ورزش

ایران و عربستان درباره برخی نکات توافق کرده‌اند

وزیر کشور عراق در تازه ترین اظهارات خود درباره روند مذاکرات بغداد بین ایران و عربستان سعودی گفت که دو طرف در بسیاری از موارد به توافق رسیده اند.

به گزارش ستاد منطقه ای و بین المللی خبرگزاری آنا، فواد حسین گفت: مذاکراتش با خبرگزاری اسپوتنیک در مجمع عمومی سازمان ملل ادامه دارد و روند مذاکرات ادامه خواهد داشت و شاید در دور بعدی این کار را انجام دهد. . در رده افسران اطلاعاتی امیدواریم پس از مذاکرات بیشتر شرایط تغییر کند.

او گفت که ایران و عربستان سعودی بر سر «موارد زیادی» به توافق رسیده اند.

فواد حسین ادامه داد: اکنون موضوع بررسی مجدد در سمت وزیر خارجه همچنان مفتوح است.

وزیر کشور عراق پیش از این در گفت و گو با شبکه روداو در پاسخ به این سوال که سرویس خارجی عراق بین ایران و عربستان سعودی و عراق نقش مهمی در این میان دارد که روند به کجا رسیده است، گفت: شما می گویید. . بنابراین موضوع ادامه دارد.

وی افزود: ایران و عربستان تاکنون پنج مذاکره در بغداد داشته اند اما این دیدارها در زمینه اطلاعاتی و امنیتی است. من با ایرانی‌ها و سعودی‌ها در طرفین دیدار دارم و تلاش می‌کنیم این جلسات را در سطح وزرای خارجه تغییر دهیم، این تلاش‌ها در حال حاضر ادامه دارد و منتظر می‌مانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی در سطح وزرای امور خارجه نشستی برگزار می شود، تاکید کرد: قبلاً هم گفته بودم که گفت وگوها ادامه دارد، دو طرف 5 دیدار رسمی داشته اند، اما اول این که این تشکل ها در سطح هستند. اطلاعات و ثانیاً محتوای آنها به صورت عمومی اعلام نمی شود. بیایید ببینیم وقتی دو تای دیگر را به هم وصل می کنیم چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا