جامعه و خانواده

بذرپاش: کشورهای منطقه مراقب مسائل زیست محیطی یکدیگر باشند

رئیس پژوهشکده کشور گفت: پروژه آب سازی نباید همزمان با حل مشکلات ترکیه برای کشورهای همسایه مشکلات زیست محیطی ایجاد کند.

به گزارش سی وی نت، مهرداد بذرپاش در دیدار با شریف ملکوچ، رئیس سازمان بازرسی ترکیه و دیوان محاسبات این کشور، روابط اقتصادی و گردشگری ایران و ترکیه را خوب نشان داد و توسعه ای که ارتباطات به آن بستگی دارد را مورد بحث و بررسی قرار داد. عزم دو رهبر

رئیس دیوان محاسبات کشور سفر اخیر رجب طیب اردوغان به ایران و دیدار وی با سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را موفقیت آمیز دانست و اذعان داشت: در این سفر تصمیمات و توافقات خوبی گرفته شد.

وی تاکید کرد: یکی از شروط اجرای بهترین توافق، نظارت و کار موثر دستگاه های اجرایی است.

بذرپاش سپس به نهمین نشست اجلاس اکوسا پرداخت و گفت: با رای اعضا، ریاست سازمان مهم است و توافقنامه منطقه ای به جمهوری اسلامی ایران داده شد که در آنجا نیز قول دادیم برنامه های مختلفی را برای سازمان اجرا کنیم. ترفیع . این سازمان

آخرین نقطه بازرپاش به مسائل زیست محیطی اختصاص دارد. وی گفت: ما به نیاز مردم ترکیه به آب احترام می گذاریم، اما معتقدیم باید مراقب بود که پروژه ساخت آب همزمان با حل مشکلات ترکیه، مشکلات زیست محیطی برای کشورهای همسایه ایجاد نکند.

ملکخ در بخشی دیگر از این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و بازدید از دیوان محاسبات، انتخاب ایران را به عنوان رئیس انجمن حسابداری کشورهای عضو اکو (اکوسای) تبریک گفت.

رئیس سازمان بازرسی ترکیه با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات و موضوع حسابرسی بر همکاری ناظران دو کشور تاکید کرد.

وی ایران و ترکیه را کشورهای دوست و برادر با همسایگان صلح آمیز و بدون منازعه بیش از 400 سال می دانست.

ملکوخ تاکید کرد: خطرناک ترین چیز در کشور منطقه مداخله خارجی است.

رئیس سازمان بازرسی ترکیه اخیراً طرح بذرپاش مبنی بر ایجاد سازمان حسابداری کشورهای اسلامی را پذیرفته و تغییرات تجربه موفق این کشورها در زمینه ممیزی و مشترک عملکرد را به دقت بررسی کرده است.

وی در پایان گفت: ما وظیفه سنگینی برای ارتقای سطح ارتباطات داریم و باید اختلافات کوچک را کنار بگذاریم و اصرار کنیم که نقاط مشترک زیادی داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا