ورزش

با وحید هاشمیان از لایزپیک تا مسی و مورینیو

عرفان حاج بابایی: وحید هاشمیان همیشه چیزهای مختلفی می گوید. او یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال در ایران است و اکنون در بخش مربیگری چیز کمی می گوید که اگر چنین کند ، چیز دیگری می گوید. کارهای بینشی او گواهی بر آن است. هاشمیان درباره فلسفه فوتبال ، نگرش بازیکنان و غیره صحبت می کند که ممکن است برای شما جدید باشد.

پرسش: آقای هاشمیان ، بیایید با نحوه فرماندهی جوانان شروع کنیم. چه کاری باید انجام دهند تا جاده برای آنها مسطح شود؟

با این حال ، پدر و پسر چندی پیش نزد من آمدند و در این باره س askedال کردند. هنگام صحبت پسر بچه صدا و دستانش لرزید. خوب ، بعضی از خانواده ها دوست دارند پسرشان نوجوان شود و به خارج از کشور برود. به همین دلیل آنها حتی فرزندان خود را تحت فشار قرار می دهند. شک نکنید کودکی که عاشق فوتبال نیست موفق نخواهد شد. عشق به خانواده و خانه برای رشد فرزندشان نیاز شخصی کودک است. ایجاد شادی کاذب برای فرزندتان واقعاً خیانت بزرگی است. اگر فرزند شما مهارت کافی ندارد و می خواهد پیشرفت کند ، به او خیانت کرده اید.

توصیه شما در این باره چیست؟
توصیه من این است که کودک یا فرزند خود را اذیت نکنید. قدرت خود را تقسیم و تحکیم خواهد کرد. باید هدف داشته باشد. او بدون هدف به همه جا می رود. همچنین مهم است که بازیکن بتواند با خودش ارتباط برقرار کند. اگر او واقعاً با استعداد باشد ، این پیام را در درون خود می شنود که آیا می تواند موفق شود یا نه. مطمئناً ، اگر یک بازیکن مهارت نداشته باشد ، هر چقدر هم تلاش کنید ، موفق نخواهید شد.

جای خالی بازدیدکنندگان بازی را پر کنید

فاجعه طنز دفاع منچستریونایتد / عکس

منصوریان با تمسخر / عکس از روند کنفرانس کرونا استقبال کرد

بختیار رحمانی از شما آزادی می خواهد!

جو بین بازیکنان و فوتبال اروپا چگونه است؟
در فوتبال حرفه ای این بازیکن نیست که با بازیکن دیگر رقابت می کند اما مهم این است که بازیکن خودش را به چالش بکشد. برای موفقیت نیازی نیست که رقیب باشید ، اما برای خود رقابتی ترین هستید.

در هوا ، باشگاه ها چگونه با بازیکنان تعامل دارند؟
و موفقیت نباید یک نفر باشد بلکه یک نفر باشد ، نباید فقط کلمات باشد بلکه باید انجام شود. اکنون دو نوع پاداش برای تأمین این شرایط داریم. یک پاداش گوشت و یک روح. در توافقنامه اروپا ، دو اصل در قرارداد بازیکن وجود دارد. یکی پاداش مالی ، بسته به مدت زمانی که روی زمین بوده است. خواه موافق باشید ، به نیمه دوم بروید یا کل نیمکت روی حقوق شما تأثیر می گذارد ، اما فراموش نکنید که حتی بازیکنی که در این لیست نیست باید از مزایا بهره مند شود و بدانید که او نیز بخشی از آن است یکی از. اگر هزینه های مربوطه بسیار متفاوت باشد ، شکی نیست که می تواند منجر به اختلاف بین بازیکنان شود و این نباید فراموش شود. هدایای معنوی نیز مورد نیاز است. هنگامی که یک بازیکن خوب و خوب بازی می کند ، رسانه ها ، تلویزیون ، وب سایت ها و رسانه های او او را از باشگاه پوشش می دهند. کار این باشگاه پشتیبانی حتی از کم تجربه ترین بازیکن است. در برنامه هایی شرکت کنید که از تلویزیون پخش می شود. گاهی اوقات ، این بازیکن گروهی را همراهی می کند. چنین چیزی می تواند به اعضا انگیزه دهد.

مسئله ای که فکر می کنیم در فوتبال حرفه ای مهم است این است که چگونه باشگاه باعث می شود بازیکنان سبک و فرهنگ خاص خود را داشته باشند. حق با ماست
بله ، دانستن هویت بازیکن مهم است. وقتی می خواهیم تیم بسازیم باید بدانیم که آنها چه نوع بازیکنانی هستند. در این مرحله ، ما دو چیز را در نظر خواهیم گرفت. اولین مورد کشور مبدا بازیکن است. به عنوان مثال ، ورزشکارانی از عراق ، سوئد یا ژاپن علاوه بر درگیری های جسمی و فنی ، تفاوت های فرهنگی نیز دارند. این به کشور مبدا بازیکن بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک بازیکن در جنوب ایران دارای زمینه فرهنگی یا گروهی متفاوتی است که فکر می کند این بازیکن در قسمت شمالی کشور بازی می کند. دیدگاه های فردی آنها هنوز متفاوت است. شناختن ورزشکاران و شناختن نژاد و ملیت آنها بسیار مهم است.

چه عواملی دیگر در انتخاب بازیکنان نقش دارند؟
از نظر نوع بازیکن ، بازیکنان را تغییر داده و جذب کرده ایم. درون گرا همیشه سعی می کند بهترین کار را به بهترین شکل انجام دهد اما به یکی تعلق ندارد. تبلیغات می گویند من مهمترین چیز هستم. ترجیح می دهم مثلاً آقای گل باشم. اگر فرد برون گرا آن را ببیند تحت تأثیر قرار می گیرد. ما باید شرایط مشابهی را برای این بازیکنان ایجاد کنیم. آنها باید در روزنامه ها دیده شوند و توسط مخاطبان حمایت شوند. برخی از بازیکنان وجود دارند که می خواهند ظاهر شما را لمس کند و مشکلی ایجاد کند. همچنین شناخت فرهنگ بازیکن از نحوه آموزش و محل آموزش بسیار مهم است.

این تجربه را با هاست داشته باشید. تیمی که در سال 2004 پنجم شد ، ترکیبی از بازیکنان بین المللی بود.
بله ، ما یک بازی داریم و هاستینگ فقط 4 بازیکن آلمانی دارد. ما بازیکنان زیادی از آسیا ، آفریقا ، آمریکای جنوبی ، اروپا و … داریم. نوازندگان از فرهنگ ها و اعتقادات مختلف آمده اند. باشگاه ها می توانند اعضای تیم را به خوبی شکل دهند. در سال 2003-2004 ، بسیاری قبل از شروع فصل به عنوان یک جانشین بالقوه به ما نگاه می کردند ، اما در همان سال در بوندسلیگا پنجم شدیم و مقابل شالکه و دورتموند پیروز شدیم. حتی می توانیم بالای اشتوتگارت بایستیم. اگر یک یا دو مشکلی دارند ، یک کاغذ یا یک معما متفاوت ببینید ، شک نکنید که واحد هرگز کامل نخواهد شد.

به همین دلیل است که مثلاً آلمانی ها از برخی معلمان یا ورزشکاران پیروی نمی کنند؟
وقتی می خواهیم بازیکنی برای یک تیم بگیریم ، باید ببینیم آیا فلسفه شغلی او برای ما مناسب است؟ در انتخاب مدیر نیز همین مسئله وجود دارد. نمی توانم تصور کنم که روزی مورینیو سرمربی بایرن مونیخ شود. نظر او با نظر بایرن متفاوت است. او نمی توانست لایپزیگ را سازماندهی کند. تیم ها برای جذب بازیکن همین کار را می کنند. ابتدا بررسی می شود که آیا بازیکنی که آنها فکر می کنند با رفتار تیمشان مطابقت دارد یا خیر. در لایپزیگ ، وقتی توپ از دست می رفت ، همه برای به دست آوردن آن می جنگیدند. مسی بازیکن خوبی است اما آیا می تواند اینگونه بازی کند؟! آیا او به بازی لایپزیگ افتاد؟

251 251

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا