالا با کمک های کمکی و اجرای قانون می ایستد ، او می گوید: ساها نیمه شب تهران را برای مسافرت ترک کرد. آنها به ارتفاعات کردکوی نقل مکان کردند و صبح زود در آنجا مستقر شدند. سوها تقریباً آنتن داشت و آخرین نفر با خانواده اش حدود ساعت 11 عصر روز پنجشنبه بود که با پدرم صحبت کرد.

وی گفت: “افرادی که مسافرت می کنند می گویند که تا نیمه شب آن شب ایستاده اند.” آنها در آنجا اردو زدند که حضور موش ، اگرچه حدود 50 متر از دایره فاصله داشت.

برادر پسر گفت: “ساها در این سفر كسی با او ندارد اما چون دومین بار است كه با آنها بوده است ، او مردم را می شناسد.” برخی از بینندگان می گویند صبح روز جمعه Suha در تلاش بود تا از چادرش بیرون بیاید ، اما در مورد آن اختلاف نظر وجود داشت زیرا چون اردوگاه آنها پر بود ، چگونه می توان آن را دور ریخت. صبح؟ کی همه افراد آنجا بودند؟

سامان در ادامه تصریح کرد که ساها مهی یک یا دو بار در ماه سفر می کند و نمی تواند با اطمینان بگوید چه اتفاقی برای او افتاده است. به نظر ما ، امکان آزادسازی Suha در صبح امکان پذیر نیست ، زیرا این مکان مخفی نیست. ما از همه یاریگران و آژانس های اجرای قانون می خواهیم که در مورد زباله های صحاها پیگیری کنند تا بتوانیم آن را بیابیم. ما همچنین از رهبر و حاضران خواستار مصاحبه هستیم ، اما این طور نیست که ما می خواهیم انگشت خود را نشان دهیم ، بلکه ما عضو خانواده صحاها هستیم و حق داریم بدانیم اوضاع چیست. ما در یک وضعیت وحشتناک قرار داریم.

وی گفت: “ما از مردم می خواهیم كه شایعات دروغین را گسترش ندهند و وضعیت ما را دریابند.” داشتن امید کاذب یا از دست دادن امید گاهی اوقات دشوار است. ما داستان زنی با هویت ساها را توسط ناشناس دریافت کردیم که وقتی همه به آنجا رفتند ، متوجه شدند که این اطلاعات نادرست است و امروز آنها با یک هلیکوپتر به جستجوی مکان پرداختند. . با این حال ، این داستانهای دروغین نیز دنبال شدند. به نظر می رسد داستان بسیار دشوار است ، شاید حتی برای کسی که می خواهد ما را مجبور کند آن را در نظر بگیرد.

محبوبه پدرامیا نیا “- یکی از بستگان خانواده ساها رضانژاد – مصاحبه سی وی نت ، در این باره می گوید: ساها در اردیبهشت 1372 به دنیا آمد. او و خانواده اش در کرج زندگی می کنند. او سالها بود و ایده ای نداشت. مکانی خطرناکتر و دشوارتر است ، اما نمی دانم چرا.

وی ادامه داد: ساها کار می کند ، در یک شرکت ساخت و ساز فعالیت می کند و به دلیل طولانی بودن مدت زمان کار ، اغلب یک یا دو بار به طبیعت می رود ماه در حال حرکت است بعضی اوقات تورها برای چند روز انجام می شود ، اما شب ها آنها در آنجا اردو می کنند که در آن باید باشد. سوها چهار یا پنج سال است که از تمام تجهیزات لازم برای شنا استفاده کرده است.

پدرامنیا گفت: “اطلاعات مربوط به ساعت اول حادثه ساها. ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. بیانیه های حاضرین پیدا شد. سوهه در روز جمعه ناپدید شد و بعد از این که تقریباً همه مسافران برگشتند. تهران اما امروز دادستانی گلستان به مردم گفت كه به منطقه برگردند و پاسخگو باشند. اولاً كه 1.5 میلیون از ساحه دریافت كرد ، جهل او را در همه جا رها كرد و بازگشت. .

پدرامامنیا گفت: “به ما گفته شد كه ساها چند دقیقه برای خنك كردن چادر خود را ترك كرده است ، كه او دیگر برنگشته ، اما ساها تلفن او را نگرفته بود.” آنچه را مردم در آسمان می گفتند می خوانیم ، و بسیاری گفتند که او احتمالاً فرار کرده است. این کلمات بدون دانستن آن باعث درد بیشتر از گناه می شوند.

وی همچنان از بسیاری از تماس های دروغین او و خانواده و نزدیکانش پس از ارسال تصاویر صحاها در هوا شکایت می کند: ما مخاطباتی داریم که می گویند صحرا هنگام ارسال یکی از آنها پیدا شد بدن ، اما او آنجا نیست. بعد از این ماجرا گزارش شد که ساها پیدا شده است ، اما این طور نبود. آنها چندین بار اطلاعات نادرست را ارائه دادند ، حتی یک بار نیز سربازان فرستادند و صحاها در آنجا نبود. آنها گفتند که او وارد حاجی آباد شد ، تلفن ما چند ساعت پر از سلام و احوالپرسی بود اما آنها رفتند تا ببینند که او آنجا نیست. ما نمی خواهیم این اطلاعات نادرست پخش شود و کسی می داند که ساها خالی است و آن را ندیده است ، باید انتظار داشته باشیم و دامنه جستجو را گسترش دهیم.

پدارامنیا در پایان سخنان خود وقتی از کلیه شرکت ها و افراد در مورد اطلاعات این بخش سؤال کرد ، می گوید: از همه شرکت ها ، گروه ها و افراد مشهور می خواهیم تا به ما کمک کنند و این اطلاعات را به ما اطلاع دهید تا صحرا یافت شود. برادر سها و پدرش اکنون در آنجا هستند كه تا زمانی كه صها پیدا نشوند ، بازنگشته اند. سوها در این ایام به کمک همه ما احتیاج دارد.

پایان ماموریت

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا