فرهنگ و هنر

جهان به روایت دوربین عکاسان

حمله روسیه به خرسون، خسارات زلزله در سیانجور و مهاجران در کاله از جمله تصاویر جالبی است که هفته گذشته در رسانه های جهان منتشر شد.

به گزارش سی وی نت، گاردین با انتشار عکس های منتخب هفته قبل در رسانه ها به آنچه در جهان رخ داده است، پرداخت.

خرسون، اوکراین

یکی از ساکنان خرسون پس از مجروح شدن در اثر حمله روسیه به این شهر در آمبولانس دراز کشیده و به بیمارستان منتقل می شود. یک روزنامه نگار اوکراینی گفت که بستگان او در خرسون بلافاصله پس از بمباران شهر را ترک کردند. او گفت که مسکو شروع به انتقام گرفتن از خرسون به دلیل عدم پذیرش کار این کشور کرده است.

جهان از نظر دوربین عکاسان

اواگادوگو، بورکینافاسو

یک کارگر یک بلوک گرانیت را در معدنی در اوگادوگو می شکند. گرانیت در این منطقه قرن هاست که به همان روش سنتی استخراج می شود.

جهان از نظر دوربین عکاسان

مسافر یاتا، کرانه باختری

پس از اینکه ارتش اسرائیل مدرسه روستای مصافیر یاتا در کرانه باختری را تخریب کرد، یک کودک فلسطینی در نزدیکی بقایای مدرسه می دود. این تخریب پس از حکم دادگاه در اوایل سال جاری علیه هشت شهر فلسطینی در این منطقه صورت گرفت.

جهان از نظر دوربین عکاسان

کاله، فرانسه

بدر و پسر عمویش محمود، مهاجرانی از سوریه، در روستای قلعه خود را با پتو می پوشانند. بدر بیش از یک هفته بود که در کالا بود. پلیس چادرش را برداشته بود، بنابراین او با شش نفر دیگر برای گرم شدن زیر یک پل عابر پیاده در وسط شهر جمع شد.

یک سال از غرق شدن 27 مسافر بر اثر واژگونی قایق آنها در کانال مانش می گذرد. اگرچه این فاجعه تا حدی به دلیل هماهنگی خوب بین گارد ساحلی فرانسه و بریتانیا تکرار نشد، اما در نگاه اول تغییر قابل توجهی در وضعیت دشوار مهاجران شمال فرانسه ایجاد نشد.

جهان از نظر دوربین عکاسان

سیانجور، اندونزی

دانشجویان مسلمان به ساختمان هایی که در جریان زلزله هفته گذشته در سیانجور فرو ریختند نگاه می کنند. حداقل 162 نفر پس از زلزله 5.6 ریشتری جزیره اصلی جاوه را که باعث فروریختن زمین و ساختمان شد جان خود را از دست دادند.

جهان از نظر دوربین عکاسان

دونتسک، اوکراین

یک سرباز اوکراینی به یک تانک اسیر شده روسی در خط مقدم در دونتسک نگاه می کند.

جهان از نظر دوربین عکاسان

بانکوک، تایلند

معترضان در جریان تجمع اعتراضی در نزدیکی مجمع همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در بانکوک به سمت پلیس تیراندازی کردند.

جهان از نظر دوربین عکاسان

تراخوس، هندوراس

مهاجرانی که به تازگی پس از عبور از نیکاراگوئه به هندوراس رسیده اند در یک اداره مهاجرت کوچک در تروخیلو، شهری در نزدیکی مرز ایالات متحده صف می کشند.

جهان از نظر دوربین عکاسان

کیف، اوکراین

کودکان در کلاس های تربیت بدنی در مدرسه Spilleno در کیف شرکت می کنند. در حالی که پس از پایان تلاش روسیه برای به دست گرفتن کنترل پایتخت، بسیاری از نشانه‌های زندگی عادی به کیف بازگشته است، مجموعه‌ای از حملات نظامی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، هرج و مرج و ویرانی را به بخشی از زندگی روزمره تبدیل کرده است.

جهان از نظر دوربین عکاسان

فیلیپین

تصویری از یک هواپیما در ابرها دیده می شود که کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده را به پالاوان در فیلیپین منتقل می کند.

جهان از نظر دوربین عکاسان

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا