ورزش

بانوان نیمی از شطرنج‌بازان کشور/ تیم ملی عازم قزاقستان می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خیربرای گفتن یک داستان خبرنگار آنلاین شادی پریدر شامگاه شنبه در جلسه انتخابات هیئت ورزش شطرنج که به همت اداره کل ورزش و جوانان سمنان برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 20 هزار شطرنج باز در کشور شناسایی شده اند، گفت: این در حالی است که نیمی از شطرنج بازان کشور شناسایی شده اند. اینها زن هستند می دهند.

وی ضمن بیان اینکه مسابقات شطرنج در سه رده استاندارد، صاعقه و سریع برگزار می شود، افزود: تیم ملی شطرنج در رده های مردان و زنان برای حضور در مسابقات جهانی رعد و برق سریع به قزاقستان می رود.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج سارا خادم الشریعه را یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا در این دوره از مسابقات دانست و گفت: این زن سابقه کسب یک طلا و دو نقره را در کار خود دارد و پس از یک سال حضور در این مسابقات. یک و نیم به تیم ملی پیوست و در این مسابقات شرکت می کند.

پردر بابیان اینکه گسترش و توسعه این بازی ارزان قیمت در بین بانوان مناطق محروم دنبال می شود، بیان کرد: این یکی از الزامات فدراسیون جهانی شطرنج برای حمایت از مادران و کودکان است که از سال جدید فعالیت خواهد کرد. .

وی با بیان اینکه سه پسر برای حضور در مسابقات مردان انتخاب شدند، گفت: لیست نهایی نشده است و به زودی دولت اسامی آنها را اعلام می کند.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج سمنان را یکی از مناطق مناسب برای برگزاری مسابقات کشوری برشمرد و افزود: میهمانان مسابقات شطرنج پس از تعیین تکلیف ساختمان به یکی از گروه های سال این منطقه اختصاص خواهند یافت. شطرنج

به گزارش آنلاین، رضا امینی با کسب 17 رای در انتخابات شطرنج به عنوان رئیس بازی منطقه سمنان انتخاب شد..

دکمه بازگشت به بالا