جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

جلسه اول تدریس زبان چه بگوییم؟

هنگام کار به عنوان معلم خصوصی باید مسئولیت ها و وظایف زیادی را در نظر گرفت. یک معلم با تجربه می داند که ویژگی ها و ویژگی های شخصیتی هر زبان آموز در کلاس متفاوت است و برای هر فردی یک درس منحصر به فرد ترتیب می دهد.

انتخاب روش تحت تأثیر این است که شما به یک کودک یا بزرگسال آموزش می دهید. جلسه اول معمولا یک جلسه مقدماتی است تا یک جلسه آموزشی. اما به طور کلی برخی از نکات زیر به بهترین وجه در درس اول تکمیل می شوند.

به عنوان معلم در اولین کلاس زبان خصوصی چه کنیم؟

ویژگی های شخصیتی و رفتاری مورد نیاز معلمان در جلسه اول کلاس خصوصی زبان سخن برتر

تدریس خصوصی زبان 1. خودتان

نکته اصلی این است که شما مجبور نیستید هنگام ملاقات برای اولین بار حضور خود را نشان دهید. دانش، اطلاعات، احترام یا دستاوردهای زیاد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

2. مهربان و دلسوز باشید

مهارت های ارتباطی یکی از ویژگی های بسیار خوب معلم است.

با اطلاع دادن به دانش‌آموزان که مودب رفتار می‌کنید، بدون اینکه متوجه شوید در نیمه راه رفته‌اید. زیرا آنها به راحتی می توانند هر سوال یا مشکلی را با شما در میان بگذارند و این یعنی ترسی از برقراری ارتباط با شما ندارند.

3. ارزشیابی دانش آموز یا کلاس

در جلسه اول کافی است که درس ها را بسیار هوشمندانه ارزیابی کنید.

به عنوان مثال روش های مختلف تدریس را روی تخته بنویسید و از آنها بخواهید با توجه به علایق خود اولویت بندی کنند. سپس موضوعی را مطرح کنید و نظر همه را بپرسید.

به این ترتیب به نحوه صحبت کردن، دانش زبان و لغات و حتی شخصیت آنها پی می برید و اگر در یک درس خصوصی حضور دارید، می توانید بیشتر شنونده باشید و از آنها بخواهید که به شما بگویند. منافع.

4. بهترین زبان آموز شما کیست؟

از زبان آموزان بپرسید که معلم ایده آل آنها کیست و چه ویژگی هایی دارد. این به شما کمک می کند تا بفهمید او از شما چه انتظاری دارد.

قسمت تایید شده را اجرا می کنید و اگر قسمتی است که خارج از کنترل شماست ابتدا سعی کنید مهارت خود را ارتقا دهید و خودتان را ارتقا دهید و یا اینکه در فرصت های دیگر با معلمان دیگر آنچه را که در ذهن دارید به او توضیح دهید. او خواهد آمد.

با این تکنیک می توانید بدون اینکه چیزی در مورد خودتان فاش کنید، وظایف خود را در این دوره بشناسید.

5. دوستی و اعتماد به نفس

گاهی به دلیل کمبود وقت یا عدم تمرین بنابراین زبان آموزان شما در ابتدا نمی توانند منتظر شما باشند. و خیلی دیرتر از انتظار شما خواهد بود.

مثلاً به دلیل تأخیر در یادگیری زبان، افعال ساده را فراموش کرده است.

با ایجاد دوستی و همدردی، تشویق او با هر پاسخ صحیح و ایجاد اعتماد به نفس، مطمئناً موفق خواهید شد.

حتی پس از اولین ملاقات او مفید است و بسیار خوشحال است که می تواند دانش اندک خود را زنده کند.

6. مسخره کردن معلمان سابق

خیلی وقت ها پیش می آید که زبان آموزان از معلم قدیمی خود شکایت کنند یا اگر به اشتباهی برخورد کنید و از او سوالی بپرسید معلم قدیمی این را می گوید.

مسخره کردن معلم سابق ممکن است ساده ترین راه برای جلوگیری از یادگیری مؤثر باشد، اما توجه داشته باشید که هنوز افرادی در کلاس هستند که به جای اعتراف به اشتباهات خود، برای معلم نامه می نویسند.

7. ارتباط با والدین

اگر زبان آموز کلاس خصوصی شما کودک یا نوجوان است، سعی کنید در اولین جلسه آموزشی با والدین صحبت کنید تا کمی در مورد علایق و سرگرمی های فرزندشان صحبت کنند.

به این ترتیب شما با والدین آنها حس اعتماد ایجاد می کنید و زبان آموز شما به راحتی با شما ارتباط برقرار می کند و به شما اعتماد می کند.

8. هدف گیری

از زبان آموزان بپرسید که برای چه هدفی در کلاس های خصوصی شرکت می کنند و از یادگیری زبان چه می خواهند و در چه زمینه هایی بیشتر به کسب مهارت علاقه دارند. بگو، گرامر، ارتباطات حرفه ای یا اصطلاحات تخصصی؟

با دانستن اهداف می توانید برنامه ریزی دقیق تری برای یادگیری خود داشته باشید.

حتی اگر در چندین کلاس خصوصی هستید، می توانید از هر کدام در مورد اهدافشان سوال کنید و بهترین برنامه را برای آن کلاس انجام دهید.

9. ارائه اهداف معلم

به عنوان یک معلم زبان در یک کلاس خصوصی، مدتی را صرف معرفی خود به کلاس کنید و همچنین اهداف درسی را که برای زبان آموزان خود در نظر دارید برای آنها توضیح دهید.

البته از مشخص بودن زیاد خودداری کنید و موارد ذکر شده را کوتاه و مفید بیان کنید.

به این ترتیب زبان آموز شما همچنین می داند که با چه کسانی درس های بیشتری می گیرد و در نهایت از او چه انتظاری دارید.

10. زمان

در اولین جلسه کلاس خصوصی، سعی کنید بر زمان کلاس تمرکز کنید. زیرا اگر زمان زیادی را صرف آشنایی با یکدیگر کنید، ممکن است در وسط بحث های مختلفی مطرح شود و زمان کلاس از کنترل خارج شود، اما دقت در شروع و پایان کلاس بخشی از برنامه آموزشی شماست.

زود یا دیر تمام کردن درس می تواند بر ارزیابی دانش آموز از شما تأثیر بگذارد.

البته لازم نیست خیلی دقیق باشید و کلاس را به موقع تمام کنید، بلکه می توانید محدودیتی تعیین کنید و به راحتی برنامه ساعت را با توجه به ساعت پایانی مدیریت کنید.

11. جذابیت درس

خوب است در اولین جلسه تدریس خصوصی کمتر تدریس کنید، اما سعی کنید یک جلسه مفرح و سرگرم کننده را بر اساس توانایی زبان آموز انتخاب کنید و روی زمان کمی که برای یادگیری صرف می کنید تمرکز کنید.

12. معرفی منابع آموزشی

منابع آموزش زبان اولیه و دوم شما چیست؟

بهتر است در جلسه اول منابع یادگیری زبان آموزان بر اساس ارزیابی آنها مشخص شود تا با آمادگی بیشتری به درس بعدی بیایند.

13. در خانه تمرین کنید

در پایان اولین درس، از دانش آموز خود بخواهید یک درس کوتاه را تمرین کند.

به ذهن خود اجازه دهید که در کلاس، برای این کار، تمرین هایی را از منابعی که فکر می کنید برای جلسه بعدی آماده کنید، بخواهید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا