ورزش

حذف ناباورانه تیم ملی بسکتبال ایران توسط اردن

به گزارش شفاف، از ساعت 15 امروز (چهارشنبه) 29 تیر 1401 تیم بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا 2022 اندونزی به مصاف اردن رفت و در پایان با نتیجه 91 بر 76 مقابل اردن به برتری رسید. او با حذفی چشمگیر از صعود به نیمه نهایی مسابقات باز ماند.

ترکیب ایران:
احد حدادی، بهنام لخاری، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و سجاد مشایخی

ترکیب جردن:
امین ابوحواص، دار تکیر، فردی ابراهیم، ​​زید عباس و احمد الدعیری

حذف باورنکردنی تیم بسکتبال ایران توسط اردن

دور اول: ایران 38-44 اردن

3 امتیاز اول بازی را یک یخچال برای ایران به ثمر رساند، اما در ادامه با سه تاکر و اسلم “هاواس” و “دعیری” جردن را با 4 امتیاز پیش انداخت تا نتیجه 7-11 شود. اگرچه ایران در مقابل ورود تاکر به خوبی دفاع کرد اما اختلاف دو تیم به 8 امتیاز افزایش یافت تا بازی 15 بر 23 به سود اردن شود. این کوارتر با سه امتیاز جمشیدی با نتیجه 24 بر 18 به سود اردنی ها به پایان رسید.

ایران در ابتدای کوارتر دوم با سه امتیاز مشایخی و دو امتیاز حسن زاده 5 امتیاز متوالی را به دست آورد و با کاهش اختلاف به یک، اردن را مجبور به درخواست وقت استراحت کرد. با ورود دو تیم به زمین، گردش بازیکنان ایران بیشتر شد و درخشش تاکر جردن، 35 بر 29 پیشی گرفت و ارمغانی مجبور به استراحت شد. کوارتر دوم 20 بر 20 مساوی شد تا اردنی ها با برتری 44 بر 38 به رختکن رفتند.

حذف باورنکردنی تیم بسکتبال ایران توسط اردن

نیمه دوم:

در ابتدای بازی سرعت حمله ایران بیشتر شد تا با درخشش لاغری، شاگردان لاغری سه دقیقه بعد از کوارتر سوم 47 بر 48 پیش بیفتند. لاغری اولین سه امتیاز خود در این کوارتر را به دست آورد تا ایران 49 بر 51 پیش بیفتد. ایران با سه راند لاگیری، مشایخی و حدادی 56 بر 62 پیش افتاد تا اردنی ها وقت بخواهند. این کوارتر با نتیجه 20 بر 29 به سود ایران به پایان رسید تا بازی 64 بر 67 به سود شاگردان ارمغانی ادامه یابد.

اما در کوارتر چهارم ایران ناکامی شگفت انگیزی داشت. فردی ابراهیم ستاره اردن در کوارتر چهارم بود که با پرتاب سه امتیازی خود اردن را 72 بر 70 کرد. مرکز اردن «احمد الدعیری» دو امتیاز از حدادی در سبد ایران گرفت تا نتیجه 74 بر 70 به سود اردن شود. این کوارتر با درخشش «دار تاکر» (شوتینگ گارد اردن) و «فردی ابراهیم» (پوینت گارد) و شوت های سه امتیازی 27 بر 9 به سود اردن به پایان رسید تا ایران با نتیجه 76 بر 91 پیروز شود. بارها مقابل حریف خود در حذفی باورنکردنی با رقابت ها

در این بازی «دار تاکر» تیرانداز آمریکایی اهل اردن ستاره اول بازی بود. MVP لیگ آرژانتین در این بازی 29 امتیاز کسب کرد تا با 23 امتیاز “فردی ابراهیم” بیش از نیمی از اردنی ها (52 امتیاز) را به دست بیاورند.

دکمه بازگشت به بالا