جامعه و خانواده

اکثر کلاهبرداری‌ها ناشی از مبایعه نامه‌های عادی است

به گزارش شفاف، بزرگ‌ترین مشکلی که بسیاری از خریداران و فروشندگان مسکن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، توجه نکردن به بندهای اظهارنامه‌های شرکت مسکن و نخواندن تمام اسناد و مدارک کسانی است که خانوارها پیش روی خود گذاشته‌اند. ، جایی که مبایعه نامه حاوی بندهایی است که ممکن است در صورت آسیب رساندن به خریدار یا فروشنده، طرف متضرر را از حق شکایت یا شکایت محروم کند.

چند نوع تأیید وجود دارد؟

ودهانی نیا، قاضی دیوان عالی کشور گفت: استشهادیه ها به صورت کلی و نظم و فرهنگ حقوقی جامعه اعم از علنی و یا متعارف; به صورت دستی یا شفاهی نوشته می شود و بیشتر اتهامات و مشکلات در رضایت مشترک است، بنابراین توصیه می کنم شهروندان برای فروش به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و از اظهارنامه های رایج خودداری کنند. زیرا بیشتر تقلب ها بر اساس باورهای رایج است.

وی افزود: مشکلی که در این معاملات وجود دارد این است که خریدار قرارداد قبلی را نمی گیرد که باعث بی اطلاعی از قانون برخی از خریداران شده است و زمانی که ملک خریداری می شود و ملک تغییر می کند، باید وکلای درستی انجام دهند. اخذ شده از مالک و فروشنده نهایی خواهد بود

در قراردادهای پیش خرید چه چالش هایی وجود دارد؟

قاضی دیوان عالی کشور گفت: اگر خانه به صورت دستی فروخته شود و مردم آن را به صورت قراردادی خریداری نکنند، بسیاری از مشکلات کاهش می یابد، بزرگترین مشکل ما در خرید خانه است. اجرای قانون قبل از خرید ساختمان نیست و بزرگترین مشکل زمانی است که ملک خریداری شده از سازنده و تجارت با مالکان ریسک کوچکی باشد، در حالی که گفته می شود یک واحد را خریداری کنید. سازنده، او باید به دنبال توافق بین سازنده و مالک باشد. نکته دیگر این است که اموالی که در قراردادهای مشترک با آن سروکار داریم به طور واضح تعریف نشده است. یعنی معلوم نیست چه پلاک ثبتی، زمین، شمال، جنوب و متراژ ملک است. نکته بعدی صلاحدید فروشنده است; موارد زیادی در دادگاه وجود دارد که فروشنده حق فروش را ندارد، خریدار باید توانایی وکیل و توانایی او و سلامت فروشنده را بررسی کند.

وحدانی نیا در خصوص حفاظت از خانه در صورت مخالفت همسایه ها گفت: اگر ملک از نظر ساخت و ساز خوب نباشد و سلامت افراد ساکن در خانه در خطر باشد، همسایه ها مخالف هستند، همسایه هایی که موافق هستند اما اگر لازم بداند تصمیم بر اساس شرایط تمدید است و این یک تصمیم قضایی است. انجام چنین کاری برای همسایگان گران و دشوار است. بهتر است این اقدام با مذاکره و انصاف انجام شود.

وی با اشاره به غیر حامیان کد رهگیری و سفته گفت: سند دارای کد رهگیری سند رسمی نیست و ضمانت ندارد; اشتباهات زیادی در تغییر کد رهگیری وجود داشته است و مردم باید به مشاغل رسمی مراجعه کنند.

مشاوره خرید و فروش

وحدانی نیا گفت: خریداران در هنگام خرید زمین کشاورزی به سوابق و وضعیت سندی که در توقیف نیست دقت کنند، در خرید و فروش اموال میراثی و اجتماعی دقت کنند و امضای همه وراث را بگیرند، شرایط فسخ قرارداد نشان خواهد داد، وضعیت باید تصمیم بگیرند، تاریخ دقیق مراجعه به دفتر باید مشخص شود و در کسب و کاری که اولین خرید ملک است، دقت کنند.

منبع: انجمن خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا