جامعه و خانواده

توپ قرارداد “باملند” در زمین قوه قضائیه

دریاچه یا چیتگر شهدای خلیج فارس ساخته شده است. کارکنان این شهر تصمیم گرفتند تا همه چیزهای زیبایی را که گردشگران در اطراف دریاچه برای توسعه این دریاچه استفاده می کنند و همچنین فروشگاه ها ، رستوران ها و … ایجاد کنند.

بر اساس سی وی نت ، با روی کار آمدن اداره جدید شهر و بازنگری در قراردادها و توافق نامه های سال های گذشته ، پرونده باملند افتتاح شد ، به طوری که برای اولین بار بهاره آروین ، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر ، در زمان یکی از مصاحبه های وی در مورد تبعیض و عدم دسترسی به اسناد دلسوزی و حراج به توافق نامه باملند اشاره کرد و اظهار داشت: “متأسفانه انتقال مجموعه” بام لند “نیز به این روش در سطح حراج این مجموعه یکی از مهمترین مشاغل تهران در سالهای اخیر است که هر هفته در چند مجله منتشر می شود. “

پس از آن ، افشین حبیب زاده ، معاون ناظر شورای شهر تهران ، به سی وی نت گفت كه وی در مورد وضعیت “بامولند” به شهردار تهران پیام محرمانه ای ارسال كرده و اعلام كرده است: كارشناسان توافق نامه را به طور قانونی و همچنین وضعیت و وضعیت موجود بررسی كرده اند. و قرارداد. آنها در مورد وضعیت امروز این پروژه و اینکه آیا قرارداد باید تمدید شود یا خیر ، ایده ای ارائه دادند؟ یک بیانیه حقوقی توسط کارشناسان تحقیق در مورد ادعاها نوشته شده است ، که ما در نامه ای محرمانه به حناچی برای بررسی موضوع درخواست کردیم.

به گزارش سی وی نت ، روند توافق باملند در تردید بود تا اینکه علی عطا ، به گفته سخنگوی شورای شهر تهران ، در یکی از جلسات کنفرانس خود درباره افتتاح پرونده “باملند” ، وی با تأکید بر اینکه این بیانیه از طرف وزارت امور حقوقی ایالت آمده و در این زمینه تحت پیگیری و شکایت است ، اظهار داشت: من از جزئیات اطلاع ندارم ، اما به نظر می رسد منطقه ساخته شده فراتر از منطقه مصوب ، و قرارداد با این مجموعه بیش از 20 سال با نقص در نظر گرفته شده است. .

به گزارش سی وی نت ، در افتتاحیه پرونده “باملند” در دادگستری تهران ، هیچ گزارشی از سرنوشت این پروژه منتشر نشد تا حدود یک سال پس از انتشار آخرین گزارش ، در ژانویه سال جاری ، بهاره آروین ، که اولین بار نشان داد خرابی قرارداد باملند اتفاق افتاده است. وی در هشدار به شهردار تهران خواستار بررسی بیشتر موضوع شد و در شورای شهر اعلام كرد: “این شركت در قالب توافق نامه در سال 1992 به یك شركت خصوصی تحویل داده شد. BOLT در محل کار 25. در پروژه Bamoland ، واقع در ساحل دریاچه شهدای خلیج فارس ، به سرمایه گذاران حدود 6 هکتار با منظره دریاچه داده شد ، اما در واقع ، این زمین شامل ظرفیت قانونی ساخت آن ، همانطور که توسط مقامات محلی آورده شده است.

وام باملند تنها 22 میلیون است

این جامعه با اجاره باملند در مدت 25 سال 44 میلیارد دلار از تومان درآمد کسب می کند!

با اشاره به اجاره نامه های ساخت این پروژه در سال اول ساخت آن (1996) ، اظهار داشت: شرکت اجاره در سال اول برای ساخت 37000 متر مربع ساخت و ساز از مشارکت کنندگان دریافت کرد کمتر از 20 میلیون تومان در ماه؛ اگرچه قسمت اصلی پروژه تجاری بود و 17000 متر مربع بیشتر از قرارداد ساخته شده بود ، اما این وام کوچک در یک دوره 25 ساله هر سال فقط 15٪ افزایش می یابد! با این برآوردها ، اکنون که سومین سال اجرای این پروژه است ، حقوق ماهانه بهره برداری از هزاران متر مربع فضای تجاری فقط حدود 22 میلیون تومان است.

آروین ، برای اولین بار در سه سال گذشته در مورد مفاد این توافق نامه صحبت کرد ، ادامه داد: با این حساب ، در واقع وجوه مردم تهران ظرف 25 سال فعالیت دریافت می شود “بامولند” ، در مجموع 44 میلیارد تومان مشخص است که این تعداد در مقایسه با درآمد حاصل از این مجموعه چقدر کم است. از طرف دیگر ، در برنامه ریزی تجربه اول ، این محدودیت اعمال شد ، توافق نامه نتیجه گرفت که در اجرای نهایی پروژه ، در مورد استفاده در منطقه پروژه و املاک “Bamland” پروژه “یک چیز بزرگ و غیرقابل بخشش وجود دارد. متناقض.

فضای سنتی را به یک تجارت تبدیل کنید

هزینه نگهداری حوضچه را از طریق جیب مردم پرداخت کنید

این عضو شورای شهر تأکید کرد که این کار در ابتدا برای فرهنگ تعریف شده بود. اما اکنون به یک کار تجاری تبدیل شده است. است. همه این تغییرات علاوه بر توسعه ساختمانی که در آن اثر مالی هر فرد در قرارداد هنگام فروش یا پس از اتمام پروژه گنجانده شده است ، با استفاده از آن اعمال شده است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران می گوید این شهر میلیاردها ریال برای ساخت و نگهداری شهدای دریاچه فارس و ارزشمند ساختن زمین حاصلخیز در اطراف پارک جنگلی چیتگر هزینه کرده است: این شهر در سالهای اخیر بیش از 25 سال دیگر می آید. فعالیت کسب و کار “بامولند” هزینه مراقبت از دریاچه را برای شهروندان تهرانی میلیاردها ریال هزینه خواهد کرد ، در حالی که ده ها هزار زمین و ساختمان تجاری بی فایده خواهد بود ، و وضعیت اقتصاد شهرداری تهران مشکلات زیادی در زمینه اشتغال به کارمندان دولت وجود دارد اما با وجود اظهارات صریح مقامات مبنی بر اقدام قانونی علیه این مجموعه س questionال خوبی است ، چرا مقامات این کار را نکردند برای فسخ قرارداد یا تغییر اجاره ، ساعت کار و افزایش سالانه اجاره موثر است. آیا برای بهبود معامله براساس ملاحظات اقتصادی کاری انجام نشده است؟

آروین با شهردار تهران صحبت کرد و به آقای شهردار هشدار داد ، چرا هزینه مرمت دریاچه شهدای خلیج فارس را از شهر و شهروندان تهرانی و حدود شش هکتار از بزرگترین زمین تجاری پرداخت کنید زیبایی در شهر بدون سود مالی برای شهر تهران به این شرکت کمک کرده است. چی شد؟ چرا صبر چنین حمایتی برای ادامه این امتیاز ویژه و طولانی شدن زمان پردازش؟

وی در خاتمه درخواست کرد که هر چه زودتر اختیارات تهران توسط رئیس جمهور تهران به رسمیت شناخته شود و افزود: من از رئیس جمهور تهران می خواهم که وظیفه تعلیق یا بهبود توافق را هر چه سریعتر برای مصالح آینده انجام دهد. و آینده شهر. ساخته شده و بیش از سه سال برای استفاده تجاری و بصورت رایگان توسط سرمایه گذاران ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است تا در اسرع وقت محاسبه و دریافت شود. این مقدار اکنون ممکن است بیشتر از مبلغ اصلی باشد.

بر اساس سی وی نت ، افشین حبیب زاده ، معاون ناظر شورای شهر تهران وی در مورد آخرین وضعیت عملیات “باملند” با توجه به محتوای پرونده به سی وی نت گفت: مقامات تهران با پیروی از شورای شهر ، شرایط توافق نامه را تهیه و برای قضات ارسال کردند.

وی افزود: “اکنون ما شاهد تصمیم قضات بر اساس شکایت مقامات و پیگیری شوراهای محلی با مراجعه به مفاد توافق نامه خواهیم بود.”

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا