سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

بررسی کراتین یونیورسال

یونیورسال کراتین مونوهیدرات یک مکمل ماهیچه ای کراتین مونوهیدرات از برند محصولات یونیورسال است. پودر کراتین یونیورسال حاوی کراتین خالص به شکل مونوهیدرات است. کراتین مونوهیدرات یکی از بهترین اشکال کراتین است.

پودر کراتین مونوهیدرات یونیورسال حاوی 300 گرم پودر در مجموع 51 وعده است. هر وعده کراتین یونیورسال شامل 5.84 گرم پودر است. کراتین یونیورسال حاوی 5 گرم کراتین خالص در هر وعده برای حمایت از رشد عضلات و ساخت عضله جدید است.

کراتین ترکیبی است که به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می شود و همچنین می تواند از غذاهای غنی از پروتئین به دست آید. کراتین به عضلات شما انرژی می دهد و همچنین می تواند سلامت مغز را بهبود بخشد. بسیاری از افراد برای افزایش قدرت از مکمل های کراتین برای کمک به بهبود عملکرد و حفظ سلامت روان خود استفاده می کنند.

پودر کراتین یونیورسال نوتریشن می تواند انرژی عضلات شما را تامین کند. بسیاری از افراد مکمل های کراتین مانند پودر کراتین یونیورسال را برای افزایش انرژی و بهبود سلامت روان مصرف می کنند. مکمل‌های کراتین برای اکثر افراد بی‌خطر هستند، اما ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب هستند.

چرا از مکمل کراتین جهانی استفاده کنیم؟

بسیاری از ورزشکاران آماتور و حرفه ای از مکمل های کراتین از جمله مکمل های کراتین جهانی برای تسهیل تمرینات خود و بهبود ریکاوری استفاده می کنند. کراتین یونیورسال انرژی “رهاسازی سریع” را فراهم می کند و قدرت را بهبود می بخشد، بدون اینکه بر توانایی شما برای ورزش طولانی تر (استقامت هوازی) تأثیر بگذارد، عملکرد را بهبود می بخشد.

اکثر ورزشکارانی که می توانند از پودر کراتین یونیورسال استفاده کنند در ورزش های قدرتی شرکت دارند، از جمله:

پرورش اندام.

فوتبال.

هاکی روی یخ

نیروی دریایی

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مکمل های کراتین، از جمله مکمل های کراتین جهانی، می توانند به عملکرد مغز در افراد 60 سال و بالاتر کمک کنند. این شامل:

حافظه کوتاه مدت.

محافظت عصبی (محافظت از گروه های سلول های عصبی در برابر آسیب یا آسیب).

محققان هنوز در حال بررسی هستند که آیا مکمل های کراتین می توانند به افراد مبتلا به بیماری های شناختی (روانی) از جمله زوال عقل کمک کنند. قبل از مصرف مکمل های کراتین، صرف نظر از سطح تناسب اندام، سن یا سلامتی خود، با پزشک خود صحبت کنید.

کراتین یونیورسال اورجینال و غیر اصلی؟

همانطور که می دانید مبدا و کشور سازنده برند یونیورسال آمریکا می باشد. تا چند سال پیش این برند و برندهای دیگر مکمل های بدنسازی مانند اپتیموم نوتریشن به صورت مستقیم به ایران صادر می شد، اما به دلیل تغییر قوانین واردات، این محصولات امکان واردات مستقیم به کشورمان را ندارند. اما نمایندگی یونیورسال در ایران هم اکنون مواد اولیه را وارد می کند و با لیسانس یونیورسال آمریکا این محصولات را در ایران تولید و بسته بندی می کند. این فرآورده ها به شرکت های توزیع کننده دارو تحویل و سپس به داروخانه های سراسر کشور تحویل داده می شود.

برای اطمینان از خرید محصولات اورجینال مانند کراتین یونیورسال این موضوع را فراموش نکنید، همیشه محصول خود را از داروخانه ای که مجاز به خرید از مراکز توزیع دارو و فروش به مصرف کنندگان است تهیه کنید. فروشگاه‌های چند منظوره یا فروشگاه‌های غیر داروخانه‌ای با نام‌هایی مانند Keratin Universal ASL، سعی می‌کنند محصولاتی را بفروشند که به طور غیرقانونی به کشور وارد می‌شوند و نمی‌توانند ماندگاری و تاریخ را ردیابی کنند.

رایج ترین نوع مکمل کراتین چیست؟

رایج ترین مکمل کراتین کراتین مونوهیدرات است و اکثر مکمل های کراتین مانند کراتین یونیورسال از این نوع کراتین استفاده می کنند. این یک مکمل غذایی است که عملکرد عضلات را در طول تمرینات مقاومتی کوتاه مدت و با شدت بالا مانند وزنه برداری، دوی سرعت و دوچرخه سواری بهبود می بخشد. به نظر نمی رسد سایر اشکال کراتین این فواید را داشته باشند.

با شروع مصرف کراتین یونیورسال چه اتفاقی می افتد؟

بیشتر کراتین جهانی به عضلات اسکلتی شما می رود، جایی که کراتین را به ترکیبی از کراتین و اسید فسفریک (فسفوکراتین یا کراتین فسفات) تبدیل می کنند. سپس فسفوکراتین به ساخت آدنوزین تری فسفات (ATP) کمک می کند. ATP منبع انرژی است که سلول های شما در طول فعالیت بدنی از آن استفاده می کنند. بنابراین، کراتین به حفظ انرژی عضلات شما در حین بلند کردن یا ورزش کمک می کند.

تحقیقات زیادی در مورد کراتین وجود دارد و مصرف مکمل های کراتین برای اکثر افراد بی خطر است با این حال، استفاده از کراتین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند اگر قصد مصرف کراتین را دارید، با پزشک خود صحبت کنید آنها به شما کمک می کنند تا تعیین کنید آیا کراتین برای شما مناسب است یا خیر

دکمه بازگشت به بالا