کسب و کار ایرانی

تفاوت درب ضد سرقت و معمولی (پیش از خرید حتما بدانید)

در این صفحه می خواهیم در مورد تفاوت درب های ضد سرقت با درب های استاندارد صحبت کنیم. اصولاً همه ما یک سری داده داریم. به عنوان مثال، همه ما می دانیم که تفاوت اصلی درب ضد سرقت با درب معمولی مقاومت است. درب های استاندارد به راحتی توسط سارقان قابل استفاده هستند اما درب های ضد سرقت اصلا قابل استفاده نیستند. بنابراین تفاوت درب های ضد سرقت درکو با درب های سنتی را می توان گفت که آیا مورد استفاده هستند یا خیر. یکی دیگر از تفاوت های درب های ضد سرقت با درب های معمولی وجود ورق فلزی در جلوی درب های ضد سرقت است که در درب های معمولی به چشم نمی خورد.

حال می خواهیم بدانیم این صفحه فلزی چه مزایایی دارد؟ باید بدانید که برخی از سارقان هنگام عصبانیت با زدن درب خانه کارهایی مانند شکستن در را انجام می دهند. اگر در معمولی باشد به راحتی شکسته می شود و سارقان می توانند وارد خانه شوند اما اگر درب ضد سرقت باشد این صفحه آهنی از شکسته شدن آن جلوگیری می کند. تفاوت درب های ضد سرقت با درب های معمولی به قدری زیاد است که نمی توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. از آنجایی که درب های معمولی فاقد امنیت هستند و به راحتی باز می شوند، البته اگر در ساخت درب های معمولی از قفل های مرغوب استفاده کنید، دزدان این درب ها را می شکنند و درب های معمولی به راحتی شکسته می شوند. به همین دلیل است که همیشه از درب های معمولی به جای درب های ورودی و خروجی استفاده نمی شود.

درب معمولی

استفاده از درب های معمولی و درب های ضد سرقت در منازل:

اگر می خواهید از درب های معمولی در خانه ها استفاده کنید، این درب ها را برای خواب در نظر بگیرید. بنابراین تفاوت درب مخفی با درب های معمولی را می توان محل استفاده آنها دانست. یعنی در برخی مناطق از درب های ضد سرقت و در برخی دیگر از درب های معمولی استفاده می کنند. همانطور که می دانید تفاوت اصلی درب های ضد سرقت با درب های معمولی میزان امنیت و مقاومت آنهاست. این مقاومت توسط جنس و ساختار این درب ها ایجاد می شود. البته استفاده از ابزار و وسایل نیز تاثیر مهمی در این امر دارد. مهم ترین تفاوت درب های ضد سرقت با درب های معمولی این است که درب های معمولی تماما از چوب ساخته می شوند در حالی که مواد و ابزاری که برای ساخت درب های ضد سرقت استفاده می شود علاوه بر چوب شامل مواد دیگری مانند فلز نیز می شود. فلزات مورد استفاده در درب های ضد سرقت می تواند ورق فولادی، استیل، فلز گوانید و … باشد.

مبارزه با دزدی

واضح ترین تفاوت بین درب ضد سرقت و درب معمولی این است:

بارزترین تفاوت درب های ضد سرقت با درب های معمولی این است که درب های ضد سرقت عایق صوتی و حرارتی هستند در حالی که درب های معمولی این ویژگی ها را ندارند. با افزایش لوازم جانبی می توانیم امنیت درب ضد سرقت را افزایش دهیم در حالی که با درب معمولی این اتفاق نمی افتد. درب های ضد سرقت نسبت به درب های دیگر محبوبیت بیشتری دارند. تا جایی که می توان انواع پیشرفته درب های ضد سرقت مجهز به سنسور، قفل های لمسی و اثرانگشتی و حتی قفل تصویری را در بازار مشاهده کرد.

در بین تمامی درب های ضد سرقت، درب ضد سرقت ترکی معمولا اول است. ایران برخی از ابزار و تجهیزات لازم را برای ساخت درب های ضد سرقت از ترکیه وارد می کند. به این معنا که خود ایران درب های ضد سرقت نمی سازد، البته نه به دلیل عدم توانایی ایران در تولید این دستگاه ها، بلکه به این دلیل که واردات این دستگاه ها برای ایران مقرون به صرفه تر است.

درب امنیتی

تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی:

تمام تفاوت درب های ضد سرقت با درب های استاندارد که در بالا ذکر شد در جزئیات است اما اگر بخواهیم تفاوت درب های ضد سرقت درکو و درب ها را به طور کلی مرور کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

امنیت: دوام درب این است ماندگاری درب ضد سرقت بیشتر از درب معمولی است.

ساختار: از نظر ساختار و اجزای سازنده با یکدیگر متفاوت هستند به طوری که می توان گفت درب های ضد سرقت از مواد مرغوب ساخته شده اند.

تعداد لولا: تعداد لولا در درب های ضد سرقت زیاد است که باعث افزایش مقاومت آنها می شود.

انواع سخت افزار و دستگاه به خصوص قفل: بهترین سخت افزار و دستگاه های مورد استفاده در درب های ضد سرقت.

باز کردن یا عدم قفل: درب های سارق برخلاف درب های معمولی باز می شوند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا