سلامت و تندرستی

تاریخ آخرین Corona در ایران پیش بینی شده است

در یک تحقیق جدید ، محققان سنگاپوری مدلی را برای پیش بینی تاریخ پایان احتمالی Govid-19 در سراسر جهان ، از جمله در ایران ارائه داده اند.

محققان دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD) داده هایی را در یک پروژه جدید ارائه داده اند که طول عمر یک تاج ویروس در کشورهای مختلف را پیش بینی می کند. این مطالعه یک جدول برای هر کشور ارائه می دهد که نشان دهنده شروع و پایان بیماری است.

محققان ادعا می کنند که 97 درصد Quaid-19 در ایران در 20 مه (31 مه) به پایان می رسد ، 99 درصد در 9 ژوئن (20 ژوئن) به پایان می رسد و 100 درصد نیز در 22 اکتبر (1 نوامبر) به پایان می رسد.

در حال حاضر ، مردم در سراسر جهان می خواهند بدانند چه موقع “کابوس کاووس 19” به پایان می رسد. پیش بینی پایان عمر Quaid-19 بسیار مهم است ، زیرا این امر می تواند تأثیر بسزایی در روحیه و برنامه ریزی افراد برای آینده داشته باشد ، اما این مشکلات را دارد. با این حال ، با کمک داده های موجود در مورد تاریخچه بیماری های عفونی ، محققان سنگاپور روشی را برای پیش بینی زمان احتمالی پایان کوویداز -19 تهیه کرده اند. چنین مدلهای پیش بینی شده و تلاش برای پیش بینی وقایع آینده ، مانند پایان Quaid-19 ، با کمک داده های بدست آمده در طی زمان ، می تواند به افراد در شرایط فعلی کمک کند تا برای آینده برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، رفتار و خلق و خوی خود را انجام دهند. پایان بیشتر اقدامات موجود با هدف گزارش تعداد واقعی آلوده ها ، بهبودی ها و مرگ ها صورت می گیرد و منجر به اقدامات سیاست گذاری و پاسخگویی مانند قرنطینه شهری می شود.

توسعه بیماری Quaid-19 تصادفی نیست ، اما وقتی گسترش می یابد ، تسریع می شود ، آلوده می شود و به پایان می رسد ، الگوی خاصی از چرخه زندگی را می گیرد. این چرخه زندگی علاوه بر محدودیت های طبیعت و اکوسیستم ، تا حد زیادی نتیجه رفتارهای افراد و دولت ها است ، اما چرخه توزیع از کشور به کشور دیگر متفاوت است و ممکن است هر کشور در یک دوره خاص وارد دوره متفاوتی شود. برنامه ها و تصمیمات هر دولتی می تواند مبنای مناسبی برای اوضاع کشورها باشد و نشانگر دوره های شیوع ، اوقات اوج و از همه مهم تر پایان بیماری باشد. این اطلاعات مبنای تخمین دوره انتشار است.

علاوه بر پویایی قابل توجه ، الگوی چرخه گسترش را می توان در زمینه های مختلفی از جمله رشد جمعیت ، گسترش فن آوری های جدید و شیوع بیماری های عفونی مورد مطالعه قرار داد و از مدل های ریاضی می توان برای مطالعه رویدادهایی مانند رشد جمعیت و شیوع بیماریهای عفونی استفاده کرد. این مدل جدید به تفصیل سایر مدلهای موجود در هر کتاب درسی ریاضی را بررسی نمی کند ، اما پارامترهای هر کشور را بر اساس داده های واقعی آن کشور ارائه می دهد.

محققان این پروژه سعی كردند شیوع Govid-19 را براساس داده های مربوط به آن پیش بینی كنند. نمونه ای از این مطالعه در قالب یک منحنی S شکل ظاهر می شود که میزان بروز عفونت را نشان می دهد. قسمت اول منحنی داده های ارائه شده تاکنون را نشان می دهد و بخش دیگر پیش بینی ها را نشان می دهد. با نگاهی دقیق به منحنی ، می توانید چرخه توزیع در یک کشور را آسان کنید. همچنین می توان اوج بیماری را مشاهده کرد و به آن پایان داد.

اوج عفونت در بالاترین نقطه منحنی قابل مشاهده است. با وجود تمام این اطلاعات ، نمی توان زمان دقیق پایان Quaid-19 را تخمین زد ، و بستگی به ملاحظات بسیاری دارد. می توان آخرین تاریخ بیماری را با آخرین شخصی که مبتلا شده است تعیین کرد. در هر صورت ، تخمین تاریخ پایان یک بیماری ممکن است در برنامه ریزی های آینده برای دولت ها ، افراد و شرکت ها مؤثر نباشد.

آخرین پیش بینی ها سه مهلت تعیین کرده است:

* تاریخچه هویت آخرین بیمار

* تاریخی که 99٪ بیماران تشخیص داده می شوند

* تاریخ تعیین وقت در 97٪ بیماران

در جدول 1 سه تاریخ پایان Quaid-19 در 131 کشور نشان داده شده است.

منحنی شکل زنگ برای نشان دادن چرخه زندگی انتخاب شده است ، زیرا به تشخیص آسان بیماری کمک می کند. شکل 2 نشان می دهد که به عنوان مثال سنگاپور هنوز در مراحل اولیه بیماری است. 22 ژوئن ، به طور کامل. در سنگاپور ، 97٪ موارد Quaid-19 در تاریخ 4 ژوئن به پایان می رسد و 97٪ موارد ایتالیایی و ایالات متحده به ترتیب در 7 و 11 مه پایان می یابد.

این پیش بینی ها باید در رابطه با داده های واقعی و تغییر در سیاست دولت بررسی شود. به عنوان مثال ، از آنجا که دولت سنگاپور از ماه آوریل محدودیت ها را تشدید می کند ، ممکن است پایان دوره بیماری زودتر از حد انتظار برسد. از طرف دیگر ، لغو برخی از قوانین پیشگیرانه در ایالات متحده و ایتالیا می تواند روند بیماری را در این کشورها تغییر دهد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا