اقتصادی

توصیه دامپزشکی طرقبه شاندیز به زنبورداران برای مقابله با گرما

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز در خصوص تاثیر منفی گرمای فعلی هوا بر کندوها، به زنبورداران هشدار داد و به آن‌ها توصیه کرد کندو‌ها را خنک نگه دارند.

توصیه دامپزشکی طرقبه شاندیز به زنبورداران برای مقابله با گرما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علیرضا قدرتی گفت: زنبورداران باید در فصل تابستان و روز‌های گرم سال، تمهیدات لازم برای خنک نگهتوصیه دامپزشکی طرقبه شاندیز به زنبورداران برای مقابله با گرما داشتن کندو‌ها را پیش بینی کنند چرا که گرما بر فعالیت زنبور‌ها و تولید عسل اثر منفی دارد.

 وی افزود: اگر دمای کندو بیش از حد افزایش پیدا کند، ملکه تخم ریزی را کاهش می‌دهد یا متوقف می‌کند و بیشترین نیروی زنبوران به جای حمل شهد به کندو، صرف حمل آب برای خنک نگه داشتن کندو می‌شود، در نتیجه تولید عسل کاهش می‌یابد و ممکن است باعث از دست رفتن کلنی شود.
وی یکی از راهکار‌های کاهش اثر گرما بر کندو را ایجاد سایبان دانست و گفت: با استفاده از شاخ و برگ درختان یا کارتن در بالای کندو و جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب، می‌توان چند درجه هوای داخل کندو را کاهش داد.
دکتر قدرتی درباره سایر اقدامات هم اظهار داشت: با کم کردن یکی از قاب‌های داخل کندو گردش هوا افزایش می‌یابد و این اقدام باعث خنک شدن کندو می‌شود.
این مسئول ادامه داد: با ایجاد یک پایه زیر کندو (آجر، بلوک یا پالت)، جریان هوا در این قسمت سبب خنک شدن کندو می‌شود؛ ضمن اینکه پرکردن داخل درب کندو با یونولیت، مسدود نبودن سوراخ‌های تهویه روی بدنه و درب کندو و قرار دادن آب بهداشتی و سالم در نزدیک‌ترین فاصله ممکن از کندوها، از دیگر راهکار‌های

دکمه بازگشت به بالا