جامعه و خانواده

تاثیر ۳ برابری شرایط اجتماعی بر سلامت نسبت به عوامل پزشکی و ژنتیکی

شهید بهشتی ، استاد ارتقا health سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گفت: شرایط اجتماعی حدود 3 برابر بیشتر از سلامتی و ژنتیک بر سلامتی تأثیر می گذارد.

بر اساس سی وی نت ، دکتر. نسترن کشاورز محمدی در وبینار “توسعه ، عدالت ، سلامت” مرکز تحقیقات و کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی در یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی ، Iraniantù Iran برای مطالعات زنان در م Instituteسسه محقق گفت: آنها از سلامتی بهتری برخوردار هستند ، سلامت روانی و جسمی آنها روابط بین فردی است.

وی با اشاره به محصول تعامل اجتماعی ارتقا health سلامت است ، وی ادامه داد: “سلامتی” محصولی است که اگر آن را با گیاه ، ریشه این گیاه ، دسترسی به اشتغال ، عدالت ، محل سکونت ، سطح سواد مقایسه کنیم ، اقتصادی و اجتماعی ، خشونت ، یک موقعیت محیطی ، فرهنگی و شخصی است ، می تواند منجر به رفتارهایی شود که در صورت نامناسب بودن ، می تواند منجر به بیماری های مختلف شود.

به گفته وی ، امروزه اصل این گیاه در سراسر جهان دیده می شود و به گفته وی “سلامتی یک پدیده اجتماعی است” ، بنابراین نمی توان انتظار داشت که مدیریت آن فقط از نظر اپیدمیولوژیک انجام شود. .

به گفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دانشیار ارتقا Health سلامت ، میزان مرگ و میر مادران در افغانستان در مقایسه با نروژ نشانگر شرایط اجتماعی ضعیف است ، مانند پایین بودن سطح سواد ، وضعیت بهداشتی پایین ، جنگ و سایر مشکلات اجتماعی در افغانستان ، این میزان بالا ، یا در استرالیا ، به عنوان یکی از موفق ترین کشورها در بخش بهداشت ، سن شهروندان و در مقایسه با غیر شهروندان حدود 20 سال کمتر است ، که نشانه بی عدالتی است.

وی افزود: “در انتشار سازمان بهداشت جهانی ، اصطلاح عدالت (عدالت) و همچنین توسط متخصصان بهداشت جهانی بسیار خوب است و عدالت به عنوان” فرصت داشتن حداقل عمر (آب موجود است) سلامتی ، بهداشت مواد غذایی ، امنیت خانه ، دسترسی به خدمات). این “سلامت اولیه” تأکید شده است.

کشاورز با بیان اینکه مفهوم عدالت متفاوت است ، افزود: ایده عدالت به معنای فرصت برابر نیست ، اما عدالت با دسترسی به قدرت آغاز می شود ، یعنی همه می توانند برابر باشند ، تصمیم گیری کنند ، روند روشنی داشته باشند. دارای موقعیت ، بودجه ، بودجه و زیرساخت های عالی هستند.

کشاورز محمدی وجود دو سیستم تأثیرگذار بر سلامتی را مورد بحث قرار داد و گفت: سیستم اول ، وجود بی عدالتی باعث اضطراب معنوی می شود و افراد می توانند خود را به صورت عصبانیت ، ناامیدی ، خودکشی و … ابراز کنند مرتبه دوم؛ مردم علی رغم اینکه می خواهند زندگی خوبی داشته باشند ، به دلیل تجارت کوچک نمی توانستند از آن لذت ببرند. مورد آخر باعث می شود که مردم نسبت به شرایط زندگی و فعالیت هایشان غیرقابل کنترل باشند ، این نشان دهنده وجود بی عدالتی است.

وی گفت: “تحقیقات دانشگاهی بی عدالتی را به عنوان خطری جدی برای سلامتی و همچنین تفاوت بین درک منصفانه از عدالت اجتماعی و عدالت منصفانه ، که اگر مردم آن را برای چیزی درک نکنند ، به نظم ناسالم منجر می شود. سلامتی انسان.

وی با اشاره به شواهد جهانی مبنی بر اینکه کشورهای ثروتمند از سلامت خوبی برخوردار نیستند ، گفت: توزیع عادلانه پول می تواند سلامت را بهبود بخشد. در کشورهایی که دارای اقتصاد بزرگ هستند ، توزیع ضعیف می تواند سلامت را تبعیض آمیز جلوه دهد. به عبارت دیگر ، می توان گفت عدالت از ثروت مهمتر است. و در سرزمین هایی که فقر به طور عادلانه توزیع می شود ، وضعیت مردم بهتر است.

کشاورز در پایان سخنان خود گفت: بی عدالتی ، یا احساس خوب ، یا در خانه ، محل کار ، تحصیل ، سرگرمی ، سلامتی ، اجتماع ، خطر ابتلا به بیماری جسمی و روحی را افزایش می دهد ، روحیه و خشونت فردی را افزایش می دهد ، رضایت از زندگی را کاهش می دهد. و امید به زندگی ، احتمال مرگ زودرس را افزایش می دهد. پس بیایید سعی کنیم هر کجا که هستیم عدالت و عدالت اجتماعی را جستجو کنیم.

در طرف دیگر برنامه ، دکتر مریم السادات محقق داماد ، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و وکیل دادگستری در وزارت دادگستری ، گفت که ما مانند الهیات توصیه شده هستیم. ما: حضور کلمه “عدالت” در قرآن شانزده بار تعریف آن نیست ، و این نشان می دهد که عقل نوعی عدالت دینی نیست ، که می توان آن را از طریق عقل بررسی و تحلیل کرد.

وی با اشاره به کتاب جدید 1982 ، تأکید کرد: سازمان عدالت اجتماعی و اقتصادی و نمونه ایران اسلامی ، در کتاب جدید 1982 و بند 12 عدالت عمومی برجسته شده است.

به گزارش سی وی نت ، در طرف دیگر برنامه ، دکتر تهمینه شاوردی ، دانشیار مرکز مطالعات عمومی جهاد دانشگاهی در جهاد دانشگاهی گفت: “در دهه های پس از جنگ جهانی دوم ، این مسئله اغلب بین اقتصاددانان و سیاست گذاران مطرح شده است که یک مشکل بزرگ است.” کشورها از عدم ابتکار به خصوص از نظر سرمایه ناشی می شوند.

وی ادامه داد: در کنار این روند ، مسئله اندازه گیری سرمایه اجتماعی نیز وجود دارد که عدم توافق در مورد چگونگی ارزیابی سرمایه اجتماعی و کمبود ظرفیت برای تعریف سرمایه انسانی را نشان می دهد.

شاوردی در مورد مشکل مشاهده سرمایه گفت: “دقیق ترین توصیف سرمایه ، تجزیه و تحلیل چند بخشی است که شامل چندین بخش تحقیق جداگانه است.” با ثابت ماندن تعادل بین سازمان و سازمان ، ماهیت و شکل سرمایه تغییر می کند. آنچه ممکن است به عنوان پایتخت به آن نیاز داشته باشیم ممکن است در شهر دیگری مهم نباشد. مالی اجتماعی ، کوچک و بزرگ انعطاف پذیر است ، اما مشکل از این واقعیت ناشی می شود که در بسیاری از موارد می توان رسانه های اجتماعی را در سطح خرد ، در یک زمان در مقیاس بزرگ تقویت کرد. مخرب. برای دستیابی به توسعه اقتصادی ، باید سرمایه را تقویت کنیم.

به گفته وی ، وجود جرم و جنایت در جامعه ، مانند مقدار پول پس داده شده ، تعداد قتل هایی که اتفاق می افتد یا برخی از مشکلات و آسیب های اجتماعی مانند میزان خودکشی ، میزان مرگ و میر طلاق و غیره. شهر از کمبود یا کاهش سرمایه رنج می برد.

شاواردی ادامه داد: “پایتخت در ایران در سالهای اخیر تغییر کرده است ، که در سال 1399 ما 80 مورد را انتخاب کردیم و می توان گفت که با سالهای گذشته مقایسه شده است (به غیر از سالهای 1395 تا 1397) و وضعیت ما بهتر است ، و می تواند باشد گفت که مشکل کرونا ، زیرا در مواقع بحرانی ، مردم احساس دلسوزی بیشتری نسبت به یکدیگر دارند و به فعالیتهایی می پردازند که وضعیت پایتخت را تضعیف می کند.

وی با بیان اینکه استان های تهران ، اصفهان ، قم ، خراسان رضوی از نظر جایگاه ، یک به یک اولین مناطق هستند ، گفت: منطقه قم با وجود مرحله چهارم توسعه ، اما به دلیل عواملی مانند نوع رابطه و مشکلات روابط – از نظر فرهنگی ، در سطوح خرد ، مرکزی ، کلان و کلانی به خوبی با سرمایه سر و کار ندارد.

دانشیار انستیتوی علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه ارتباط بین سرمایه و توسعه اقتصادی “تغییر” است ، گفت: کسی که از فرصت تغییر برای جلوگیری از صدمه زدن به این تغییرات جلوگیری می کند. این به نوبه خود منجر به اعتماد بیشتر و در نهایت سرمایه بیشتر می شود. تحولات دیگر مبتنی بر توسعه روابط بین فردی است و از طریق سیستم اعتماد در جامعه ، رابطه توسعه اقتصادی و سرمایه کارآمدتر می شود ، وی افزود: “سرمایه زمانی موثر است که پذیرش ، حمایت و اعتماد مردم بخشی از برنامه. “یک مقام دولتی باشید و بتوانید این سه نفر را جذب کنید.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا