کسب و کار ایرانی

بهترین سایت خرید حلوا شکری مرغوب

اگر خرید حلوای شکری در سبد خرید شما نیست، به احتمال زیاد آن را در صبحانه در هتل ها، قطارها و هواپیماها دیده اید. حلوا ارده یک صبحانه خوشمزه و مقوی است که با نان سرو می شود. ارده حلوا یک بمب انرژی است و اگر آن را برای صبحانه بخورید تا ناهار سیر خواهید شد. در این مطلب می خواهیم از طرز تهیه حلوا ارده و خواص آن بدانیم. در مورد نحوه خرید حلوا ارده شهراد و قیمت آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

حلوا ارده چیست؟

حلوا ارده در واقع از ترکیب ارده، تخم مرغ، شکر هل و چوبک درست می شود. شاید از خود بپرسید که چوبک چیست؟ در یک کلام چوبک نوعی گیاه است. از عصاره چوبک برای سفید کردن، هوادهی و غلیظ کردن حلوای آرده استفاده می شود. شاید به جای نام حلوا ارده، نام حلوای قندی نیز شنیده شده باشد. حلوای ارده و حلوای شکری در واقع یکی هستند. تفاوت آنها در محتوای قند است. حلوای شکری کمی سفت تر از حلوای ارده است زیرا حاوی شکر بیشتری است.

حالا برگردیم به بحث حلوا ارده. وقتی مواد اولیه فوق با هم مخلوط می شوند، مخلوطی سفت و خمیر مانند به دست می آید. این خمیر با خلال پسته و خلال بادام تزیین می شود. طرز تهیه ارده حلوا را مطرح کرده ایم. حالا ارده حلوا آماده است تا روی میز صبحانه شما در کنار نان داغ بخوابد و برای کل روز به شما انرژی بدهد. حلوای اردکان یکی از معروف ترین انواع حلوای ارده است. در اردکان هنوز مغازه‌های ارده سنتی وجود دارد. این فروشگاه ها نه تنها ارده را می فروشند بلکه ما را به گذشته می برند و حس خوبی از نوستالژی به ما می دهند.

چگونه بهترین حلوای شکری را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص درست حلوای شکری باید به چند نکته توجه کرد. اولا ارده حلوا یا حلوای شکری سخت نیست. چه پودر صنعتی باشد و چه پودر سنتی، وقتی آن را در دهان می گذارید باید حل شود. شکر حلوا نباید زیاد جویده شود و باید نرم باشد. بافت یا نخ حلوای شکری باید به قدری ریز باشد که با چشم دیده نشود.

یکی دیگر از ویژگی های حلوای شکری این است که طعم شیرین آن هنگام خوردن گلوی شما را نمی سوزاند. همچنین تند نیست. اگر حلوای شکری طعم تند داشته باشد به این معنی است که از کنجد کهنه استفاده شده است، بنابراین نباید به خوردن آن ادامه دهید.

اگر حلوای شکر گلو را بسوزاند، متاسفانه به جای استفاده از گلوکز و شکر، از آبلیمو برای تهیه آن استفاده می شود. پس بهتر است از خوردن این کیسه پرهیز کنید. حلوای شکری مرغوب به رنگ روشن است. وقتی آن را با چاقو برش می دهید، بافت آن نباید از هم بریزد. اگر این اتفاق بیفتد، حلوا ارد شما بهترین نیست.

بهترین پودینگ شکری آنقدر چسبنده نیست که هنگام خوردن به دهان و دندان بچسبد. از طرفی خاصیت ارتجاعی دارد و لازم نیست سفت باشد.

تفاوت حلوا ارده و ارده چیست؟

مشخص است که ارده شخصیتی نرم و شل دارد. طعم ارده واضح نیست و کمی تلخ است که باید با شیرینی ها ترکیب شود. مانند نوشیدنی های مختلف یا عسل. ارده با فشار دادن دانه های کنجد درست می شود. در حالی که حلوا ارده یا حلوا شکری بافت سفت دارد. منظور ما از بافت سفت این است که مانند آرد صاف نیست.

محلول شکر شیرین است و برای خوردن آن نیازی به شیرین کننده نیست. به راحتی می توان آن را برش داد و با نان خورد.

بعد از خرید حلوا شکری چگونه از آن خرید کنیم ؟

ارده یا شکری حلوا را پس از خرید در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. معمولاً ماندگاری نیمه شکری 6 ماه پس از تاریخ تولید است. به طور خاص، بهتر است آن را بعد از 6 ماه دور بیندازید. البته اگر نیمی از آن را در یخچال نگهداری کنید، می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

اگر در حلوا روغن دیدید اصلا نگران نباشید. این روغن در واقع روغن کنجد باکیفیت است که فواید زیادی دارد. می توانید روغن را با نصف شکر مخلوط کنید و سپس بنوشید.

خواص حلوا ارده در چیست؟

زیرا حلوا نیز از آرد کنجد تهیه می شود. بنابراین خواص هر دو چندان متفاوت نیست. تمام ویژگی های ارد را در ارده حلوا خواهید یافت. ارده حلوا طبیعتی گرم دارد. و برای هوای سرد بسیار مفید خواهد بود.

روغن کنجد مفید

روغنی که روی حلوا ارده می بینید روغن کنجد است. هیچ کلسترولی در این روغن وجود ندارد. اما حاوی اسید اولئیک، امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است. به دلیل وجود این روغن در حلوای ارده، مصرف حلوا ارده باعث افزایش محتوای چربی های سالم به نام HDL می شود.

ضد سرطان

حلوا ارده حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند آرد کنجد است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و التهاب را کاهش می دهند. در نتیجه این فعالیت آنتی اکسیدانی می توانید با خرید و مصرف پودینگ شیرین از خود در برابر سرطان محافظت کنید.

تقویت استخوان ها

به فرزندانتان حلوا ارده بدهید تا وقتی بزرگ شدند دچار پوکی استخوان نشوند. حلوا ارده به دلیل داشتن ماهی قزل آلا حاوی منیزیم، کلسیم، فسفر، مس و ویتامین های B و E است بنابراین خوردن حلوا ارده باعث تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان می شود.

چربی های مفید برای بدن

روغن و چربی حلوا نه تنها مضر هستند. همچنین چربی های سالمی را برای بدن فراهم می کند. البته باید مراقب باشید که زیاد غذا نخورید، حتی غذاهای سالم. ما باید اصل رشد را در همه ابعاد رعایت کنیم.

حلوا ارده حاوی اسیدهای چرب غیراشباع مانند امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است و اسیدهای چرب ضروری بدن را تامین می کند.

از دیگر خواص حلوا ارده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود اختلالات کبدی و کلیوی؛

پیشگیری از بیماری قلبی؛

بهبود حافظه و قدرت یادگیری؛

مفید برای بیماری های رحم

رفع کم خونی و فقر آهن؛

کاهش فشار خون بالا

چه کسانی نباید از حلوای شیرین استفاده کنند؟

در واقع شربت قند فواید مختلفی دارد اما در استفاده از آن نباید زیاده روی کرد. حلوای شکری یا حلوا ارده شکر زیادی دارد. افراد دیابتی یا کسانی که نگران سطح قند خون خود هستند باید در استفاده از حلوا ارده مراقب باشند. این بدان معنا نیست که مردم نمی توانند حلوا را با شکر بخورند، فقط باید کمتر از آن استفاده کنند. با یک متخصص تغذیه در مورد افزودن  حلوا شکریبه رژیم غذایی خود صحبت کنید تا بتوانید از فواید آن در حین مصرف آن به مقدار مطمئن بهره مند شوید.

ارزش غذایی حلوا شکری

وقت آن است که به ارزش غذایی حلوای شکری نگاه کنیم. ارده حلوا و حتی خود ارده به کاهش وزن و خوش اندام بودن کمک می کند زیرا شما را سیر نگه می دارد. با این حال، نباید فراموش کرد که تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نشود، می توان از فواید آن بهره برد. در غیر این صورت، می تواند به یک کابوس تبدیل شود که باعث افزایش وزن شما در هر روز شود. ارزش غذایی حلوای شکری در هر 100 گرم را در زیر می خوانید:

کالری: 510 کیلو کالری

چربی: 30 گرم

پروتئین: 10 گرم

کربوهیدرات: 50 گرم

شکر: 40 گرم

سدیم: 129 میلی گرم

خرید حلواشکری؛ حلوای شکری مرغوب از کجا بخریم؟

بهترین حلوای شکری را می توانید از صنایع غذایی شهراد تهیه کنید. برای خرید حلوای شکری و اطلاع از قیمت به قسمت فروش سایت مراجعه کنید و با انتخاب مقدار حلوای مورد نظر خرید خود را انجام دهید.

ما در صنایع غذایی شهراد شعار سلامتی را ارائه می دهیم. به همین دلیل برای تهیه حلوا آرده از بهترین مواد اولیه استفاده می کنیم. حالا که می دانید ارده حلوا چیست به سایت شهراد سر بزنید و بدون معطلی حلوای قندی بخرید. اگر از ما خرید کرده اید، خوشحال می شویم از شما مطلع شویم

 

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا