اقتصادیکسب و کار ایرانی

ایرادات رایج در تعمیرات مایکروویو ال جی در کرج

ایرادات رایج ماکروفر

امروزه در هر خانه ای تعداد زیادی وسایل برقی وجود دارد. تعداد این دستگاه‌ها در آشپزخانه بسیار بیشتر از جاهای دیگر خانه است. یکی از وسایل لازم هر آشپزخانۀ مدرن داشتن یک ماکروفر است. این دستگاه هم ممکن است مانند دیگر دستگاه های آشپزخانه شما دچار ایراداتی شود. شما می‌توانید تنها با یک تماس یا ثبت درخواست در سایت تعمیر سرا ایرادات رایج ماکروفر خود را به متخصص‌های تعمیر سرا بسپارید. تعمیر سرا دارای یکی از مجرب ترین کادرهای تخصصی در برطرف کردن انواع ایرادات رایج ماکروفر است. این گروه تخصصی با داشتن چندین سال سابقۀ تعمیر وسایل خانگی توانسته اند امروزه به برندی در زمینۀ تعمیر ماکروفر تبدیل شوند.

حضور در اسرع وقت برای تعمیر

از زمانی که شما با گروه تعمیر سرا تماس می‌گیرید تنها چند ساعت با تعمیر وسیلۀ خود فاصله دارید. سعی این گروه بر آن است که شما بتوانید دستگاه خود را با گارانتی تعمیر از تعمیر سرا تحویل بگیرید. شما می‌توانید برای ایرادات رایج ماکروفر خود هم از این مطلب بهره‌مند شوید. در صورتی که این مقاله مشکل شما را حل نکرد تنها یک تماس تلفنی کافی است تا دستگاه خود را مانند روز اول تحویل بگیرید. خدمات تعمیر سرا به صورت ۲۴ ساعته در شهر تهران فعال است. گروه تخصصی تعمیر سرا برای تعمیر لوازم خانگی شما از جمله ماکروفر در محل مورد نظر شما آماده است.

روشن نشدن دستگاه

در اولین قدم بهتر است دکمۀ شروع را چک کنید. در بسیاری از موارد افراد به دلیل عجله ای که دارند فراموش می‌کنند این دکمه را بزنند. یک از ایرادات رایج ماکروفر در زمان روشن نشدن عجلۀ افراد و بی دقتی آن‌ها است.

قدم بعدی تنظیم مجدد دستگاه به وسیلۀ دکمۀ توقف یا لغو است. زدن این دکمه باعث می‌شود پیش فرض دستگاه به حالت اولیۀ خود بازگردد و آمادۀ شروع کار باشد.

در این مرحله باید اتصال دستگاه به برق را بررسی کنید. شاید سه راهی یا فیوز شما دچار مشکل باشد.

در مرحلۀ آخر بهتر است درب دستگاه را به خوبی بررسی کنید. شاید درب دستگاه را به طور کامل نبسته اید. این کار می‌تواند باعث روشن نشدن دستگاه باشد. این دسته از ایرادات رایج ماکروفر معمولاً در زمان عجلۀ افراد ایجاد می‌شود

ثابت ماند گردونۀ حرکت

در اولین قدم بهتر است قسمت زیر گردونه را وارسی کنید. ممکن است باقی ماندۀ مواد غذایی باعث توقف گردونه شده باشد.

گرم نکردن غذا به وسیلۀ ماکروفر

در قدم اول شما باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما مواد غذایی را گرم نمی‌کند. بهترین راه برای فهمیدن این موضوع قرار دادن یک لیوان آب داخل مایکرو است. باید به مدت زمان ۳۰ ثانیه مایکرو را روشن کرده و لیوان آب را داخل آن قرار دهید. باید این کار را ۲ یا ۳ انجام دهید. اگر لیوان آب شما گرم نشد دستگاه شما دچار ایرادی فنی شده است. گرم نکردن مواد غذایی یک از شایع ترین ایرادات رایج ماکروفر است.

5 مشکل رایج در مایکروویو و نحوه رفع آنها

مایکروویو اختراع بسیار خوبی است و با فشار دادن ساده یک دکمه پخت و پز و گرم کردن غذاها را ساده می کند. با این وجود می تواند مانند سایر لوازم خانگی دچار ایرادات و مشکلاتی شود.

اگر نیاز به تعمیر دارید به نمایندگی تعمیر ماکروفر در کرج تماس بگیرید

در اینجا پنج مورد از رایج ترین خطاهای مایکروویو آورده شده است:

جرقه زدن مایکروویو

جرقه زدن در ماکروویو می تواند یک صحنه ترسناک باشد، اما اگر علت جرقه زدن در اسرع وقت عیب یابی و برطرف شود ، جای نگرانی نیست.

متداول ترین دلیل جرقه زدن مایکروفر ناشی از وجود یک جسم فلزی در دستگاه است که منجر به تجمع ذرات باردار می شود. راه حل این کار ساده است. از قرار دادن فلز در ماکروفر ، که شامل ظروف فویل دار و ظروف روکش دار مینا کاری شده است، خودداری کنید. و اگر متوجه جرقه زدن شدید، جسم فلزی را بردارید تا از گرما بیش از حد و آسیب رساندن به مایکروویو خود جلوگیری کنید.

در موارد نادرتر که اخیرا هم یکی از سرویس کاران تعمیرگاه مایکروفیکس در تعمیرات مایکروفر فلر یکی از مشتریان خود دوباره با آن برخورد کرد، جرقه زدن مایکروویو می تواند به دلیل شکسته شدن پوشش ضد امواج یا دیود معیوب باشد ، که هر دو نیاز به تعمیر دارند.

مایکروویو غذا را گرم نمی کند

اگر مایکروویو شما غذا را گرم نمی کند، احتمالاً مگنترون دستگاه شما خراب است

متأسفانه ، یک مگنترون سوخته قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد.

از دیگر مواردی که می تواند منجر به گرم نشدن غذا شود، شامل خرابی دیود یا سوئیچ درب است.

صفحه یا سینی مایکروویو نمی چرخد

صفحه یا سینی شیشه ای چرخان در ماکروویو شما دو هدف اصلی دارد که عبارتند از: توزیع یکنواخت گرما و جذب انرژی اضافی مایکروویو.

اگر سینی هنگام کار به درستی نمی چرخد، ممکن است غذای شما به طور ناموزون و نامتعادلی گرم شود. این مسئله به احتمال زیاد به دلیل مشکل خرابی موتور دستگاه می باشد که به راحتی قابل تعویض است، همچنین اگر ایراد از موتور نباشد، ممکن است مشکل در صفحه کنترل یا همان برد مایکروفر باشد.

مایکروویو ایجاد صدا می کند

اگر مایکروویو شما صدای بلند یا غیرمعمولی ایجاد می کند (وزوز، زمزمه کردن، خراشیدن، ساکن بودن)، یکسری خطاهای احتمالی وجود دارد که باید بررسی کنید.

· موتور محرکه ای که قدرت چرخش صفحه را فراهم می کند ممکن است خراب باشد.

· مگنترون ممکن است معیوب باشد و منجر به صدا یا وزوز الکتریکی شود. خبر خوب این است که می توان مگنترون را تعویض نمود.

· محل اتصال یا محرک غلتک ممکن است مشکل ایجاد کند و باعث شود صفحه چرخش هنگام حرکت سر و صدا ایجاد کند. این کار را خودتان با بررسی قطعات ذکر شده برطرف کنید.

· فن خنک کننده پشت ماکروفر ممکن است آسیب دیده یا گیر داشته باشد، که این نیز می تواند باعث ایجاد صدای بلند در هنگام کار شود.

مایکروویو شروع به کار می کند و سپس از چند ثانیه خاموش می شود

اگر ماکروویو شما روشن می شود و پس تنظیم آن هم شروع به کار می کند، اما پس از چند ثانیه از کار می افتد و خاموش می شود، علی رغم زمانی که برای گرم کردن آن تنظیم کرده اید، احتمال خراب شدن درب دستگاه وجود دارد. قفل درب باید به درستی بسته شود تا مایکروویو بدون مشکل کار کند.

قفل شکسته یا خراب می تواند به این معنی باشد که مایکروویو هنوز فکر می کند که درب باز است و باعث می شود عملکرد ماکروویو متوقف شود. این نیز یک مشکل ساده است که قابل تعمیر است.

دکمه بازگشت به بالا