ورزش

دانشگاه باید در حل مسائل جامعه نقش‌آفرین باشد

به گزارش خبرنگار محلی خبرگزاری آنا از بیرجند، حسن بنیادیا در نشست بررسی تحول و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانش پژوهان دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، بر ایجاد دانشگاه مناسب تاکید کرد. بسیار مفید است و در حل مشکلات امروز به خوبی عمل می کند، بگذارید چندین بار در گذشته کار را مرور کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ششمین منطقه کشور است که نشست بررسی تحول و کیفی سازی دانشگاه آزاد اسلامی در آن برگزار می شود، افزود: بر هویت فرهنگی، اخلاقی و تربیتی دانشجویان مهم علمی افزوده می شود. قانون تحول و حفظ یکپارچگی دانشگاه بخشی از تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.


بیشتر بخوانید:

جلسه بررسی تحول و بهسازی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ارتقای کیفیت و اثربخشی مطالعات، ارتقای یادگیری اخلاقی و معنوی، ارتقای پاسخگویی و حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری تولید در کارآفرینی، ترویج انگیزه های جهانی و مهیج. ظرفیت و پیشرفت علمی، انسجام و یکپارچگی شبکه، تغییر در سازمان های فرهنگی، دستیابی به سازمان یادگیرنده و بهره وری و حمایت اقتصادی از مهمترین وظایف مجموعه و مستندسازی تغییر و بهبود دانشگاه است.

برخی از آداب و رسوم و آیین ها متوقف شده است

سازندگان افزودند: مقاله تغییر و بهبود دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به تحصیلات دانشگاهی اسلامی و سایر آموزش‌های پیشرفته در حوزه‌های علمی و فناوری، در یک برنامه راهبردی پنج ساله آماده و ادغام شده است. ما نباید برای کنترل فرهنگ و انجام برخی مراسم مذهبی از راه خود خارج شویم.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لزوم تحلیل دقیق را یادآور شد و گفت: معضلات اجتماعی و سیاسی بعد فرهنگی دارد، گاهی می‌توان راه‌حل بالاتری ارائه داد و این درست نیست.

بنبانیان با ادعای اینکه مقام معظم رهبری دانشمند، فرهنگی و فیلسوف صاحب نامی هستند، گفت: دانشگاه از منظر قداست خود یکی از مهم ترین مکان های تربیت فکری جامعه مراقبت فرهنگی است.

رئیس سابق کمیسیون اخلاق فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هر اتفاقی چه مثبت و چه منفی در جامعه موج می زند، ادامه می دهد: دانشگاه باید نقش مهمی در رفع مشکلات امروز جامعه داشته باشد.

بنیانیان با تاکید بر تحول و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی یک برنامه عملیاتی پنج ساله از سال 1400 تا 1405 برای اجرای کلیات ابلاغی مقام معظم رهبری است. این یک فرصت عالی برای بازی است.” فرصت یک فرصت پنهان نیست.

وی با بیان اینکه در همه ابعاد شبکه های اجتماعی دو موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: موضوع اول درباره اجرای رویداد و دوم رسانه برای اجرای آن است. این رویداد زمانی رخ می دهد که این دو عنصر با هم ترکیب شوند.

رئیس سابق کمیسیون پیوند فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آنچه که مقام معظم رهبری بر نهادینه شدن موضوع زندگی و زندگی اجتماعی ایرانی-اسلامی در اقصی نقاط کشور تاکید دارند، افزود: جامعه در حال تبدیل شدن به یک جامعه است. .

بنیانیان گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند «اسلامی شدن دانشگاه تعریف عمیق تر، گسترده تر و کامل تری دارد و به نظر من برای دانشگاه مهمتر از شام است». اگر می خواهید دانشگاه علم باشد، باید اسلامی باشد. “یکی از شاخصه های اسلام گرا شدن دانشمند و فیلسوف شدن است. اعتماد به نفس معلم و دانش آموز است. اعتماد به نفس معلم و دانش آموز است.”

مهم در اجرای مدارک دانشگاه آزاد

وی افزود: در دوران معاصر ما مشتاق اجرای دانشگاه اسلام هستیم؛ دانشگاه، روسای گروه ها باید فعالیت های فرهنگی دانشگاه و نهادهای فرهنگی داخلی را مدیریت و هدایت کنند و دانشگاه باید به آنها کمک کند.

مشاور و دستیار فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان لزوم تغییر نگرش مدیران در ادبیات دانشگاه، گفت: استفاده از آموزش به عنوان ابزار کلیدی تغییر. اومنالا این آموزش باید یکی از ویژگی های کلیدی مدیران باشد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد نظام مدیریت مفهومی دانشگاه اسلامی و ایجاد برنامه راهبردی در حوزه اسلامی سازی دانشگاه در راستای اهداف مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش آنا، در ابتدای این نشست سید حسن هاشمی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی در گزارش تاریخ فرهنگی و علمی استان خراسان جنوبی گفت: هست. که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با استعانت از الطاف الهی زمینه شکوفایی و بهروزی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم می کند.

هاشمی بر لزوم قرار دادن موضوع تغییر فرهنگ و رفتار دانشگاهی در این حوزه و توجه دقیق به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اسلامی سازی دانشگاه و بیانات سرنوشت ساز گام دوم تحول تاکید کرد و افزود: تحول دانشگاه .

خاتمه اطلاعات / 4117/4062 /

دکمه بازگشت به بالا