فرهنگ و هنر

بهرامی با پرورش امثال ممیز حق بزرگی بر گرافیک داشت

در پی درگذشت محمد بهرامی ـ هنرمند شاخص و پیشکسوت عرصه گرافیک، نقاشی و نگارگری ـ عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی را صادر کرد.

به گزارش سی وی نت، محمد بهرامی، پیشکسوت گرافیست، طراح، مینیاتوریست و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران روز گذشته ـ دوشنبه ـ ۲۵ اردیبهشت ماه در ۹۷ سالگی درگذشت. 

متن پیام مدیرکل هنرهای تجسمی بدین شرح است:

«هوالباقی
با نهایت تالم و تاثر، مطلع شدم که هنرمند قابل و اثرگذار عرصه هنرهای تجسمی، زنده‌یاد استاد محمد بهرامی به ملکوت اعلا پیوسته‌اند.
این هنرمند جریان‌ساز، در زمره پیشگامان و پایه‌گذاران هنر طراحی گرافیک در ایران به شمار می‌آمد و به‌واسطه پرورش شاگردان ممتاز و برجسته‌ای چون زنده‌یاد استاد مرتضی ممیز، حق بزرگی بر جامعه طراحان گرافیک داشت‌.
اگرچه فقدان زنده‌یاد بهرامی، ضایعه‌ای تلخ و دشوار برای کلیه دلبستگان هنرهای تجسمی به‌ویژه اهالی گرافیک محسوب می‌شود، اما نقش موثر و بی‌بدیل این استاد کارآزموده در قوام هنر گرافیک و تربیت نسل ناموری از طراحان، تا همیشه بر تارک تاریخ این هنر، جاودان خواهد ماند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده ارجمند بهرامی و کلیه علاقه‌مندان به این استاد گرانقدر، مراتب تسلیت و تعزیت خود را به بستگان سوگوار و جامعه هنرهای تجسمی کشور اعلام می‌نمایم. برای آن فقید تازه‌گذشته، رحمت و رضوان الهی و برای خانواده محترم بهرامی، صبر و اجر مسئلت دارم.»

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا