فرهنگ و هنر

تبریک وزیر میراث برای ثبت جهانی راه‌آهن ایران

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو از ثبت جهانی راه آهن ایران استقبال کرد.

به گزارش سی وی نت ، در یادداشت تشکر خوانده شده توسط علی اصغر مونسان آمده است:

“ثبت راه آهن جهانی شمال-جنوب ، معروف به راه آهن ملی ایران ، در چهل و چهارمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو به هدف دیگری برای معرفی میراث فرهنگی ایران در این سیاره دست یافت.

ثبت یک پروژه مشهور از ایران ، که منطقه وسیعی از بندر امام خمینی (ره) تا بندر بندر را در یک منطقه منحصر به فرد و متنوع فرهنگی از هفت منطقه خوزستان ، لرستان ، مرکزی ، قم ، تهران ، مازندران و گلستان پوشش می دهد ، باعث ارتقا سطح تبلیغات می شود. مدیریت بهتر این امر را به دنبال خواهد داشت و باعث افزایش اقتصاد گردشگری کشور ، به ویژه در مناطق حاشیه این خط آهن می شود.

راه آهن ملی ایران به عنوان بیست و پنجمین بنای تاریخی کشور ، میراثی ارزشمند از توسعه عصر صنعتی و نتیجه افزایش دانش جهانی و تلاش های ایرانیان مدرن است.

در حالی که من می خواهم از همه عزیزانمان بخاطر تلاش و کمکشان صمیمانه تشکر کنم ، ثبت جهانی این پروژه پیچیده به پایان رسیده است ، من فکر می کنم مهم است که از تمام جهان “راه آهن ایران” تشکر کنم “برای این بزرگواران ایرانیان و ابراز امیدواری. در روز “بعد ، با حمایت کمیته میراث جهانی ، پرونده میراث فرهنگی” هورامان / اورامانات “به عنوان بیست و ششمین مأموریت ایران در فهرست میراث سالانه قرار می گیرد.”

راه آهن ایران با انتخاب چهل و چهارمین کمیته میراث جهانی یونسکو در فهرست بیست و پنجمین میراث جهانی ایران ثبت شده است.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا