سلامت و تندرستی

برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

بر اساس تحقیقات جدید، دو دقیقه ورزش شدید – در مجموع 15 دقیقه در هفته – با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

این مطالعه نشان می‌دهد که ورزش هفتگی شدید می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. با این حال، تحقیقات جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامتی در افراد متمرکز است.

برای این مطالعه، محققان 71893 بزرگسال را بدون هیچ گونه شواهدی از بیماری قلبی یا سرطان ثبت نام کردند.

محققان رابطه بین میزان و دفعات ورزش شدید و مرگ (به هر دلیلی، بیماری قلبی و سرطان) و بروز بیماری قلبی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

برای درک تفاوت بین ورزش متوسط ​​و ورزش شدید، محققان ورزش متوسط ​​را به عنوان تمرینی تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما لزوما به افراد اجازه نفس کشیدن نمی دهد.

با این حال، ورزش شدید می تواند ضربان قلب را افزایش دهد و افراد تمایل دارند هنگام صحبت کردن نفس خود را حبس کنند. نمونه هایی از ورزش های شدید شامل دویدن، شنا یا دوچرخه سواری است.

محققان دریافتند که با افزایش تعداد و دفعات شرکت در ورزش شدید، خطر تمام پیامدهای منفی که مورد بررسی قرار گرفتند کاهش یافت.

برای مثال، شرکت‌کنندگانی که ورزش شدید انجام ندادند، 4 درصد افزایش خطر مرگ در طی پنج سال داشتند. این خطر با کمتر از 10 دقیقه فعالیت شدید در هفته به 2 درصد و با 60 دقیقه یا بیشتر به 1 درصد کاهش یافت.

منبع: انجمن خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا