فرهنگ و هنر

باز هم شوش و نگرانی‌های دوباره

اگرچه به نظر می رسد نامه رئیس تحقیقات باستان شناسی حرف آخر را در پروژه زیرگذر شوش به جا گذاشته است ، اما اطلاعات جدید درباره این پروژه بار دیگر نگرانی هایی درباره شوش باستان ایجاد کرده است.

به گزارش سی وی نت ، حدود یک سال پس از اعلام ایده نهایی رئیس دفتر تحقیقات باستان شناسی و لزوم توقف کار در شهر برای پروژه “جایگزین کردن پل شوش – اندیمشک و تغییر آن به چیزی در زیر “و شوش ، این بار “کعب امیر” نماینده جدید جامعه شوش در مجلس شورای اسلامی علاوه بر این ، سخنان شوش با محدودیت های زیرزمینی وی مطرح شده است یا قصد دارد آن را عملی کند.

به گفته وزارت رسانه محلی در شوش ، وی در یک کنفرانس خبری دو یا سه روز پیش خبر داد “حضور باستان شناسی در منطقه زیرزمینی شوش در حال ساخت است. شوش نمی خواهند محوطه باستان شناسی را تخریب کنند.” در چندین جلسه با کارشناسان مختلف به این نتیجه رسیدیم که ممکن است باستان شناسی در بخش ساخت و ساز شوش کم است. ما مسیر همکاری با ادبیات علمی را طی کرده ایم و به دنبال تحقیقات علمی توسط وزارت میراث فرهنگی هستیم. “

این شایعات پس از انتشار در دسامبر سال 1397 منتشر شد ، باستان شناسان این بخش از جهان شوش از کشف یک مقبره تاریخی ، شیشه و آجر و حتی برخی در این منطقه هنگام جستجوی دیوار خبر دادند. گزارش از شناسایی دیواره احتمالی. وجود یک مکان تاریخی را بیشتر نمایان می کند.

براساس کشف مقبره های حاوی استخوان و سنگ ، گمانه زنی هایی درباره وجود دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی وجود دارد.

اکنون بیش از 9 سال از معرفی این طرح برای “جایگزین کردن پل شوش – اندیمشک و تبدیل آن به موجب قانون” در شهر شوش می گذرد. مدت زمانی که دو دولت مختلف می توانند به جای نشستن و بررسی مناطقی که نمایانگر حضور جهانی آنها در ثبت جهانی است ، برنامه ها و راه های ایجاد ترافیک را تدوین کنند ، حداقل از نظر قاطع ، می تواند عمر دو دولت را بیان کند از آنجا که صحبت از “تغییر وضعیت به اصطلاح چهارراه شوش” و “قوانین قانونی” در رژیم دهم ادامه دارد ، فاقد ایده ها و تصمیماتی است که توسط بینندگان محلی ارائه می شود.

اما وجود تحقیقات گسترده از ابتدا نکات کلیدی این طرح قدیمی در شوش را نادیده گرفته است. یعنی در ابتدا آنها از نمای فراز “شوش – اندیمشک” که در رکورد جهانی شهر باستانی شوش وجود دارد و از سوی دیگر ، به واقعیت چرخاندن این پل توجه نکردند ، چشم پوشی کردند. عبور از شهر شوش. اگرچه خطرناک نیست ، نه تنها مشکلات محلی شوش را در پایان کاهش می دهد ، بلکه به یک پروژه نفتی موقت نیز کمک می کند.

در این مطالعات وضعیت سنتی و تاریخی شهر باستانی شوش در مطالعه‌ای در مورد بسیاری از شهرها و مناطق اعلام شده است.همچنین در طرح ایجاد جاده حلقه ای در این شهر تاریخی و طرح شوش به عنوان مسیر اصلی گنجانده شده است. بهتر است ترافیک را کاهش داده و ایمنی شهروندان را حفظ کنیم. فقط گزینه “ساخت و ساز فوری” در همان منطقه مورد بحث قرار گرفت.

در عین حال ، حتی اگر روش سنتی طراحی جاده ، یعنی ایجاد جاده رینگ ، هنوز همان ساختار در دست برنامه یا وزارت راه و شهرسازی است. از طرف دیگر ، پیروان “مسیر” می گویند که یکی از محبوب ترین اهداف برای اجرای استراتژی آنها است. “بوده است.”

این حادثه منجر به استفاده از روش های غیر تهاجمی مانند ژئوفیزیک ، ژئورادار و مواد مشابه برای یادگیری در مورد تختخواب پس از ملاقات با روسای بخش در بخش ارتوپدی ، با حضور متخصصان شد. به دست آوردن نتایج مفید به دلیل آلودگی سایت ضروری است. امکان استفاده وجود ندارد

برای این منظور ، در مجموعه های بعدی تصمیم گرفته شده است تا با انجام و نظارت بر پژوهشکده باستان شناسی و انجام ارزیابی هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت واقعی ، نظر نهایی را ترسیم کنیم. به نظر می رسد نامه شیرازی – رئیس پژوهشگاه باستان شناسی – چند روز پیش سندی بود برای تکمیل کار.

در تاریخ 2 اکتبر ، در نامه ای که از طرف رئیس پژوهشگاه باستان شناسی به رئیس الگوی باستان شناسی خوزستان ارسال شد ، یک تکه کاغذ زودتر به منظور پشتیبانی از جهان شوش بازگردانده شد. روح الله شیرازی در نامه ای به حکمت الله موسوی مدیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: با توجه به آمار اعلام نشده ساختمان شوش ، یادآوری می شود که طبق نتایج گزارش شده در زمان توسعه حومه شوشا و کشف بناهای تاریخی از جمله خسارت ، قبرستان ، طبقه همکف خانه و سایر اشیاء برنامه اشکانی-ساسانی را اجرا می کند. مسلمانان طبق آیین نامه ها و مقررات مربوط به حوزه ثبت نام فعالیت هایی را انجام می دهند که منجر به تخریب این حرفه از جمله بی قانونی ، موارد تجاوز و فعالیت غیرقانونی حوزه کار ثبت نام شود. و از بین بردن میراث فرهنگی “بنابراین ، پژوهشگاه باستان شناسی روشن و مخالف اجرای اجرای زیرگذر شوش (به اصطلاح اتصال غیر کوپلار است.”

اگرچه به نظر می رسید که در آن زمان این حرف حرف آخر در مورد برنامه های شوش در زیر باشد ، اما اکنون که زمان آن زمان فرا رسیده و با شروع مذاکرات ، به نظر می رسد که مقامات شوش هنوز به دنبال راهی برای اجرای آن هستند. آنچه می خواهند بنشین

در این موارد ، هنگامی که فشار این بخش از شوش باستان و میراث سنتی سعی در برقراری صلح داشت ، با تغییر زمان نمایندگان مردم ، این مسئله برای همیشه برانگیخته می شود. در کنفرانس اسلامی؟ برای نجات جهان شوش چه اتفاقی افتاده است؟ در شرایطی که مسئولان و مسئولان فرهنگی خوزستان می توانند تاکنون برای جلوگیری از این زباله ها ، ابتدا برنامه ای برای ایجاد یک فرهنگ مناسب برای حمایت از میراث جهانی این شهر و حفاظت از آن

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا