سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

برای رفع تیرگی واژن روش خانگی

چه روش‌هایی برای سفید کردن واژن می‌شناسید که نتیجه شگفت‌انگیزی داشته باشد؟ گاهی اوقات، پوست اطراف ناحیه شرمگاهی و واژن تیره‌تر می‌شود، حتی اگر در قسمت‌های دیگر بدنتان پوست روشنی دارید. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. تیرگی واژن و نواحی شرمگاهی به هر دلیلی که اتفاق‌افتاده‌باشد، پوست تیره اطراف ناحیه لگن و قسمت داخلی ران‌ها یک مشکل ناراحت‌کننده است که بسیاری از خانم‌ها با آن مشکل دارند. ازاین‌رو بسیاری از بانوان به دنبال راه‌کارهایی برای سفید کردن واژن هستند. برای رفع این مشکل از صابون لجن دریایی برای تیرگی می توانید بهره ببرید.

سفید کردن واژن چیست؟

با تیره‌تر شدن در زنان، یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که برای آنها به وجود می‌آید، سفید کردن واژن است. سفید کردن واژن به معنی روشن‌کردن نواحی تیره بیکینی و واژن است، بدون درنظرگرفتن این که دلیل این تیره شدن چیست و چرا پوست در این بخش رنگی متفاوت با سایر نواحی دارد.

سفید کردن ناحیه تناسلی زنان با صابون کربن سیاه یکی از روش‌های زیبایی واژن محسوب می‌شود که معمولا از آن در کنار سایر درمان‌ها مانند تنگ کردن واژن یا لیفت واژن استفاده‌می‌شود. در تمام این روش‌ها بانوان به‌دنبال‌داشتن یک اندام تناسلی سالم، روشن و جوان هستند.

چرا رفع تیرگی واژن اهمیت دارد؟

سفید کردن بیکینی اهمیت زیادی برای زنان دارد. علت تیرگی واژن هر چه که باشد، داشتن اندام تناسلی سالم و جوان و شاداب تاثیر بسیار زیادی در کیفیت رابطه جنسی زوجین دارد.  برای صورت هم استفاده از صابون برنج برای صورت اهمیت زیادی برای بهبود وضعیت پوست صورت دارد. بسیاری از زنان به دلیل تیرگی واژن خود از داشتن رابطه جنسی شرم دارند و احساس خوبی در حین برقراری رابطه ندارند. به‌این‌ترتیب یکی از دلایل مهم بودن سفید کردن واژن، افزایش اعتمادبه‌نفس بانوان، بهبود کیفیت روابط جنسی و داشتن یک است. البته قطعا که داشتن اندامی تمیز و روشن می‌تواند برای خود آنها نیز بسیار لذت‌بخش باشد.

راه های سفید کردن واژن کدامند؟

حال که با دلایل مختلف تیره شدن ناحیه واژن آشنا شدید، نوبت به بررسی روش‌های رفع این مشکل است. روش‌های مختلفی برای سفید کردن واژن وجود دارد. برخی ازاین‌روش‌ها می‌تواند به بدن آسیب برساند و مضر باشد و برخی نیز به‌عنوان روش‌هایی تقریبا بی‌خطر درنظرگرفته‌می‌شوند. برای مثال شما نباید از مواد شیمیایی خشن مانند کرم سفیدکننده در ناحیه تناسلی خود استفاده کنید، زیرا پوست در آنجا ظریف است و به‌شدت در معرض آسیب‌دیدن قرار دارد.

درمان‌های طبیعی بسیاری برای خلاص شدن از شر پوست تیره در ناحیه شرمگاهی وجود دارد. در تمام این روش‌ها هدف نهایی روشن شدن این ناحیه، رفع لکه‌ها و تیرگی‌های ناحیه شرمگاهی و بازگشت رنگ این ناحیه به روز اول است. روش‌های موجود شامل درمان‌های خانگی و طبیعی و روش‌های درمانی و تخصصی‌تر می‌شود که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. البته بهتر است حتما در خصوص استفاده از هر‌ یک از این‌ روش‌های سفید کردن ناحیه تناسلی از یک دکتر زنان مشورت بگیرید و ریسک‌های احتمالی را بررسی کنید. ممکن است برخی از این موارد برای برخی از افراد بسته به شرایطی که دارند مضر باشد.

درمان خانگی سفید کردن بیکینی

بهترین روش‌های سفید کردن واژن استفاده از ترکیبات طبیعی و راه‌کارهای خانگی است که معمولا کمترین خطر و آسیب را وارد می‌کنند.

۱. استفاده از لیمو و ماست

ویتامین C موجود در لیمو می‌تواند به روشن شدن پوست کمک‌کند. ترکیب لیمو با ماست می‌تواند به‌عنوان روش خانگی سفید کردن واژن مورداستفاده قراربگیرد. کافی است کمی آب‌لیموی تازه را با دو قاشق ماست مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه تناسلی تیره شده بگذارید. حتی استفاده از ماست ساده نیز می‌تواند به‌تنهایی به روشن شدن نواحی تیره پوست اطراف ناحیه‌تناسلی زنان کمک‌کند. ترکیب لیمو با ماست می‌تواند به‌عنوان روش خانگی سفید کردن واژن مورد استفاده قراربگیرد.

۲. سفید کردن بیکینی با خمیر آرد

یکی دیگر از گزینه‌های خانگی برای سفید کردن واژن، ترکیب آرد و آب است. خمیر به‌دست‌آمده از این ترکیب می‌تواند به‌مرور موجب روشن شدن نواحی تناسلی زنان شود. باید این روند ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار شود تا نتیجه آن مشاهده شود.

۳. ترکیب لیمو و شکر

یک ترکیب دیگری که می‌توان با لیمو برای سفید کردن بیکینی تهیه کرد، ترکیب آن با شکر است. کافی است یک نصف لیموی برش داده‌شده را به شکر آغشته کنید و آن را روی ناحیه تناسلی تیره شده بمالید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. به‌مرور این کار می‌تواند به روشن شدن ناحیه تناسلی کمک‌کند.

۴. سفید کردن بیکینی با زردچوبه و ماست

زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی‌کننده است. همچنین پوست را روشن کرده و التیام می‌بخشد. یک قاشق‌چای‌خوری پودر زردچوبه را بردارید، یک قاشق‌چای‌خوری ماست و دو قاشق‌چای‌خوری آب‌لیمو را به آن اضافه‌کنید. خوب مخلوط کنید و این خمیر را روی ناحیه تناسلی خود بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید. این کار را روزانه انجام دهید تا تاثیر آن در سفید کردن واژن را ببینید.

۵. گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی یکی دیگر از درمان‌های رفع تیرگی واژن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گوجه‌فرنگی را از وسط نصف کنید. یکی از قطعات را بردارید و روی پوست تیره بمالید. آن را کمی فشار دهید تا آب و پالپ آن آزاد‌شود. بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب معمولی بشویید. این روش نیز می‌تواند به‌مرور به سفید کردن واژن کمک‌کند.

۶. سفید کردن بیکینی با توت فرنگی

یکی دیگر از ترکیبات موثر در سفید کردن بیکینی با روش‌های خانگی، استفاده از توت‌فرنگی است. این ترکیب می‌تواند به‌مرور موجب روشن شدن نواحی تیره اندام‌تناسلی زنان شود. کافی است چند توت‌فرنگی له شده را با دو قاشق‌چای‌خوری جوش‌شیرین ترکیب کرده تا یک ترکیب خمیری شکل تشکیل شود. اعمال روزانه این خمیر در نواحی تناسلی می‌تواند به سفید کردن واژن کمک‌کند.

دلایل تیرگی واژن چیست؟

برای انتخاب بهترین روش سفید کردن واژن، بهتر است با دلایل مختلفی که می‌توانند موجب شوند آشنا شد. دلایل مختلفی می‌تواند موجب تیره شدن نواحی تناسلی در زنان شود. مهمترین دلایل شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصلاح مداوم خصوصا با ژیلت و تیغ‌های نامرغوب
  • استفاده از دئودورانت یا کرم‌های معطر در ناحیه‌تناسلی
  • پوشیدن لباس‌های زیر پلی‌استری
  • تعریق زیاد در نواحی تناسلی
  • پوشیدن لباس‌های تنگ به‌صورت مکرر و اصطکاک مداوم در این ناحیه
  • استفاده از کرم‌های موبر
  • عفونت قارچی که یک مشکل شایع پوستی است و هم مردان و هم زنان با آن مواجه هستند
  • بارداری و مشکلات و بیماری‌های زنان
  • تغییر وزن ناگهانی و به‌صورت مکرر
  • بروز اختلالات هورمونی در بدن خصوصا کم‌کاری یا پرکاری تیروئید
  • برخی بیماری‌های کبدی.

دلایل دیگر تیره شدن پوست ناحیه واژن، هایپر پیگمنتاسیون است که در آن میزان ملانین در پوست افزایش می‌یابد. این امر به دنبال هیدراتاسیون، سیگارکشیدن یا قرارگرفتن بیش‌از‌حد در معرض نور خورشید اتفاق می‌افتد. شیمی‌درمانی، کم‌خونی، کمبود برخی از ویتامین‌ها و غیره از دیگر دلایل مهم تیره شدن پوست ناحیه شرمگاهی است. در تمام این موارد می‌توان از برخی روش‌ها به‌منظور سفید کردن بیکینی استفاده کرد.

گیاهان سفیدکننده بیکینی کدامند؟

یک سری گیاهان را نیز می‌توان برای سفید کردن واژن مورداستفاده قرار‌داد. در اینجا برخی از آنها را معرفی می‌کنیم.

۱. سفید کردن بیکینی با عصاره چای سبز

منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد که عصاره چای سبز ممکن است زمانی که روی پوست استفاده می‌شود بتواند موجب رفع تیرگی نقاط تیره شود. ازاین‌رو می‌توان از این ترکیب برای روشن‌کردن و سفید کردن ناحیه تناسلی نیز استفاده‌کرد.

۲. ترکیب گلاب با چوب صندل

چوب صندل برای درمان تغییر رنگ پوست شناخته شده‌است، درحالی‌که گلاب یا روغن‌گل‌رز پوست را مرطوب می‌کند. برای استفاده از این روش درمانی، با مخلوط کردن یک قسمت گلاب و پودر چوب صندل یک ترکیب خمیری درست کنید. این مخلوط را روی ناحیه موردنظر استفاده کنید و وقتی خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید. تکرار این کار می‌تواند به سفید کردن واژن کمک کند.

۳. سفید کردن بیکینی با عصاره پیاز قرمز

۴. آب چای سیاه

یک مطالعه حیوانی مورد اعتماد منتشر شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد که آب چای‌سیاه لکه‌های تیره خوکچه هندی را روشن می‌کند. یک قاشق غذاخوری برگ چای سیاه تازه را به یک فنجان آب مقطر درحال جوش اضافه کنید. ۲ ساعت دم کنید و صاف کنید تا برگ‌ها جدا شوند. یک‌تکه پنبه را در آب چای خیس کنید و دو بار در روز روی نواحی پرپیگمانتاسیون و تیره بمالید. هر روز به مدت ۶ روز در هفته، در ۴ هفته این کار را تکرار کنید تا از آن برای سفید‌کردن واژن استفاده‌کنید.

مزایای سفید کردن واژن با لیزر چیست؟

سفید کردن واژن با لیزر یک عمل زیبایی محبوب و موثر است که می‌تواند به زنان کمک کند تا رنگ پوست روشن‌تر و یکنواخت‌تری در ناحیه تناسلی خود داشته‌باشند. سفید کردن واژن با لیزر یک درمان کم‌تهاجمی است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و معمولا نتایج طولانی مدتی را ارائه می‌دهد. از طرفی دوره نقاهت خاصی ندارد و سرپایی انجام می‌شود.

آمادگی برای سفید کردن واژن چگونه انجام می شود؟

قبل از آماده شدن برای سفید کردن واژن با روش‌های پزشکی، بیماران باید اطمینان حاصل کنند که هیچ عفونت یا التهاب فعالی در آن ناحیه ندارند. آنها همچنین باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از عمل، از رابطه جنسی و استفاده از محصولات واژینال مانند تامپون یا دوش خودداری کنند. بیماران باید لباس راحت بپوشند و از پوشیدن لباس زیر تنگ در روز عمل خودداری کنند.

مراقبت های لازم بعد از انجام سفید کردن واژن با لیزر

  • حداقل به مدت ۱ تا ۲ هفته پس از عمل، از رابطه جنسی و فعالیت بدنی شدید خودداری کنید تا ناحیه تحت درمان به خوبی بهبود یابد.
  • برای جلوگیری از اصطکاک و تحریک در ناحیه تحت درمان، لباس‌های گشاد و قابل‌تنفس بپوشید.
  • حداقل ۱ هفته بعد از عمل به جای تامپون از نوار بهداشتی استفاده‌کنید.
  • ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید. حداقل ۱ هفته بعد از عمل، از حمام کردن، استفاده از وان آب‌گرم یا شنا خودداری کنید.
  • کرم یا پماد تسکین‌دهنده توصیه شده توسط پزشک را روی ناحیه تحت درمان بمالید تا بهبودی را تسریع بخشد و ناراحتی را کاهش‌دهد.
  • دستورالعمل‌های پس از درمان را که پزشکتان ارائه‌داده‌است، به‌دقت دنبال کنید و هرگونه علائم غیرعادی یا علائم عفونت مانند قرمزی، تورم، درد یا ترشح را گزارش دهید.
  • برای نظارت بر پیشرفت خود و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن درمان، در قرارهای بعدی با پزشک خود شرکت کنید.
دکمه بازگشت به بالا