جامعه و خانواده

تغییرات اقلیمی عامل تشدید حوادث آب و هوایی در سال ۲۰۲۱

تغییرات آب و هوایی باعث تشدید رویدادهای آب و هوایی از گرمای شدید تا سیل شدید در سال 2021 شده است.

به گزارش سی وی نت، رویدادهای شدید و جهانی آب و هوا در سال 2021 رکوردهای قبلی را شکست. صدها نفر در اثر بارندگی شدید و گرمای شدید جان خود را از دست دادند. کشاورزان برای کنار آمدن با خشکسالی و در برخی موارد ملخ تلاش کردند. آتش سوزی جنگل ها رکوردهای جدیدی در دی اکسید کربن ایجاد کرد و جنگل ها، شهرها و خانه ها را ویران کرد.

بسیاری از این رویدادها تغییرات آب و هوایی را تشدید کرده اند. به گفته محققان، با ادامه گرم شدن گرمایش جهانی در دهه های آینده، ما با رویداد سختی روبرو خواهیم شد.

رویترز برخی از رویدادهای آب و هوایی زیر را گزارش می دهد:

فوریه – سرمای شدید در تگزاس 125 کشته برجای گذاشت و باعث آتش سوزی گسترده شد. محققان هنوز مشخص نکرده اند که آیا تغییرات آب و هوایی باعث ایجاد آب و هوای شدید شده است یا خیر، اما دمای قطب شمال آب و هوای جهانی را غیرقابل پیش بینی تر کرده است.

کنیا و سایر بخش‌های شرق آفریقا نیز از بدترین ملخ‌ها در دهه‌های اخیر رنج برده‌اند که حشرات و مراتع کشاورزان را نابود کرده‌اند. به گفته محققان، الگوهای آب و هوایی شدید، که با تغییرات آب و هوایی تشدید شده است، شرایط مطلوبی را برای رشد حشرات ایجاد کرده است.

پیش بینی می شود تغییرات آب و هوا در سال 2021 تغییرات آب و هوایی را بدتر کند

مارس: پکن به رنگ نارنجی درآمد و پروازهای خود را به پایتخت چین در بدترین سیل یک دهه اخیر لغو کرد.

ژوئن: تقریباً تمام بخش های غرب ایالات متحده خشکسالی را تجربه می کنند که به معنای اوایل سال 2020 است. کشاورزان با رها کردن محصولات خود وضعیت اضطراری اعلام کرده اند و رودخانه هوور به پایین ترین حد خود می رسد.

صدها نفر دیگر در اثر امواج گرمای بی سابقه در ایالات متحده و کانادا جان باختند، که به گفته محققان بدون تغییرات آب و هوایی غیرممکن است.

جولای: سیل فاجعه بار در استان هنان مرکز چین جان بیش از 300 نفر را گرفت و تنها در سه روز، یک سال باران می بارد.

در اروپا تا کنون نزدیک به 200 نفر بر اثر باران های سیل آسا در آلمان، بلژیک و هلند جان خود را از دست داده اند. محققان دریافته اند که تغییرات آب و هوایی خطر سیل را تا 20 درصد افزایش داده است.

آگوست: هوای بسیار گرم در دریای مدیترانه باعث آتش‌سوزی می‌شود که هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود در الجزایر، یونان و ترکیه می‌کند.

تقریبا تمام کوه های جهان به دلیل گرم شدن کره زمین ذوب می شوند. به عنوان مثال، سوئیس در حال حاضر 500 یخچال طبیعی دارد و اگر به رشد گازهای گلخانه ای ادامه دهد، تا پایان قرن 90 درصد از 1500 یخچال باقیمانده خود را از دست خواهد داد.

آگوست/سپتامبر: بر اساس گزارش مرکز ملی اطلاعات زیست محیطی اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، طوفان آیدا در لوئیزیانا نزدیک به 100 نفر را کشت و حدود 64 میلیارد دلار به بار آورد.

تغییرات اقلیمی باعث افزایش میزان بارندگی، طولانی شدن مدت باران های موسمی و بارش های شدید در منطقه شده است.

سپتامبر: ساخت و ساز و مسکن در روسیه با ذوب شدن آب های زیرزمینی و تغییر سطح آب های زیرزمینی بدتر می شود.

نوامبر: بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، سیل شدید در سودان جنوبی در 60 سال گذشته حدود 780000 نفر را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین طوفانی که به مدت دو روز استان بریتیش کلمبیا کانادا را درنوردید باعث جاری شدن سیل در این منطقه شد و به جاده ها، راه آهن و پل ها آسیب وارد کرد.

پیش بینی می شود تغییرات آب و هوا در سال 2021 تغییرات آب و هوایی را بدتر کند

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا