حوادث

انجام بیش از ۲۲ هزار عملیات امداد و نجات در کشور

سی وی نت/ خراسان رضوی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور بیش از 22 هزار عملیات امداد و نجات توسط همکاران و نجاتگران این تعداد انجام شده است.

مهدی ولی پور در گفت وگو با سی وی نت، اظهار کرد: در بین پروژه های انجام شده بیش از 100 هزار نفر از افراد آسیب دیده از خدمات این مجموعه بهره مند شدند.

وی افزود: علاوه بر ویژه برنامه های اجرا شده از جمله خدمات رسانی به زائران در اربعین حسینی، حدود 3 میلیون نفر در داخل و خارج از کشور در قالب طرح «همراهان خورشید» که سال ها نیز شاهد حضور ایشان هستیم. بهره مندی زائران پیاده از فعالیت های جمعیت هلال احمر

ولی پور با اشاره به لزوم فراگیری آموزش های امداد و نجات همگانی گفت: آموزش های همگانی باید افزایش یابد و مردم بدانند با هر نوع اضطراری چگونه برخورد کنند.

وی ادامه داد: شعب هلال احمر در سراسر کشور آماده ارائه آموزش رایگان به عموم مردم هستند و این امکان را به صورت آنلاین و در فضاهای مجازی فراهم کرده اند.

ولی پور از وجود 479 شعبه و بیش از 600 عملیات امداد و نجات در کشور خبر داد و گفت: هلال احمر در مجموع 2259 پایگاه، دفتر عملیاتی، شعبه و سفارت کار دارد و بیشتر نیست. 22 هزار امدادگر و امدادگر در مقاطع مختلف کشور در شبانه روز در پایگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5000 خودروی امدادی در حوزه خودروهای زمینی و 19 فروند بالگرد امدادی در حوزه خدمات هوایی خدمات رسانی می کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: همه جا کمبود وجود دارد اما کارگران جمعیت هلال احمر به بهانه کمبود از کار خود غافل نمی شوند و تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین خدمات را ارائه دهند. کسانی که درگیر هستند.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران شورا، لازم است هلال احمر آماده پاسخگویی به حوادث و فوریت ها باشد تا 10 درصد خانوارهای ساکن کشور را تحت پوشش قرار دهد که این تعداد شامل 2 میلیون نفر است. خانواده هایی که به آنها نرسیده ایم. ارقام اعلام شده بر اساس اعتبار تخصیص یافته از نظر انبارها، تسلیحات و تجهیزات می باشد، لذا برای تحقق این شرایط مساعد، حدود 90 میلیارد تومان اعتبار لازم است که در دسترس نیست امکان انجام یکباره و یکباره، ولی. همه ساله و در چارچوب محدودیت های موجود در شرکت و آماده شدن برای حوادث و موارد اضطراری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا