فرهنگ و هنر

برخی جریان ها می خواهیند حوزه را به سمت سکولاریسم سوق دهند

سی وی نت/ قم رئیس حوزه علمیه کشور گفت: برخی از باران ها می خواهند حوزه را به سمت سکولاریسم و ​​تفکر تجزیه طلبانه سوق دهند در حالی که اسلام بحث تدبیر و تمدن است.

به گزارش سی وی نت، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه شورای سیاستگذاری کمیته راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی، علوم دینی و معارف نظام در حوزه مرجعیت گفت: بسیار است. مهم این است که دانش آموزان اندیشه اسلامی را در قالب شعر روشنفکرانه و تمدنی بشناسند.

رئیس حوزه علمیه با بیان اینکه برنامه های ویژه ای برای پرکردن خلاء نظام فکری و تمدنی اندیشه اسلامی و گفتمان دانشگاهی در حال بررسی است، گفت: در این راستا برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است. یک نظام کامل در حوزه علمیه.»

اعرافی برنامه های شهید مطهری و ولایت را یکی از راه های شناخت ایدئولوژی اسلامی دانست و یادآور شد: با توجه به تفاوت ها و اشتراکات موجود، تدوین یک ایدئولوژی واحد بر اساس اندیشه های اندیشمندان معاصر ضروری بود. و برای مقاطع مختلف تحصیلی.

یکی از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، بازگشایی فرصت های آموزشی سمینار را در قالب رایگان، جذاب و مبتنی بر اندیشه های نواندیشان جهان اسلام یکی از ابزارهای کمیته و هدایت کننده کل جریان اندیشه اسلامی عنوان کرد. .

رئیس این سمینار بهره مندی دانش آموزان از نگاه کل نگر به نظام اسلامی را مهمترین پیام این طرح دانست و گفت: امیدواریم در این شورای ویژه بتوانیم از نظرات و نظرات دوستان بهره مند شویم. هدایت پروژه و گنجاندن آن در فرآیند اجرا.

اعرافی در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت تشکیل شورای حکومتی و اجرای مبانی اندیشه اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی باران ها می خواهند حوزه علمیه را به سمت سکولاریسم و ​​تفکر تجزیه طلبی سوق دهند که اسلام دین است. نظم کلمات یا تمدن.

وی با اشاره به برخی از ضعف های نظام آموزش و پرورش حوزوی در پاسخگویی به نیازهای جامعه، گفت: به دلیل اینکه طلاب فرزندان امت، مبلغان و حاملان معرفت ناب خدا هستند. نقش مهمی در گسترش الزامات این طرح خواهند داشت.

اعرافی در آخرین بخش از سخنان خود بر اهمیت توجه به الزامات طرح، جنسیت، ملی، تجاری و قومیتی طرح تاکید کرد و یادآور شد:

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا