فرهنگ و هنر

خورشید در تاریکی آسمان ۱۰ اردیبهشت می‌گیرد!

با وجود اینکه ماه گرفتگی در 20 اردیبهشت امسال رخ داد، اما حضور ایران در کشورمان بلافاصله مشخص نشد.

مهندس مسعود عتیقی، رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت و گو با سی وی نت: وی خسوف و کسوف را یکی از تفریحات مورد علاقه منجمان به ویژه منجمان دانست و گفت: بتوانیم این رویداد جذاب آسمانی را ببینیم.

وی در ادامه گفت: روز شنبه 9 اردیبهشت ماه گرفتگی رخ می دهد که در قسمت کوچکی از قطب جنوب و جنوب آمریکای جنوبی و همچنین اقیانوس آرام قابل مشاهده است اما متاسفانه در ایران مشاهده نشد. “

عتیقی گفت: ماه گرفتگی از ساعت 18:45 به وقت محلی آغاز و تا ساعت 22:38 به وقت گرینویچ پایان می یابد.

رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به گستردگی کامل این رویداد نجومی تصریح کرد: زمانی که خورشید در بعد از ظهر غروب می کند، زمانی که ماه بین زمین و خورشید قرار می گیرد، ماه پرتوهای خورشید خنک و سایه های کوچک است. ریزش ماه در بعضی جاها از جهان.

خورشید در تاریکی آسمان در دهم اردیبهشت می درخشد!

هندسه کسوف

وی افزود: اشکال تیره یا آفتابی در قسمت‌های «قسمت»، کامل، حلقوی «و» کلی-حلقه‌ای به وجود می‌آیند که بسته به ماه پوشیده از ماه، مشخص است که اگرچه در ابتدای هر ماه رخ می‌دهد. ، ما به دلایل علمی ماه گرفتگی نداریم.

عتیقی یادآور شد: زمان محاسبه شب را ساروس (دوره) می گفتند و حدود هجده سال و یازده روز و هشت ساعت بوده است. اما همانطور که گفته شد، حداقل دو قمر در بعد از ظهر وجود دارد و به ندرت، اشباع‌ترین قمر از پنج خورشید از ساروهای مختلف است.

وی پیش بینی کرد که خسوف 10 می امسال برای ساروس 119 و شصت و ششمین ماه از 71 ماه در این زمان باشد.

رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران با تاکید بر اینکه عصر امروز غروب خورشید در صورت فلکی بره (حمل کننده) قرار دارد، می گوید: برای بررسی ماه گرفتگی باید از عینک و پرچم مخصوص تماشای خورشید و خورشید استفاده کرد. چشم ها. و فیلترهای مخصوصی که به صورت مایلار و شیشه استفاده می شود که در اپتیک و عکاسی کاربرد دارد.

عتیقی گفت: خیلی عجیب است که همان لحظه خورشید را ببینی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا