ورزش

تحکیم دوستی ایران و افغانستان با گسترش فعالیت‌های علمی

به گزارش خبرنگار محلی خبرگزاری آنا از بیرجند، مجوز علمی، آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و موسسه تحصیلات عالی میوند کابل با نماینده این مکتب دیدار کرد. دبیرستان میوند کابل با سید حسن هاشمی، رییس پوهنتون امضا کرد.

سخنگوی مؤسسه تحصیلات عالی میوند افغانستان و در سمت امضای این سند گفت: گسترش کار علمی و آموزشی باعث تقویت دوستی دو کشور با برادران ایرانی و افغانی می شود.

محمد رسول حسینی با اشاره به اشتیاق بی‌نظیر جوانان افغانستانی برای تحصیلات عالی افزود: از حمایت‌های رئیس و مدیرعامل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی که فرصت مهمی را برای تحصیل دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه فراهم کردند، سپاسگزارم. “

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان برنامه ریزی، رشد و اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، گفت: این دانشگاه از سال 85 با سه مدیر و 90 دانشجو و یک خانه استیجاری کوچک شروع به کار کرد. فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی بزرگترین فرصت های کتابخانه ای در یکی از بزرگترین کمپ های ورزشی دانشگاهی شرق کشور و مشاغل مجرب در این گروه به یکی از بزرگترین، جامع ترین و معتبرترین دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

هاشمی با اشاره به دومین برنامه ملی دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت گروه دانشگاه تهران، گفت: در سراسر جهان همزمان با چهلمین سال تاسیس دانشگاه، هزار ایده و استارت آپ و هزار ماده پژوهشی در تهران و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی جزو 10 اتاق برتر این نمایشگاه هستند.

وی به علم، آموزش و فرهنگ بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند به عنوان یک شهر دانشگاهی در کشور شناخته می شود و علاقه مندان زیادی را به تحصیلات عالی جذب می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و استان بیرجند با اعلام روابط نزدیک ایران و افغانستان و دوستی دیرینه دو کشور، ادامه داد:

برنامه های آموزشی و پژوهشی مشارکتی، جذب دانشجو از افغانستان، تغییر محققین و اساتید، برگزاری فرصت های مطالعاتی، سمینارهای علمی مشترک، همکاری با مجلات علمی، بازکردن راه برای برگزاری مطالعات و مطالعه، همکاری و برگزاری دوره های کوتاه (مهارت) ویژه. ) و عموم مردم در زمینه های مختلف علمی، فنی و تخصصی از اهداف این مجله می باشد.

خاتمه اطلاعات / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا