ورزش

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران نایب قهرمان آسیا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش رسانه آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا روزهای 29 و 30 خردادماه در بیشکک قرقیزستان برگزار شد. در پایان ایران محمد مرادی در وزن ۷۱ کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن ۱۱۰ کیلوگرم، پیام احمدی در وزن ۴۵ کیلوگرم، علی احمدی وفا در وزن ۴۸ کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در وزن ۶۰ کیلوگرم، سیدرضا آذرشب در وزن ۱۱۰ کیلوگرم را شکست داد. 80 کیلوگرم، محمدرضا غلامی در وزن 51 کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار. (92 کیلوگرم) برنج برنده شد.

در همین سطح، ایران با 174 امتیاز به پایان رسید و قرقیزستان با 182 و قزاقستان با 170 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی در این رقابت ها به شرح زیر است:

نتایج کشتی گیران بومی کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 45- کیلوگرم با حضور 7 کشتی گیر این مسابقات در دو گروه چهار در سه و به صورت منظم برگزار می شود. وی در دور دوم اوگن هان از کره جنوبی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در دور سوم شهزاد روزیخانوف از ازبکستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و به نیمه دوم راه یافت. احمدی این بار عمر تنتیماک اولو از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار مقابل شهزاد روزیخانوف از ازبکستان با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 48- کیلوگرم با حضور 7 کشتی گیر این مسابقات در دو گروه 4 و 3 نفره همزمان برگزار شد. علی احمدی وفا در دور اول موفق شد با نتیجه 8 بر صفر متب المولید عربستان را شکست دهد و در دور بعد در نیمه دوم با هفت گل از سد رونیت شارما از هند عبور کرد. آخر. احمدی وفا در این رقابت ها با نتیجه 5 بر یک سردار خلمرزایف از ازبکستان را شکست داد و به فینال راه یافت. در این دیدار رونیت شارمن از هند با هفت ویکت او را شکست داد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 51 کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم عبدالعزیز القامدی از عربستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. کوبانیچ آرینوف از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 7 شکست خورد و وارد مرحله پلی آف شد. غلامی در این دیدار با نتیجه 7 بر صفر از سد یون گیون جین کره جنوبی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم محمد کمالی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم اخد خوجه از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر 4 شکست داد و کمالی با پیروزی این کشتی گیر در نیمه پایانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور نخست سئومون هیوک از کره جنوبی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر 7 حسن حسن اف از تاجیکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرشکار این بار 8 بر صفر شاتلیک یونسوف از ترکمنستان را شکست داد و راهی فینال شد. در پایان جانتورو میرزالیف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر 5 او را شکست داد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم اهورا بویری پس از پایان دور اول در دور دوم اکوبیر انگوروف از ازبکستان را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد و با پیروزی این حریف از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 71 کیلوگرم با 7 کشتی گیر، این رقابت ها مدتی در تیم 4 و 3 نفره خواهد بود. محمد مرادی در اولین مبارزه شکست خورد و در نتیجه 8 بر 3 مقابل امیر شاه وهابوف از ازبکستان شکست خورد. او یوجین تاکاهی از ژاپن را با هفت ویکت شکست داد و به عنوان نایب قهرمان این گروه راهی نیمه نهایی شد. مرادی در این مدت 5 بر 4 از بندر ژومارت آرالوف قرقیزستان گذشت و در نهایت به آن رسید. وی در مسابقه فینال با نتیجه 2 بر 2 امیر شاه وهابوف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

سیدرضا آذرشب با میانگین وزنی 80 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر مقابل کامرانبک اوتکیروف از ازبکستان به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی این بار با نتیجه 4 بر یک بیبیت کوراگانوف از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در نهایت اسانیشف از قرقیزستان را با نتیجه 6 بر 5 شکست داد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم حمیدرضا کشتکار در دور نخست مقابل انصار رحمت زودا از تاجیکستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی این بار با نتیجه 5 بر 3 نوربولات سیرگابای اولو از قرقیزستان را شکست داد و راهی مسابقات انتخابی شد. کشتکار در این مسابقات با نتیجه 8 بر صفر اوتام رانا از هند را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم محمد جهانگیری در دور اول 7 بر یک بحرین قربانوف از قرقیزستان را شکست داد و در دور دوم سی یون کیم از کره را 8 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. جهانگیری در این مسابقات با نتیجه 8 بر صفر پاردیپ سینگ خوسا از هند را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی برترین ها به شرح زیر است:

45 کیلوگرم: 1- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) 2- پیام احمدی (ایران) 3- شینگیسخان عبدیخالیموف (قزاقستان)

48 متر: 1- روهیت شارما (هند) 2- علی احمدی وفا (ایران) 3- آرسن جمعه (قزاقستان)

51 سال: 1-روان بکیموف (قزاقستان) 2-کوبانیچ آرینوف (قرقیزستان) 3-محمدرضا غلامی (ایران) و دایسوکه موریشیتا (ژاپن)

55 کیلوگرم: 1- نریمان بکیکونوف (قزاقستان) 2- خورشید بیک نورمحمداف (ازبکستان) 3- بیونگی سئو (کره جنوبی) و عبدالاخدخدا (قرقیزستان) … 8- محمد کمالی (ایران)

60 کیلوگرم: 1- جانتورو میرزالیف (قرقیزستان) 2- ابوالفضل میرشکار (ایران) 3- یوسف آشرپوف (قزاقستان) و حسین حسن اف (تاجیکستان)

65 کیلوگرم: 1- کوتمان تامیربکوف (قرقیزستان) 2- سونات عبدالله اف (تاجیکستان) 3- کاکابای کاکابایف (ترکستان) سرگزی عبدیخادیر (قزاقستان)… 7- اهور بویری (ایران)

71 متر: 1- محمد مرادی (ایران) 2- امیرشاه وهابوف (ازبکستان) 3- ژومارت آرالوف (قرقیزستان)

80 کیلوگرم: 1- آسان جانیشوف (قرقیزستان) 2- سیدرضا آذرشب (ایران) 3- محیط خوخر (هند) و بی بیت کورگانف (قزاقستان)

92 کیلوگرم: 1- نوربولات سیرگابای اولو (قرقیزستان) 2- آلچین بک رزاکولوف (قزاقستان) 3- حمیدرضا کشتکار (ایران) و جائه نو چوی (کره جنوبی)

110 کیلوگرم: 1- محمد جهانگیری (ایران) 2- پاردیپ سینگ کوشا (هند) 3- کوانیش آمانگلدی (قزاقستان) و سی یون کیم (کره جنوبی)

مرحله اول:

;1- قرقیزستان 182 2- ایران 174 3- قزاقستان 170 4- ازبکستان 133 5- هند 121 6- کره جنوبی 94 7- ژاپن 86 امتیاز.

دکمه بازگشت به بالا