سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

انواع دستگاه‌های لیزرهای پوست کدام‌اند؟

لیزر دستگاهی است که می تواند طول موج خاصی از امواج نورانی را تقویت کند و در یک نقطه متمرکز کند، این کار باعث افزایش انرژی و قدرت نفوذپذیری امواج نورانی می گردد و انرژی گرمایی که حاصل می شود در منطقه مورد نظر باعث اثر درمانی لیزر می شود. لیزر درمانی پوست صورت یکی از مسائل حیاتی برای زیبایی پوست است به خصوص کسانی که دچار لک در ناحیه صورت خود شده اند. برای گرفتن بهترین نتیجه متناسب هر فرد معمولا متخصص پوست از لیزر های مختلف و یا در کنار آن از روش های دیگر مثل یا سایر اعمال زیبایی استفاده می کند تا فرد در کمترین دفعات مراجعه به پزشک بتواند به نتیجه مطلوب برسد.

پرفروش‌ترین دستگاه زیبایی کدام است؟

کاربرد لیزرهای پوست چیست؟

کاربرد لیزر در پوست و زیبایی بسیار زیاد است. پشکان معمولا در موارد مختلفی از لیزرهای پوستی استفاده می کنند. مورد استفاده هر کدام از انواع لیزر پوست در زیر شرح داده شده است. شرکت تجهیز گستر لیزر با بیش از ده سال سابقه در زمینه فروش و تعمیرات تجهیزات زیبایی و کلینیکی آماده ارائه خدمات به پزشکان و سرمایه گذاران عزیز در تمامی زمینه ها می باشد.

اینفوگرافی کاربردهای لیزر پوست در زیبایی

به طور کلی لیزرها در رفع چین و چروک، جوانسازی، لایه برداری سطحی و عمقی، لیفتینگ و جوانسازی پوست، رفع موهای زائد صورت و بدن، رفع لک های پوستی، رفع کک و مک، رفع بعضی خال ها، رفع جای زخم،  رفع جای آکنه و جوش، پاک کردن تاتو، رفع ترک های پوستی ناشی از حاملگی یا کاهش و افزایش وزن، درمان ضایعات عروقی، ماه گرفتی، واریس ها و… به کار می رود.

چه نکاتی در انجام لیزر اهمیت دارد؟

سه اصل مهم در انجام لیزر حتما باید مورد توجه واقع شود:

  1. فرد درمانگر حتما تخصص کافی برای درمان با لیزرها را داشته باشد.
  2. پزشک روش لیزر مناسبی را برای درمان مشکلات پوستی انتخاب کند.
  3. پزشک از تکنولوژی، دستگاه مناسب و استاندارد برای درمان استفاده کند.

هر کدام از این سه اصل اگر رعایت نشود، باعث یک نتیجه درمانی غیرقابل قبول خواهد شد و در موارد شدیدتر باعث ایجاد عارضه در فرد خواهد شد.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

پرکاربردترین لیزرهای پوستی

لیزرهایی که برای پوست استفاده م یشوند کاربردهای مختلف و انواع مختلفی دارند. از جوانسازی پوست گرفته تا از بین بردن موهای زائد و از بین بردن جای تاتو و غیره.

لیزر دی اکسید کربن

لیزر دی اکسیدکربن یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین انواع لیزرهاست. به وسیله این نوع از لیزرها پزشک می‌تواند لایه برداری عمقی پوست را انجام دهد که باعث جوانسازی، بهبود اسکارها، از بین بردن جای زخم و آکنه، بهتر شدن منافذ باز پوست و از بین بردن ترک های پوستی می شود.همچنین از لیزر دی اکسید کربن برای درمان انواع زگیل های پوستی و استفاده می شود.

لیزر اربیوم

بیشترین کاربرد لیزر اربیوم در جوانسازی پوست است و می توان در لایه برداری های سطحی پوست و همچنین رفع چین و چروک های سطحی از آن استفاده می شود.

لیزر PDL

از لیزر پی دی ال در درمان  ضایعات و خال های عروقی، ماه گرفتگی ها استفاده می شود و همچنین در درمان اسکارها هم استفاده می شود.

لیزر Q-Switch

یکی از انواع لیزر برای لک صورت لیزر کیو سوئیچ است که برای درمان کک و مک، پاک کردن تاتو و برداشتن خال ها نیز استفاده می شود.

لیزر الکساندرایت

ممکن است نام لیزر الکساندرایت برای شما آشنا باشد، بیشترین کاربرد لیزر الکس در رفع موهای زائد است.

تماس با بزرگترین تولید کننده و وارد کننده دستگاه های زیبایی 0937811132 قشقایی

لیزر موهای زائد

هر چند امروزه لیزر IPL جای خود را به لیزرهای جدیدتر داده و استفاده از آن خیلی کمتر از قبل شده است.در نژاد ایرانی با توجه به طول موج ایجاد شده در دستگاه های الکساندرایت، این نوع از لیزر بهترین طول موجی است که با پوست ایرانی و بهبودی درمان موهای زائد بیشترین نتیجه را می دهد، به همین دلیل است که در کشور ما بیشتر از لیزر الکس برای رفع موهای زائد استفاده می شود.

هر چند گاهی تصمیم می گیرد از دستگاه های دیگری در کنار لیزر الکساندرایت و یا به تنهایی از لیزرهای دیگر برای رفع موهای زائد با توجه به رنگ پوست، نوع پوست، ضخامت و رنگ موهای زائد استفاده کند.

هدف ، ملانین و یا رنگدانه های مو است و بیشترین تاثیرشان روی موهای تیره ( جاهایی از بدن که رنگدانه ها بیشترین تجمع را دارند) دارد.معمولاً فاصله جلسات لیزر موهای زائد بین 4 تا 8 هفته یکبار و تعداد جلسات لازم برای رفع موهای زائد بین 6 تا 8 جلسه متغیر است.

بهترین حالت نتایج درمانی لیزر موهای زائد 70 تا 80 درصد است.پزشک متخصص جهت حصول نتایج بهتر و بیشتر، ممکن است تعداد جلسات اضافی تر با فواصل بیشتر توصیه کند تا نتایج درمانی به بالای 90 درصد برسد.

عوارض احتمالی لیزرهای پوست

عوارض لیزرها با توجه به نوع لیزرها می‌تواند متفاوت باشد، اما در کل می‌توانند باعث خارش، قرمزی، سوزش و تورم در ناحیه عمل لیزر شود.البته چنانچه پس از انجام لیزر مراقبت‌های لازم مانند استفاده از کمپرس یخ، استفاده از کرم های ضد التهاب و ترمیم کننده داشته باشید این عوارض به حداقل ممکن می رسند.

عوارض خطرناک لیزرهای پوست

عوارض شدیدتر مانند عفونت در محل، تورم غدد لنفاوری و یا ایجاد اسکار که ممکن است پس از لیزرهای پوستی فردی تجربه کند، معمولاً به دلیل عدم تبحر و تخصص پزشک و یا به کاربردن لیزر نامناسب است. عوارض لیزر صورت برای لک در موارد جزئی ممکن است اتفاق بیفتد که موقتی بوده و در کمترین زمان اصلاح می شوند.

به خاطر داشته باشید لیزرها باعث نازایی، سرطان و مسائلی از این قبیل نمی شوند. چون امواج نورانی لیزر فقط در لایه های سطحی پوست ساطع می شوند و اصلا به عمق پوست نفوذ پیدا نمی کنند.

هزینه انواع لیزرهای پوست چقدر است؟

همانطور که در طول مقاله توضیح دادیم لیزرهایی پوستی دارای انواع و اقسام مختلفی هسستند و کاربردهای گوناگونی دارند. بستته به نوع دستگاه مورد استفاده، ناحیه ای که استفاده می شود و کلینیکی که به آن مراجعه می کنید معمولا هزینه ها متفاوت است. بنابراین بدون مراجعه و بررسی توسط پزشک متخصص هیچ گاه مبلغ قابل عنوانی را در خصوص هزینه های لیزر نمی توان بیان کرد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر چقدر است؟

معمولا بین 5 تا 10 جلسه لیزر برای از بین بردن موهای زائد مورد نیاز است. و بسته به شرایط بدنی بیمار ممکن است این تعداد کمتر یا بیشتر بشود. ممکن است لازم باشد قبل از انجام لیزر پزشک متخصص ویزیتی از بیمار انجام بدهد و از نظر آزمایشات هورمونی بررسی شود. که اگر مشکلات هورمونی وجود دارد در کنار لیزر درمان های دارویی هم انجام شود. در این می توان بهترین نتیجه را از درمان های لیزری گرفت.

در آخر

لیزر روشی موثر و پرکاربرد در درمان و برطرف کردن مشکلات پوستی است، اما توجه داشته باشید استفاده از تکنولوژی مناسب و انتخاب فرد متخصص جهت انجام انواع لیزر پوست می تواند نتایج رضایت بخشی به همراه داشته باشد.

بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که خدمات لیزر اعم از لیزر موهای زائد، لیزر پوست برای جای جوش، لیزر برای لک صورت و… حتماً باید در مراکزی انجام شود که مورد تایید سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت درمان است و همچنین زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو و در انجام گیرد. در غیر این صورت عوارض خطرناکی را تجربه خواهید کرد.

آشنایی با انواع لیزرهای پوست و مــو را می توان در چند بخش دسته بندی کرد.لیزرهای پوست و مو یکی از جدید ترین تکنیک ها و راه ها برای داشتن چهره و بدنی زیبا است. امروزه استفاده از انواع مختلف لیزر به امری رایج در میان افراد بخصوص خانم ها تبدیل شده است.

در حال حاضر لیزرهای متعددی جهت استفاده وجود دارند که مطابق با نیاز افراد می توان از آن ها استفاده کرد. آنچه که درباره لیزرهای پوست حائز اهمیت است رعایت اصول مرتبط در زمان بکارگیری آن ها می باشد. اصول سه گانه استفاده از انواع لیزرها به قرار ذیل هستند:

۱: فرایند لیزر باید تحت نظر پزشک یا فردی باتجربه و متخصص انجام بگیرد.

۲: از یک روش لیزر مناسب برای رفع مشکل افراد استفاده شود.

۳: از دستگاهی مناسب و استاندارد برای رفع مشکل افراد استفاده شود.

لیزر مو چیست؟

آشنایی با انواع و پوست و پیش از پرداخت به معرفی انواع لیزرهای پوست و مو بهتر است بدانیم که لیزر چیست؟  در سایت youtube  لیزر دستگاهی است که به کمک آن می توان انواع مشکلات مرتبط با پوست و مو را برطرف کرد.

دستگاه مربوطه قادر است طول موج بخصوصی از امواج نورانی را تقویت کرده و در نقطه ای خاص متمرکز نماید. این فرایند سبب بالا رفتن انرژی و افزایش قدرت نفوذ امواج نورانی می شود. فرایند موجود باعث ایجاد انرژی گرمایی و در نتیجه تاثیر بر روی پوست و مو می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا