فرهنگ و هنر

تاکید بر «نقش اجتماعی هنرمند» در جشنواره فیلم مدرسه

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در اختتامیه برنامه تئاتر مدرسه گفت: هنرمند در جامعه امروز کسی است که حرف و دیدگاه خود را از حقیقت جامعه و حقیقت پشت آن به مردم نشان دهد.

به گزارش سی وی نت، پیام امیرحسین اخوین به عنوان دبیر دائمی جشنواره فیلم مدرسه ای که دبیر هشتمین مدرسه دانش آموزان فیلم کوچک است، در مراسم اختتامیه این جشنواره که پنجم آبان ماه در تالار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: خدا را شکر می کنیم که این برنامه بسته شد، ما جزو 700 دانش آموز هستیم، این برنامه جشنواره نیست، پذیرشی است که دانش آموزان برگزیده در سراسر کشور شناخته می شوند. دانش آموزان برای رسیدن به نقطه رشد به روش های متفاوتی توانمند می شوند و آموزش می بینند.

وی افزود: برگزیدگان این رویداد از مدارس با استعداد ممتاز انتخاب می شوند. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای این پروژه زحمت کشیده است. همچنین شبکه امید همیشه این سال ها را جشن می گیرد. حوزه هنری، شهر تهران، رویکا و اتحادیه دانشجویی و هلال احمر از حامیان این جشنواره هستند.

الهام یاوری معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز در این مراسم گفت: هنرمند در جامعه امروز کسی است که سخنان و افکار خود را در مورد واقعیت جامعه و حقیقت پشت آن برای مردم بیان می کند. . .

وی افزود: درک هنر، نقد و توانایی خلق آثار هنری سه موردی است که جشنواره به دنبال آن است.

یاوری گفت: در دو محور خودباوری و گزارش علم، فرهنگ و مهارت های اخلاقی مدرسه، مسابقه سمپاد از 700 اثر ارسالی به دبیر و 5 اثر شایسته تقدیر شناخته شده داریم.

در ادامه علی جانباز رئیس حوزه هنری نیز به دیدار رئیس جمهور با دانشجویان در این مراسم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این دیدار دو موضوع مهم را برای جوانان مطرح خواهد کرد. رهبری می گوید در این شرایط شما جوانانی هستید که محتوا می سازید و داستان می سازید.

وی افزود: می گویند این وظیفه به دانش آموزان سپرده می شود که در این شرایط که دنیا در آستانه نظم نوین جهانی است، شما راوی و تبیین کننده این روند باشید.

سرباز گفت: از شما می خواهم که مخترع و قصه گوی نسلی باشید که آینده انقلاب و پایان را می سازد.

همچنین سمیه شیخ محمدی معاون مهدکودک ها و مدارس ابتدایی سازمان جوانان هلال احمر نیز در این مراسم گفت: دانش آموزان شرکت کننده در برنامه نمایش مدرسه مژده ها را به جامعه و ظاهر و مهارت های خود می رسانند.

وی افزود: در صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر و هفتاد و پنجمین سال تشکیل این سازمان هستیم، فیلم خوبی در زمینه ترویج کارهای بشردوستانه برای ما ارسال شد.

اسامی برندگان این رویداد در این لینک آمده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا