جامعه و خانواده

تلاش محققان برای غلبه بر چالش نرم‌افزارهای هواشناسی/گردش مالی ۲۰۰ میلیاردی حوزه ژئوماتیک

رئیس دپارتمان ژئوماتیک فناوری فضایی و ستاد توسعه حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به چالش های ملی در خرید نرم افزارهای اقلیمی به دلیل افزایش نرخ ارز ، اعلام کرد کار شرکت ها حاوی اطلاعاتی برای تهیه این نرم افزارها است.

یاسر ابراهیمیان قاجاری در مصاحبه ای با سی وی نت وی با اشاره به فعالیت حدود 100 شرکت با دانش در زمینه ژئوماتیک گفت: “تعداد شرکت های فعال در زمینه ژئوماتیک حدود 200 میلیارد میلیون گردش مالی مربوط به صادرات این شرکت ها دارند.”

وی با تأکید بر اینکه گردش مالی این شرکت ها در کشور زیاد است ، در مورد “اسنپ” و “تپسی” به عنوان نمونه شرکت های مبتنی بر دانش و فناوری مبتنی بر ژئوماتیک بحث کرد.

ابراهیمیان در مورد اجرای این شرکت ها در گردش مالی 2 میلیارد تومانی طی 2 سال گذشته بحث کرد و ادامه داد: این کشور طی دو سال گذشته فناوری های مربوط به زمینه ژئوماتیک را وارد می کند ، به طوری که نرم افزار مورد نیاز این منطقه خارجی است. اما توسعه این فناوری در کشور ما را بر آن داشته است تا برای تولید و تنظیم کنتورهای ویدیویی برنامه ریزی کنیم.

به گفته وی ، گروهی در این زمینه تشکیل شد.

رئیس بخش ژئوماتیک دفتر فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته و معاون علمی یکی از چالش های ملی در زمینه دستیابی به نرم افزارهای هواشناسی عنوان کرد و گفت: “این کشور نرم افزارهای هواشناسی را از فرانسه خریداری می کند. حدود 20 تا 25 سال.” این نرم افزار نقشه های هواشناسی را تولید می کند ، اما با افزایش و نرخ تبدیل این نرم افزارها ، خرید این نرم افزار برای کشور امکان پذیر نیست.

ابراهیمیان ، در مورد کار برخی از شرکت های فناوری در منطقه گفت: یک سال پیش یک تیم هواشناسی اعلام کرد که این نرم افزار نصب شده است.

وی با یادآوری اینکه مطالعه محققان محلی در زمینه استفاده از موارد زیر آغاز شده است اظهار داشت: ارائه داده های اضافی در 20 یا 5 تا 6 کشور منجر به این منطقه می شود و امیدواریم شرکت هایی با چنین دانش مورد توجه قرار گیرند. آن را امتحان کنید.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا