اقتصادی

تقویت روحیه ظلم ستیزی از مسیر اقامه نماز می‌گذرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی در گفتگو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: نماز اثربخش ترین حلقه اتصال مردم به مساجد است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اقامه نماز در مساجد و اثرگذاری این فریضه الهی، افزود: برپایی نماز در مساجد موجب معرفت افزایی اجتماعی در ابعاد مختلف می‌شود.

دبیر جامعه مبلغین تهران با بیان اینکه عمران مساجد به نماز است، گفت: داشتن ظواهر امکانی، فرش و لوستر و سنگ نمای آن‌چنانی به مسجد ارزش نمی‌دهد بلکه اقامه نماز عمیق، با بصیرت و معرفت به آن ارزش و جایگاه می بخشد.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره با آثار و برکات معنوی نماز در بخش‌های مختلف جامعه، بیان کرد: متولیان مساجد باید بسترهای لازم برای برپایی نماز باشکوه و همراه با معرفت در مساجد فراهم کنند.

وی با بیان اینکه برپایی نماز منجر به ظلم ستیزی می‌شود، افزود: تقویت روحیه ظلم ستیزی و توجه به مظلومان و مستمندان از راه اقامه نماز می‌گذرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مساجد را با اقامه نماز می‌توان از غربت در آورد، گفت: راه اصلاح جامعه و عبور از پلشتی‌ها و زشتی‌ها اقامه نماز است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به تاکید قرآن و بزرگان دین به اقامه نماز، اضافه کرد: رونق نماز در جامعه منجر به شخصیت سازی می‌شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به انس واقعی و الهی آیت الله بهجت (ره) با نماز، بیان کرد: شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله بهجت (ره) که زندگی شأن با نماز عجین شده بود اثرگذاری آنها در جامعه دامن گیر است.

وی با بیان اینکه نماز قهرمان پرور و شخصیت ساز است، افزد: پی بردن به حقیقت نماز از انسان چهره‌ای برجسته، نورانی و الهی می‌سازد.

دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: حیات و ممات انسان‌های مؤمن و نمازگزاری چون آیت الله بهجت (ره) موجب برکات در جامعه است.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا