کسب و کار ایرانی

بهترین روش زمان برای هرس درخت انار

بهترین روش زمان برای هرس درخت انار

خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد! این جمله به این معنی است که چیزها زیباتر، جذاب تر و دوست داشتنی تر می شوند و درختی مانند انار را می برند تا خشک شود، رشد کند و میوه دهد و در عین حال شاخه های اضافی را جدا کند. زیبایی فوق العاده. بنابراین در این مقاله توسط کارمادیو به طور کامل به نحوه هرس این درختان میوه می پردازیم.

هرس چیست؟

هرس فرآیندی است که طی آن قسمت‌های خاصی از درخت یا گل و گیاه، مانند شاخه‌های مرده، جدا می‌شوند تا درخت یا گیاه بزرگ‌تر شود یا میوه بیشتری تولید کند.

انواع هرس انار

زمانی که هرس روی درختان انار انجام می شود باعث می شود نور به طور مناسب به همه طرف درختان برسد و خطر ابتلا به بیماری ها و آفات درختان و میوه های آنها یعنی میوه انار کاهش یابد.

درختان کاج بیشتر از سایر درختان نیاز دارند زیرا جوانه های بیشتری دارند که همان جوانه هایی هستند که در پایه درخت رشد می کنند، زیرا این درختان نور و انرژی را به شاخه ها و میوه های این درختان مسدود می کنند و همچنین می تواند علت آن باشد. . برای آنها تکثیر آفات و بیماری ها است، بنابراین هرس کاج ها به روش های زیر انجام می شود.

برش و شکل دادن

این هرس برای درختان انار هنوز کوچک از 1 تا 5 سال است و به آن شکل خاصی می دهیم زیرا در آن زمان برگ های انار به هم می پیچند و در نتیجه نور کافی به شاخه های اصلی خود می دهند.

شاخه های ضعیف درخت انار برای جلوگیری از مشکل فوق هرس و در سرتاسر شاخه ها پخش می شود و درخت انار با گرفتن نور و مواد معدنی لازم رشد می کند.

بازی را کم کنید

این نوع تزیین بر اساس روشی برای افزایش تعداد محصولات است و شامل هر دو نوع خشک و سبز است که معمولاً در پایان فصل سرد که در خواب درختان است انجام می شود و تزئینات سبز در فصل بهار خواهد بود. انجام شده.

البته هرس خشک به معنای حذف شاخه های مرده برای رشد بیشتر و بهتر درختان است، در حالی که هرس سبز به معنای حذف و قطع شاخه های بیشتر است که با افزایش بهره وری این درختان ارتباط دارد.

هرس درختان انار در فصول مختلف سال

در فصول مختلف سال درختان انار را برای اهداف مختلف هرس می کنند

1. درختان انار را در فصل بهار هرس کنید

هرس بهاره درختان انار معمولاً در فروردین و اردیبهشت انجام می شود و یکی از مهم ترین فعالیت های نگهداری این درختان محسوب می شود و در واقع برای بهبود رشد، ارتقای سلامت و افزایش عملکرد میوه انجام می شود. .

البته هرس شامل حذف شاخه های مرده، خشک و آسیب دیده است که می تواند توانایی رشد و تغذیه این درختان را تضعیف کند.

2. هرس انار در تابستان

درختان انار را برای تولید میوه در تابستان هرس می‌کنند، به این منظور با حذف شاخه‌های زائد و غیرضروری، کیفیت میوه افزایش می‌یابد.

هنگام هرس درختان انار در فصل تابستان باید در نظر داشت که هرس باید سبک و کم عمق باشد تا میوه ها آسیب نبینند و درختان در برابر آفتاب نسوزند.

3. هرس درخت انار در پاییز

فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای قطع درختان انار است، زیرا پس از اتمام میوه، این درختان به استراحت می روند، در واقع قطع به بهبود و تقویت آن کمک می کند.

هرس پاییزه برای حذف شاخه های مرده، آسیب دیده و ضعیف است و می تواند از ایجاد و تکثیر شاخه ها در اوایل بهار جلوگیری کند.

4. درختان انار را در زمستان هرس کنید

هرس انار در فصل زمستان برای حذف شاخه های مرده و آسیب دیده، حذف میوه های اضافی و از بین بردن علف های هرز انجام می شود.

نکته مهم در هرس زمستانه این است که در هرس زیاده روی نکنید زیرا این درختان به دلیل سرمای زمستان ممکن است یخ بزنند.

بهترین زمان برای هرس درخت انار چه زمانی است؟

بهترین زمان برای هرس درخت انار زمستان و اوایل بهار است، زیرا در این زمان درخت از خواب بیدار نشده و رشد نکرده است، اما فقط در زمان های دیگر می توانید هرس سبک انجام دهید.

فواید هرس درخت انار

کیفیت میوه را افزایش دهید

ایجاد استرس و رشد در جوانه

شاخه های مرده را بردارید

شاخه های آلوده و مرده را جدا کنید

روشنایی و تهویه بالای این درختان را بهتر کنیم

جوان سازی درختان کهنسال

درخت انار را بکش تا میوه بدهد

برداشت ها را ساده کنید

بهترین روش زمان برای هرس درخت انار
بهترین روش زمان برای هرس درخت انار

چگونه درختان انار را تقویت کنیم؟

اکنون که نحوه هرس صحیح درخت انار را یاد گرفتید، در زیر نحوه تقویت درخت را به شما آموزش می دهیم.

1. لقاح مناسب

کود دهی به این درختان باعث تقویت و بهبود رشد و عملکرد آنها می شود و بهترین کود برای این درختان عبارتند از:

2. کود نیتروژن

با افزایش تعداد بوته ها، این کودها عملکرد و کیفیت این گیاهان را افزایش می دهند، زیرا کودهای نیتروژنی باعث افزایش تعداد شاخه ها و برگ های گیاه شده و منجر به فتوسنتز مناسب می شود.

3. بهترین کلسیم

کلسیم یکی از مهم ترین عناصر درختان انار است زیرا به تقویت ساختار سلولی در برگ، ساقه و میوه این درختان کمک می کند و مسئول کیفیت میوه آن ها است.

به دلیل کمبود این عنصر، تغییرات ناخوشایندی در شکل و ساختار میوه انار ایجاد می شود و ترک های عمیقی در پوست میوه دیده می شود.

4. فتیلایزا فسفر

این نوع انار شاخه ها و ریشه های درختان را تقویت می کند و در نتیجه جذب بهتر مواد مغذی برای این درختان می شود.

5. کود پتاسیم

منظور از این کودها کودهای پتاسیمی است که زمانی که میوه ها به میوه خشک رسید باید از آن استفاده کرد.

استفاده از محلول پتاسیم باعث افزایش تقسیم و ضخیم شدن سلول های انار می شود و طعم و عطر منحصر به فردی به انار می دهد و همچنین درخت را در برابر آفات، بیماری ها و استرس مقاوم می کند.

اگر بخواهیم یکی از کودهای پتاس را معرفی کنیم، سولو پتاس را به عنوان یکی از مناسب ترین کودها برای درختان انار معرفی می کنیم.

اشتباهات رایج در هرس انار

کشتن درختان کاج برای افزایش رشد این درختان و کیفیت میوه های آنها انجام می شود، اما گاهی اوقات اشتباهاتی در این روش تمیز کردن درختان کاج رخ می دهد.

1. برش از جوانه های درخت انار

هنگام هرس این درختان در زمستان و پاییز، از شاخه های تازه به خوبی مراقبت کنید. این جوانه ها بعد از خواب زمستانی به میوه های خوشمزه تبدیل می شوند.

2. هرس بیش از حد درختان انار

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که بسیاری از کشاورزان و باغداران با درختان انار مرتکب می شوند، هرس بیش از حد این درختان است، زیرا با برداشتن بیش از حد شاخه و برگ آن، تاج درخت آسیب پذیر و مستعد مشکلات مختلفی مانند نور خورشید می شود.

3. نخوردن به موقع درخت انار

اگر جمعیت باکتریایی درخت انار به موقع قطع نشود، انار زودتر مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود.

دکمه بازگشت به بالا