سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

انواع آرایشگاه زنانه

در سال های اخیر با توجه به گسترش صنعت زیبایی و آرایش در سراسر جهان، سالن های زیبایی و آرایشگاه ها نیز گسترش یافته و تغییرات زیادی در خدمات خود دیده اند. یکی از این تغییرات وضعیت آرایشگران زن به عنوان یک حرفه و سطح کاری آنهاست. به همین دلیل هم اکنون شاهد آرایشگاه ها، سالن های زیبایی، سالن های عروس در شهرها هستیم.

شاید بسیاری از افراد هنوز تفاوت دقیق مقالات فوق با خدمات آنها را ندانند. در ادامه این مطلب تفاوت آرایشگاه زنانه در تهران با آرایشگاه عروس را توضیح می دهیم و تفاوت خدمات آن ها را توضیح می دهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سالن های مو

به مکانی که خدمات آرایشگاه به صورت نیمه حرفه ای انجام می شود و مشتریان در ازای تعداد معقول خدمات روزانه به سالن مراجعه می کنند، آرایشگاه می گویند. یکی از مهم ترین تفاوت های آرایشگاه های زنانه با آرایشگاه های عروس این است که آرایشگاه های زنانه هزینه بسیار کمتری دارند. و معمولا افرادی که در آرایش، مو، نان، ناخن و غیره تخصص دارند در آنجا کار نمی کنند.

آرایشگاه های زنانه نسبت به سالن ها فضای کمتری دارند و خدماتی مانند خدمات مو و موهای زائد نیز در آن انجام می شود. علاوه بر این، آرایشگاه ها ساعات کاری طولانی تری دارند و هزینه کمتری از مشتریان دریافت می کنند. در ادامه کارکردهای اصلی آرایشگاه زنانه را ارائه می دهیم:

1. اصلاح و کوتاه کردن مو

یکی از بهترین راه ها برای تغییر ظاهر، کوتاه کردن موهایتان است. کوتاه کردن مو علاوه بر تغییر ظاهر شما، موخوره و شکستگی مو را نیز از بین می برد. آرایشگران اغلب از قیچی، تیغ یا تیغ برای موهای حرفه ای استفاده می کنند.

به یاد داشته باشید، اگر برای موهایتان ارزش زیادی قائل هستید، بهتر است به یک آرایشگر حرفه ای بروید.

2. اصلاح صورت و ابرو

یکی از مهم ترین خدمات آرایشگری خانم ها که در گذشته خانم ها برای آن به آرایشگاه مراجعه می کردند، اصلاح صورت و ابرو است. ابروها با موچین و تیغ و صورت با موم و باند کوتاه می شود. بر همین اساس، آرایشگاه های زنانه اغلب خدمات فرم دادن به ابرو، فرم دادن به ابرو و ابرو را به مشتریان خود ارائه می دهند.

3. رنگ مو، مش و کراتینه

عموماً افراد برای پوشاندن موهای خاکستری خود یا ایجاد تنوع موهای خود را رنگ می کنند. ترکیب رنگ ها و به دست آوردن رنگ موی خاص یکی از مهارت هایی است که فقط آرایشگران حرفه ای و با تجربه از عهده آن بر می آیند.

و مش یعنی روشن شدن قسمت مو. نور سه درجه بالاتر از رنگ پایه است. رنگ کردن، بافت و رنگ کردن مو به روش های مختلفی انجام می شود و معمولا آرایشگر شما بر اساس نتایجی که انتظار دارید بهترین روش را برای شما به کار می گیرد.

کراتینه مو روشی است که در آن موهای آسیب دیده با استفاده از مواد و محصولات حاوی کراتین ترمیم می شوند و موها را برای مدت طولانی صاف، نرم و براق می کنند.

4. سرویس ناخن

یکی از پرطرفدارترین خدمات آرایشگاه های زنانه خدمات فرم دادن به ناخن اعم از پدیکور و مانیکور می باشد. پدیکور اصلاح ناخن‌های کوتاه، زیبا کردن آن‌ها و جلوگیری از تشکیل میکروب‌ها روی پا است. مانیکور همچنین شامل فرم دادن به ناخن است که شامل سوهان زدن و برداشتن پوست مرده اطراف ناخن است. اگر به دنبال ناخن کار در تهران با تخفیف های ویژه و قیمت های مقرون به صرفه هستید به صفحه تخفیف مراجعه کنید.

5. اکستنشن و بافت مو

شینیون یکی از رایج‌ترین مدل‌های مو است که در آن موها با سنجاق یا گیره در پشت سر جمع می‌شوند و مدل‌های مختلفی دارد. برای انتخاب بهتر مدل های شینیون، بهتر است از قبل این مدل ها را در سایت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید، مدل مورد علاقه خود را پیدا کنید و از آرایشگر بخواهید که مدل را به موهای شما بزند.

آرایشگاه های زنانه نیز با مدل های مختلف خدمات آرایشگری را به مشتریان خود ارائه می دهند. در واقع کیفیت بافت مو به مهارت فرد بستگی دارد.

6. اپیلاسیون

اپیلاسیون یکی از قدیمی ترین روش های از بین بردن موهای زائد است که در اکثر آرایشگاه های زنانه انجام می شود. در این روش از موم استفاده می شود و می توانید در عرض 4 تا 6 هفته از شر موهای زائد خلاص شوید. اگر به طور مرتب و مکرر از این روش استفاده کنید، به تدریج موهای ناخواسته شما کمیاب شده و پیازهای آن ضعیف می شود. این کار در آرایشگاه و سالن زیبایی در تهران انجام می شود.

7. آرایش و گریم

آرایش و میکاپ در واقع گران ترین و اختصاصی ترین سرویس آرایشگاه های زنانه است. در آرایش، یک آرایشگر با استفاده از رنگ ها، صورت را اصلاح می کند، به عنوان مثال از سایه چشم، مژه مصنوعی، رژگونه و رژ لب پررنگ و حجیم استفاده می کند.

در حالی که آرایش صورت به تکنیک سایه روشن و برجسته کردن زیبایی صورت اشاره دارد که شامل آرایش چشم، فونداسیون، کانتور و غیره است.

سایر خدماتی که آرایشگاه ها به مشتریان خود ارائه می دهند عبارتند از:

شانه زدن مو

اکستنشن مو

کاشت، لیفت، اکستنشن مژه

ساختمان میکرو

پاکسازی پوست

طرح حنا یا خالکوبی موقت

سالن عروس

در سالن عروس یا عروس سرا کلیه خدمات مربوط به زیبایی عروس توسط کارشناسان متخصص در زمینه میکاپ، میکاپ و آرایشگری انجام می شود. به عبارتی در سالن های عروس اکثر خدماتی که در بالا به آن پرداختیم به صورت تخصصی تری انجام می شود. طبیعی است که به دلیل تخصصی بودن این خدمات، نرخ و قیمت افزایش می یابد.

اخرین حرف

در این مقاله به مهم ترین تفاوت های آرایشگاه زنانه و آرایشگاه عروس پرداخته و محبوب ترین خدمات آن ها را برای شما بیان کرده ایم. اگر می خواهید بهترین آرایشگاه های زنانه در تهران یا سالن های عروس با تخفیف ویژه در خدمات آن ها را پیدا کنید، حتما از قسمت آرایش و زیبایی سایت تخفیف دیدن کنید.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا