سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که از روکش های دندانی استفاده نمایید، بهتر است بدانید لمینت دندان نوعی تکنیک دندانپزشکی زیبایی است که به شما این امکان را می دهد تا صاحب لبخندی زیبا و بی عیب و نقص شوید. لمینت علاوه بر اصلاح دندان های لکه دار، مینای دندان تخریب شده، لبخند لثه ای یا دندان های شکسته، راه حل ایده آلی برای بازیابی بایت بهتر نیز است.

البته همه روکش های سرامیکی یکسان ساخته نمی شوند. در واقع، این روکش ها در اشکال متفاوت و از تولید کنندگان مختلف در دسترس هستند. برای مثال دندانپزشک شما ممکن است یک برند لمینت دندان را نسبت به برند دیگر ترجیح دهد.

در ادامه توضیح خواهیم داد که بهترین نوع لمینت دندان کدام است و چطور با مشورت دندانپزشک زیبایی خود در مورد بهترین محصول برای اصلاح لبخند خود گفتگویی آگاهانه داشته باشید.

رایج ترین و بهترین نوع لمینت دندان

روکش‌های لیتیوم دی سیلیکات (Lithium Disilicate)که روکش‌های ایمکس از آن ساخته می‌شوند – به دلیل استحکام بیشتر، یکی از بهترین انواع لمینت دندان هستند. البته ناگفته نماند که زیبایی لیتیوم دی سیلیکات نیز حائز اهمیت است.

ترکیب پیچیده این روکش‌ ها آنقدر با دقت ریخته شده و قالب‌گیری می‌شود که نقص ‌های بسیار کمی داشته و کنترل کیفیت آن نیز بسیار آسان است. به طور خلاصه، طراحی و اعمال لیتیوم دی سیلیکات برای دندانپزشکان زیبایی، آسان‌تر است، به این معنی که بیماران زودتر و سریع‌تر خوشحال می‌شوند. قیمت لمینت دندان نیز در این برند تحت تاثیر عوامل متعددی خواهد بود که دندانپزشک به بیمار با جزئیات توضیح خواهد داد.

روکش‌ های ایمکس که از سرامیک فشرده ساخته شده‌اند به گونه‌ای طراحی می شوند که شفاف ‌تر از روکش ‌های دیگر باشند تا بتوانند رنگ ثابتی را حتی در زمان تغییر نور حفظ کنند. اما چرا وقتی نور روکش ‌ها به آن ‌ها برخورد می‌کند مهم است که چه رنگی باشد؟ زیرا شما می‌خواهید روکش‌ هایتان شبیه دندان ‌های طبیعی باشند و اگر دندان‌هایتان به درستی به نور واکنش نشان دهند، بسیار شبیه مینای دندان طبیعی خواهند بود.

لمینت انتخابی عالی برای دندان های شما

محبوبیت و کاربرد پرسلن، ماده انتخابی برای روکش ها یا همان لمینت دندان به دلیل شفافیت آن است که از خواص مینای طبیعی دندان تقلید می کند. از آنجایی که روکش ها بسیار نازک هستند، معمولا تنها یک لایه کوچک از مینای دندان از هر دندان برداشته می شود تا روکش به دندان بچسبد.

در طی دو بار مراجعه به دندانپزشک، دندان‌های شما برای روکش ‌ها آماده می‌شود و قالب ‌هایی گرفته می ‌شود تا آنها سفارشی ساخته شوند. به طور کلی برای روکش ها باید بین دو ماده اولیه تصمیم بگیرید: پرسلین و کامپوزیت. روکش های پرسلین به دلیل ظاهر عالی، دوام و طول عمر بهترین گزینه هستند:

لمینت دندان ساخته شده از پوسته های نازک سرامیکی است که روی دندان ها قرار می گیرد. آنها با مراقبت مناسب می توانند در حدود 15 تا 20 سال دوام بیاورند. ظاهر آنها تقریبا مشابه مینای دندان طبیعی بوده و عملا ضد لک می باشند. در صورت شکستگی یا ترک خوردن نیز باید تعویض شود (اگرچه این اتفاق نادر است، زیرا لمینت دندان بسیار بادوام است).

سخن پایانی

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ساخت ونیرهای پرسلین یا بهترین نوع لمینت دندان یک هنرنمایی بزرگ بوده و شما باید در وهله اول مجسمه ساز یا همان دندانپزشکی را بیابید که سال‌ها تجربه داشته باشد.

به عبارتی، ساختن یک لبخند جدید نیاز به ظرافت، دانش و تمرین زیادی دارد. حتی بهترین ابزارها، در دستان یک دندانپزشک بی تجربه، ممکن است از کار بیفتند. بنابراین ارزش آن را دارد که به دنبال یک دندانپزشک زیبایی شناخته شده باشید که در خلق لبخندهای زیبا با روکش های سرامیکی از مهارت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از این متخصص لمینت دندان خبره و با تجربه، دکتر شهاب محمدی است که به جز تجربه و دانش بالای خود، با بهره گیری از بهترین و بروزترین تجهیزات می تواند لبخندی ایده آل و متناسب با نیازهای شما ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره رایگان می توانید همین امروز با این مرکز تخصصی واقع در غرب تهران تماس بگیرید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا