سلامت و تندرستی

جان باختن ۱۹کودک با مصرف شربت سرفه در ازبکستان

بر اساس گزارش های رسمی، در پی مرگ 19 کودک در ازبکستان بر اثر مصرف داروی سرفه تولید شده توسط شرکت ماریون بیوتیک، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تمامی فعالیت های این شرکت در شهر نویدا در این شهر انجام می شود. شمال این کشور متوقف شده است.

نماینده حقوقی ماریون بیوتیک گفت: شرکت سازنده دارو از مرگ این کودکان ابراز تاسف کرد و این شرکت تولید شربت داک-1 مکس را متوقف کرد.

وزارت بهداشت هند در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات دارویی در حال بازرسی از دفتر این شرکت در نویدا، ایالت اوتار پرادش هستند و به طور منظم با همتایان ازبک خود در تماس هستند.

این وزارتخانه اعلام کرد: نمونه ای از شربت سرفه گرفته و برای آزمایش به آزمایشگاه تست داروی محل ارسال شد.

همچنین وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد که حداقل 19 کودک در این کشور بر اثر مصرف این شربت سرفه تولید شده توسط شرکت داروسازی هند جان خود را از دست داده اند.

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، این شربت حاوی ماده ای سمی به نام اتیلن گلیکول است و در دوزهای بالاتر از سطح کودکان ساخته می شود و یا والدین کودکان به اشتباه از این شربت به عنوان داروی سرماخوردگی برای کودکان استفاده می کنند.

به گزارش دویچه وله، این حادثه پس از حادثه ای در گامبیا رخ می دهد که در آن مرگ دست کم 70 کودک به دلیل استفاده از شربت سرفه و سرماخوردگی تولید شده توسط Maiden Pharmaceuticals of دهلی نو بوده است. با این حال، این موضوع از سوی مقامات هندی و همچنین تولیدکنندگان دارو رد شده است.

منبع: انجمن خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا