سلامت و تندرستی

تشخیص قرار گرفتن در معرض کروناویروس با یک دستگاه پوشیدنی

از آزمایش‌های سریع گرفته تا واکسن‌ها، بسیاری از نوآوری‌های جدید و منحصربه‌فرد به ما در مدیریت این بیماری کمک کرده‌اند. اگرچه راه‌های زیادی برای تشخیص عفونت SARS-CoV-2 وجود دارد، اما هنوز مهم است که بدانیم چه زمانی و چگونه فرد را در معرض قرار دهیم.

انتظار می رود پروژه جدیدی توسط محققان دانشگاه ییل این شکاف را پر کند. این دستگاه که «کلیپ هوای تازه» نام دارد، ارزان است و به گونه‌ای طراحی شده است که در اطراف گردن قرار می‌گیرد تا میکروب‌های مضری را که در هوای اطراف دهان و بینی قرار می‌گیرند، بگیرد.

از ابزار پوشیدنی برای تشخیص قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا استفاده کنید

کپسول‌ها باکتری‌های روی پلی‌دی‌متیل سیلوکسان (PDMS) را در پایان روز یا چند روز بعد جذب می‌کنند، فرد آن را از کیسه خارج می‌کند و برای آزمایش PCR به آزمایشگاه برای وجود SARS-Covirus می‌فرستد. -2 همانطور که توضیح داده شد.

تحقیقات جدید از چندین آزمایش روی این دستگاه نشان می دهد که این ترکیب قادر به جذب ویروس و هوا است. در یک کارآزمایی، به چند داوطلب ویدئویی داده شد تا در مدت پنج روز از آن استفاده کنند. از 62 دستگاه مورد استفاده، پنج دستگاه در معرض ویروس SARS-Koo-2 قرار گرفتند و آزمایش آنها مثبت بود.

این بررسی نشان داد که از پنج بسته با دقت آزمایش شده، چهار بسته متعلق به یک کارگر رستوران و یک بسته متعلق به یک کارگر بی‌خانمان است. لازم به ذکر است که دو تا از بهترین محصولات رستوران های سرپوشیده هستند که نسبت به برندهای دیگر دارای بار ویروسی بالاتری هستند. این نشان دهنده رابطه نزدیک با یک یا چند نفر از این افراد آلوده است.

این دستگاه علاوه بر قابلیت اندازه گیری سطح ویروس، تاثیر خوبی برای اندازه گیری دوزهای کم دارد. این نشان می‌دهد که دستگاه می‌تواند تعداد ویروس‌ها را شناسایی کند و فقط ویروس را افشا نکند.

کریستال پولیت، محققی که روی این دستگاه کار می کند، گفت که یکی از کاربردهای احتمالی این دستگاه می تواند آزمایش اثربخشی تهویه مطبوع داخل خانه در بیماران مبتلا به کووید باشد. او به Yale News گفت که برچسب SARS-Cow-2 در یک اتاق بیمارستان پیدا شد که تصور می شد هوا گرم است.

اکنون، دستگاه های پوشیدنی می توانند به عنوان راهی برای نظارت بر محیط های داخلی و تعیین میزان خطرناک بودن آنها استفاده شوند. پولیت در ایمیلی به نیو اطلس گفت: «این دستگاه را می توان چند روز قبل از شروع علائم تشخیص داد.

پولت به نیواطلس گفت: «هوای تازه کلیپ برای شناسایی به موقع این ویروس برای اقدام فوری مؤثر است. افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند را می توان آزمایش یا جدا کرد تا ویروس را منتقل نکند.

قدم بزرگ بعدی در توسعه این دستگاه، ایجاد راهی برای این دستگاه برای تشخیص وجود ویروس ها در محیط فعلی مانند تشعشعات و اطلاع فوری کاربر از وجود گاما و X. . -warzar است.

46

دکمه بازگشت به بالا