اقتصادیکسب و کار ایرانی

تعمیر و نگهداری لوازم سرمایش و گرمایش در مازندران

تعمیر لوازم سرمایش و گرمایش در مازندران

تابستونا توی مازندران می تونه خیلی گرم و شرجی باشه و زمستونا هم اغلب سرد و مرطوب. وقتی وسط این دماهای متغیر کولر یا پکیج خونه از کار بیفته اون وقته که دیگه همه چیز به هم می ریزه! من خودم چند سالی می شه که تجربه کار با کولرها و پکیج ها رو توی این منطقه دارم و تصمیم گرفتم تجربیاتمو اینجا باهاتون به اشتراک بذارم. از عیب یابی گرفته تا راه حل های ساده و کاربردی که می تونید خودتون انجام بدید و حتی وقتایی که نیاز به یه تعمیرکار حرفه ای پکیج یا کولر پیدا می کنید.

نصب و سرویس کولر گازی

کولرهای گازی توی مازندران خیلی پرطرفدارن چون سریع می تونن هوای خنک رو به فضا بیارن. اما مشکل اساسی وقتی شروع می شه که کولر گازی شما دیگه درست کار نمی کنه یا اصلاً روشن نمی شه.

دلایل رایج خرابی کولر گازی

  • کمبود گاز مبرد : یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازیه که اغلب به خاطر نشت گاز اتفاق می افته. اگه کولرتون خنک نمی کنه احتمالاً نیاز به شارژ گاز دارید.
  • مشکلات کمپرسور : گاهی وقتا صداهای عجیب و غریبی از کولر شنیده می شه که نشونه مشکل کمپرسوره. کمپرسور به نوعی قلب کولر گازیه و اگه به مشکل بخوره عملکرد کولر هم کلی تحت تاثیر قرار می گیره.

تجربه من از تعمیر کولر گازی در منزل

یادمه یه روز وسط تابستون گرم مازندران کولر گازیمون یهو خنک کردن رو متوقف کرد. بعد از کمی جستجو تو اینترنت متوجه شدم که باید گازشو چک کنم. اما چون ابزار مناسبی نداشتم مجبور شدم با یه تعمیرکار تماس بگیرم. جالبه بدونید که تقریباً همه شون تا دو هفته وقت نداشتن! در نهایت با کمک یه دوست و چند تا ویدیو از اینترنت تونستم مشکل رو موقتی حل کنم و تا اومدن تعمیرکار حداقل یه باد خنک از کولر می اومد.

سرویس و تعمیر پکیج دیواری

پکیج های دیواری در زمستونای مازندران که اغلب مرطوبه حسابی به کار میاد. با این حال مشکلاتی مثل کمبود آب گرم یا افت فشار پکیج معمولاً پیش میاد.

مشکلات رایج پکیج دیواری

  • افت فشار آب : این مشکل معمولاً به خاطر نشتی یا مشکل توی سیستم گردش آبه. برای رفع این مشکل باید فشار سیستم رو چک کنید و مطمئن بشید که نشتی نداره.
  • روشن نشدن مشعل : اگه مشعل پکیج روشن نمی شه ممکنه به خاطر انسداد شیر گاز یا خرابی ترموستات باشه.

راه حل های سریع برای مشکلات پکیج

یه بار زمستون پارسال پکیج ما دچار افت فشار شد. با استفاده از راهنمایی های موجود در دفترچه شیر تنظیم فشار رو باز کردم و تونستم به راحتی فشار سیستم رو افزایش بدم. بعد از این کار پکیج دوباره مثل ساعت کار می کرد.

تعویض فیلتر و شستشوی کندانسور

یکی دیگه از مشکلاتی که کولر گازی رو از کار می ندازه کثیف بودن فیلتر و کندانسوره. این قطعات به مرور زمان پر از گرد و خاک می شن و کارایی کولر رو به شدت پایین میارن.

چگونه فیلتر کولر گازی رو تمیز کنیم؟

  1. فیلتر رو خارج کنید : برای این کار حتماً کولر رو خاموش کنید و فیلترها رو بیرون بیارید.
  2. شستشو با آب : با آب گرم و کمی شوینده فیلترها رو بشویید.
  3. خشک کردن : بعد از شستشو اجازه بدید فیلترها خشک بشن و بعد دوباره نصب کنید.

تعمیر سرویس سرمایشی و گرمایشی در مازندران

جدول چک لیست عیب یابی لوازم سرمایش و گرمایش

مشکل

علت احتمالی

راه حل پیشنهادی

کولر گازی خنک نمی کنه

کمبود گاز مبرد

شارژ مجدد گاز

صدای زیاد از کولر

خرابی کمپرسور

تماس با تعمیرکار

افت فشار پکیج

نشتی یا هواگیری نادرست

چک کردن فشار و بررسی نشتی

پکیج آب گرم نمی دهد

خرابی ترموستات یا پمپ

تعویض قطعه یا هواگیری سیستم

سوالات رایج درباره تعمیرات لوازم سرمایش و گرمایش

سوال : کولر گازیم خنک نمی کنه. آیا مشکل از کمپرسوره؟

جواب : ممکنه ولی ابتدا گاز مبرد رو چک کنید. اگه سطح گاز پایین باشه کولر به درستی خنک نمی کنه. کمپرسور هم می تونه عامل باشه اما بهتره اول با یه تعمیرکار مشورت کنید.

سوال : چرا پکیجم صداهای عجیبی می ده؟

جواب : این صداها ممکنه به خاطر رسوب داخل لوله ها باشه. بهتره از یک محلول رسوب زدا استفاده کنید یا از یه تعمیرکار کمک بگیرید.

سوال : چطور می تونم متوجه بشم پکیج نشتی داره؟

جواب : معمولاً افت فشار نشان دهنده نشتیه. سیستم رو خاموش کنید و با دقت اطراف پکیج رو بررسی کنید. اگه جایی مرطوب بود احتمالاً نشتی دارید.

نتیجه گیری

با توجه به تجربه های شخصی من بسیاری از مشکلات کولرهای گازی و پکیج ها رو می شه به راحتی در خونه رفع کرد. فقط کافیه کمی وقت بذارید و ابزارهای لازم رو در اختیار داشته باشید. اگه مشکل خیلی پیچیده بود حتماً با تعمیرکارای ماهر اوسا بگیرید. در نهایت شما هم اگه تجربه مشابهی دارین یا راه حل های دیگه ای سراغ دارین توی بخش نظرات به اشتراک بذارید تا همه استفاده کنن!

دکمه بازگشت به بالا