اقتصادیکسب و کار ایرانی

بهترین لاستیک برای تیگو 5

خودروی چری تیگو ۵ یکی از کراس‌اوورهای چینی است که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود. در سال ۲۰۱۳ این خودرو برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی و در سال ۱۳۹۵ وارد بازار ایران شد. خودروی چری تیگو ۵ توانسته فروش موفقی داشته و برای چند سال در لیست خودروهای پرطرفدار قرار بگیرد. برخی مشخصات این خودرو عبارت‌اند از: مانیتور ۱۰ اینچی عمودی، مسیریاب، سنسور باران، کابین جادار، گیربکس CVT، پیشرانه دو لیتری، قدرت موتور ۱۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر. در بازار لاستیک این خودرو نیز تولیدکنندگان بسیاری فعال هستند و لاستیک‌های باکیفیتی در بازار آن موجود است.

خودروی چری تیگو ۷ در سال ۲۰۱۲ با نام تی ایکس در یک نمایشگاه بین‌المللی چینی معرفی شد. خودروی چری تیگو ۷ به‌نوعی پرچمدار محصولات چری محسوب می‌شود و با ابعاد نسبتاً بزرگ‌تری که از خودروی چری تیگو ۵ دارد، به‌عنوان یک شاسی‌بلند فروش خوبی داشته است. برخی مشخصات این خودرو عبارت‌اند از: زنجیر تایم، سیستم تعلیق نرم، فضای کابین راحت و جادار، ترمز پارک برقی، جعبه‌دنده ۶سرعته اتومات، موتور 6 سیلندر توربو شارژر ۱۵۰۰ سی‌سی، قدرت موتور ۱۴۷ اسب بخار، ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور، حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت. کمپانی‌های خارجی و داخلی زیادی در تولید لاستیک مناسب برای این خودرو فعال هستند و سایز لاستیک خودروی چری تیگو ۷  225/60R18  است.

سایز مناسب لاستیک برای خودروی چری تیگو ۵ و خودروی چری تیگو ۷

اطلاع دقیق از سایز لاستیک و استفاده از آن اهمیت بالایی در سلامت خودرو و لاستیک دارد. در واقع عدم استفاده از لاستیک‌هایی با سایز مناسب خودروی شما، می‌تواند باعث شود که کنترل خودرو سخت‌تر شده و شما را به دردسر بیندازد. همان‌طور که در بالا نیز گفتیم سایز لاستیک مناسب برای خودروی چری تیگو ۵، 225/65R17  و 225/65R18  بوده و لاستیک مناسب برای خودروی چری تیگو ۷، 225/60R18  است.

البته شما می‌توانید برای خودرو خود از لاستیک‌های پهن‌تر از سایز فابریک نیز استفاده کنید، اما بهتر است قبل از این کار از مزایا و معایب آنها مطلع باشید. لوازم یدکی تیگو 5 از جمله گروه های محصولی برند Chery می باشد که تمام قطعات یدکی آن در تمام دسته بندی ها از جمله لوازم جانبی تیگو 5، لوازم بدنه، قطعات موتوری و گیربکسی، قطعات برقی و لوازم اسپرت تیگو 5 در سطح شهر نسبت به دیگر قطعات یدکی محصولات چری به وفور یافت می شود و جای هیچ نگرانی برای دسترسی به این قطعات نمی باشد

مزایا و معایب لاستیک پهن برای خودروی چری تیگو ۵ و خودروی چری تیگو 7

احتمالاً مهم‌ترین دلیلی که افراد مایل هستند از لاستیک پهن استفاده کنند، زیبایی و اسپرت بودن آن است. با این که زیبایی خودرو اهمیت بالایی دارد، اما همه چیز نیست و برای استفاده از لاستیک پهن مزایای دیگری را نیز می‌توان ذکر کرد. یکی دیگر از مزیت‌های شایان‌ذکر لاستیک‌های پهن برای خودروی چری تیگو ۵ و خودروی چری تیگو ۷، بهبود قدرت ترمزگیری خودرو و کاهش خط ترمز است، چرا که در صورت استفاده از لاستیک پهن، خودروی شما زودتر متوقف می‌شود. لاستیک‌های پهن برخورد بیشتری با زمین دارند و به همین سبب ثبات و قدرت کنترل خودروی شما را بهبود می‌دهند.

مضاف بر این در مسیرهای پر پیچ‌وخم و ناهموار می‌توانید با کمک لاستیک‌های پهن خودرو را راحت‌تر کنترل کنید و هدایت فرمان بهتر انجام می‌شود. این موارد جزو مزایای لاستیک‌های پهن هستند، اما استفاده از آنها معایبی نیز دارد. اولین عیب لاستیک‌های پهن برای خودروی چری تیگو ۵ و خودروی چری تیگو ۷، قیمت نسبتاً بالای آنها نسبت به سایز فابریک و استاندارد است.

علاوه بر این، استفاده از لاستیک‌های پهن توان شتاب‌گیری خودرو را کاهش می‌دهد و راننده مجبور است برای سرعت گرفتن پدال گاز را بیشتر بفشرد؛ در نتیجه مصرف سوخت افزایش می‌یابد. در پایان نیز عیب دیگر لاستیک‌های پهن استهلاک زودتر سیستم تعلیق و جلوبندی است که هزینه‌های تعمیر و نگهداری زیادی را به شما تحمیل می‌کند.

نکاتی راجع به خرید لاستیک مناسب برای خودروی چری تیگو ۵ و خودروی چری تیگو ۷

خرید لاستیک و خرید لوازم یدکی ام وی ام مناسب و باکیفیت اهمیت بالایی دارد و ما قصد داریم در این قسمت این نکات را ذکر کنیم. در ابتدا سعی کنید از سایت و فروشگاه معتبری مانند سایت فروشگاه رینگو لاستیک خریداری کنید. فروشگاه و سایت‌های معتبر مانند رینگو باتوجه‌به لاستیک‌های زیادی که عرضه می‌کنند، امکان مقایسه انواع برندها و سایزها را در اختیار شما قرار می‌دهند. فراموش نکنید مکان مناسب فروش لاستیک، جایی است که گارانتی‌ها و تضمین‌های لازم را برای شما فراهم می‌آورد. برای خرید لاستیک سعی کنید ابتدا بودجه و توان مالی خود را در نظر بگیرید و سعی کنید لاستیکی پیدا کنید که قیمت آن متناسب با جیب شما باشد.

در وهله بعد برند لاستیک را مدنظر داشته باشید و سعی کنید برندی را خریداری کنید که کیفیت و کارکرد مناسب خود را اثبات کرده باشد. در نهایت شرایط آب‌وهوایی محل زندگی و رفت‌وآمد خود را در نظر بگیرید. شرایط آب‌وهوایی و کاربردی که از لاستیک انتظار دارید نقش مهمی دارند که بهتر است به‌سادگی از کنارشان عبور نکنید. سایت ما امکان خرید لاستیک مناسب را باتوجه‌به موارد گفته شده فراهم آورده و شما می‌توانید به‌راحتی و با قیمت مناسب، لاستیک مدنظر خود را از این سایت خریداری کنید.

لاستیک مناسب برای خودروی چری تیگو ۵ و خودروی چری تیگو ۷

جای خوشحالی است در بازار لاستیک ایران محصولات تولیدکنندگان متعددی وجود دارند که می‌توانید باتوجه‌به توان مالی و نیاز خود به‌راحتی یک لاستیک مناسب پیدا کنید. برندهای فعال در زمینه تولید لاستیک برای خودروی چری تیگو ۵ و خودروی چری تیگو ۷ عبارت‌اند از: آپولو، اکسلرا، ایران‌تایر، بارز، بریجستون، پتلاس، پرسا، پیرلی، تاندرر، تری انگل، جی تی رادیال، جینیو، دانلوپ، دنا، دیستون، رودستون، زتوم، سایلون، سومیتومو، سونار، فالکن، کومهو، کویر تایر، گلدستون، گودیر، لاسا، لوفن، لینگ لانگ، مارشال، مکسس، میشلن، نکسن، هانکوک، هدوی، یزد تایر و یوکوهاما.

چری یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی جهان است که محصولات خود را به بازارهای مختلف جهانی صادر می‌کند. گروه خودروسازی چری با استفاده از تکنولوژی و فناوری های خودروسازهای غربی خودروهایی با کارایی بالا و پر آپشن را طراحی و تولید می‌کند. خودروهای تیگو 7 و تیگو 5 دو خودرو ساخته شده در این شرکت است که از توانایی های فوق العاده چری برخوردار  هستند.

نسخهٔ اولیهٔ این خودرو  بود که در اصل تیگو نام داشت، اما با رونمایی از نسخهٔ فیس‌لیفت آن در سال ۲۰۱۰ نام آن به تیگو ۳ تغییر پیدا کرد. چری تیگو در ایران نیز توانسته به خوبی جای خود را در بازار باز کند. خودروی  در سال ١٣٩۴ و به عنوان اولین  تحت برند چری، بوسیله مدیران خودرو وارد کشور شد. چری تیگو 5 با طراحی قابل قبول داخلی و بیرونی خودرو، فضای نسبتاً جادار کابین، سواری نرم و راحت و امکانات کامل مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و به عنوان یک ماشین خانوادگی، سرویس نسبتاً مطلوبی به مالکین خود ارائه می دهد.

به طور کلی تیگو 5 ترکیبی کلی از چند خودروی مشهور است که توسط کمپانی چری ساخته شده است. همچنین با توجه به استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی، هزینه استهلاک کمتری در قیاس با رقبای توربو خود دارد و با ترمزها و ایمنی مناسب تا حد زیادی قابل اعتماد است.

تیگو 7 یک کراس‌ اور مدرن با تکنولوژی‌ پیشرفته‌تر از تیگو 5 است که به عنوان یک خودرو رفاهی خانوادگی گزینه مناسبی به حساب می‌آید . از اواسط مرداد 96 بود که عرضه تیگو 7 به صورت رسمی در ایران آغاز شد. در ابتدا فقط شاهد عرضه تیپ اکسلنت بودیم و بعد از گذشت مدتی در پاییز 97، تیپ IE هم معرفی شد و در سال 98 وارد بازار شد و پیشرانه همان تیپ اکسلنت است.

سایز لاستیک چری تیگو

وسایل نقلیه در اندازه های مختلف تولید میشوند و به همین ترتیب تایرهایی که برای رانندگی هر یک از آنها استفاده می شود نیز متفاوت هستند و در سایزها و کارایی های گوناگونی عرضه می شوند. عدم استفاده از لاستیک مناسب برای وسیله نقلیه می تواند ایمنی راننده و سرنشینان را به خطر بیندازد.

قیمت لاستیک چری تیگو

آیا می دانید نقش تایر شما چقدر مهم است؟ لاستیک ها چندین عملکرد مهم بر روی خودرو دارند و بدون لاستیک مناسب خودروی شما نمی تواند با پتانسیل کامل کار کند. به همین دلیل برای خرید لاستیک نیز باید توجه داشته باشیم که همه لاستیک ها مناسب خودرو ما نمی باشد. قیمت لاستیک با توجه به نوع برند و سایز های مختلف با هم تفاوت دارد. برای خرید لاستیک تیگو 5 می توان، لاستیک های ایرانی مانند: بارز ، ایران تایر  و… که بعنوان نیز شناخته می شوند و همچنین تایرهای خارجی مطرح دنیا با کیفیت و قیمت بسیار مناسب را در نظر گرفت. چری تیگو 7 نیز از این قاعده مستثنا نیست و می توان برای  نیز از لاستیک دولتی با نرخ مصوب و تایرهای خارجی با کیفیت استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا