جامعه و خانواده

بیماران کرونری همچنین ممکن است از آسیب مغزی رنج ببرند



محققان اخیر نشان داده اند كه كورونویروس می تواند باعث آسیب مغزی در بیماران شود زیرا این امر باعث ایجاد التهاب خطرناك می شود كه می تواند باعث خونریزی و مرگ سلول شود.

سی وی نت گزارش و به نقل از The Timesدر نتیجه بیماری Covi-2 ، دو بیمار آمریکایی با مشکلات عصبی روبرو شدند. اسکنمغز آنها نشان داد مغز آنها غلظت و خونریزی خود را از دست می دهد.

اکنون پزشکان در سراسر جهان نگران این هستند که بیماران مبتلا به Covid-I ممکن است بعد از مدتی دچار آسیب مغزی شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده است که بیمار یک ساله مبتلا به بیماری Covid-1 در فلوریدا توانایی صحبت کردن را از دست داده است. مورد دیگر یک زن 5 ساله آلوده به این بیماری در ایالات متحده است که با اسکن مغزی مشخص شد که برخی از سلولهای مغز وی در اثر بیماری نادر جان خود را از دست داده اند. حوادث مشابه در چین و ایتالیا نیز گزارش شده است. اگرچه به نظر می رسد این اثرات عصبی گروه کوچکی از افراد آلوده در سراسر جهان را هدف قرار داده است ، اما این گزارشات تصویری بسیار نگران کننده از اثرات احتمالی این بیماری نشان داده اند.

یک زن 5 ساله آمریکایی که سلولهای مغزی آنها آسیب دیده بود ، علائم تب ، سرفه ، بی حسی و سرگیجه را در این کلینیک نشان داد. پزشکان آزمایشات تشخیصی متعددی را بر روی او انجام دادند که ثابت شد که برای معاینه عروق بیماری کرونا وی مثبت است.

از آنجایی که علائم این اعصاب برای کرونویروسها معمولی نیست ، پزشکان مغز وی را با سی تی اسکن معاینه کردند. اسکن ها نقاط تاریک را نشان می داد که نشان دهنده عملکرد غیر طبیعی برخی از قسمت های مغز وی در مقایسه با مغز یک فرد سالم است.

آنها دریافتند که برخی از سلولهای مغزی وی از بین رفته و تالاموس وی نیز آسیب دیده است. این بخش از مغز اطلاعات بسیار حساس را از بدن به مغز می فرستد ، که سیگنال ها را پردازش می کند. اسکنهای دیگر نشان داد که خونریزی در لوب تمپور مغز نیز مسئول حافظه و هوشیاری و همچنین احساسات بدن است.

انتهای پیام


کلیه محتوای این سایت بر پایه استخراج اخبار روز، اقدام به خبررسانی می نماید، فلذا مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط سی وی نت هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت ندارد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا