اقتصادی

با ترک مارک های ایران ، محصولات آنها اکنون قاچاق می شوند



هیئت مدیره انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی ایران با اشاره به ممنوعیت مداوم واردات محصولات آرایشی و توضیح در مورد اثرات این ممنوعیت ، از افزایش مداوم میزان صدور مجوز برای واردات این محصولات خاطرنشان کرد.

از ماه مه سال گذشته واردات بیش از 5 درصد لوازم آرایشی غیر از عطرها متوقف شده است و واردکنندگان نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار داده اند ، زیرا می گویند تولید لوازم آرایشی در کشور جواب نمی دهد و ممنوعیت واردات این محصولات منجر به افزایش کالاهای تقلبی و قاچاق آنها شده است. به بازار
با این حال ، در ماه سپتامبر ، نشست مشترک بین اعضای کمیته آرایشی ، بهداشتی و عطرهای انجمن واردات و روسای اداره کل محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو برگزار شد ، که مقامات FDA مسئولیت ممنوعیت واردات لوازم آرایشی را بر عهده دارند. وزارت صنعت ، معدن و تجارت از افزایش قاچاق به دلیل ممنوعیت واردات این محصولات اذعان کرد و گفت: این سازمان همچنین مخالف ممنوعیت آرایشی است.

یادداشت های هیئت مدیره انجمن واردکنندگان آرایشی

اما در مصاحبه با سی وی نت ، موسی موسی زاده با اشاره به جلسه اتاق بازرگانی سال گذشته با وزارت صنعت ، معدن و تجارت (SATM) اظهار داشت: در این جلسه SATM قول داد ممنوعیت آرایشی را برداشته و گروه 4 را به گروه 2 منتقل کند. اما این اتفاق هنوز نیفتاده است

وی همچنین گفت: تقاضای واردات برخی کالاهای خارجی و ممنوعیت واردات این کالاها باعث افزایش قاچاق و تولید کالاهای تقلبی شده و از همکاری سازمان مبارزه با قاچاق انسان در مبارزه با قاچاق و برگزاری جلسات میدانی خبر داد.

براساس اعلام هیئت مدیره انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی ایران ، عوارض گمرکی واردات این محصولات 5 درصد به نفع لوکس امسال افزایش یافته است ، اما به دلیل ممنوعیت واردات ، این بودجه محقق نخواهد شد.

احمدزاده همچنین از اخراج 8000 کارمند به دلیل ممنوعیت واردات لوازم آرایشی خبر داد و بر لزوم حمایت از تولید محلی تأکید کرد. استادیوم جدید بازپرداخت نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: اطلاعات یک شرکت بین المللی در تجارت نشان می دهد که یک مارک معروف در سال گذشته با قیمت 5 میلیون دلار وارد شده بود اما به دلیل خروج از ایران و ممنوعیت واردات آن ، تمام محصولات آن به کشور قاچاق می شد. نمایش وجود دارد

احمدزاده گفت: اثر دیگر این ممنوعیت برای گروه کالاها بسته شدن واردات محصولات ضد عفونی کننده قبل از وقوع عروق ویروس کرونا است که باعث شده واردات این محصولات در شرایط بحرانی گران تر شود.

هیات مدیره انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی ایران همچنین از افزایش نرخ صدور مجوز بهداشت برای واردات این محصولات خبر داد و گفت: سازمان غذا و دارو برای صدور این مجوز ، 1 میلیون و 7000 تومان برای هر کالا دریافت کرده است. بخشنامه فعلی وزارت بهداشت برای هر رنگ این محصولات یک میلیون و هفت هزار تومان دریافت می کند ؛ به عنوان مثال برای واردات 4 رنگ رژ لب که جزء کالاها محسوب می شد ، اکنون باید از 1 تا 1 میلیون و 7 هزار تومان بپردازد.

سرانجام ، وی اظهار داشت ، واردات حدود 5 درصد از مواد آرایشی در حال حاضر ممنوع است.

انتهای پیام


تمامی نوشته های سایت مطابق با سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، لذا مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سی وی نت هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا