جامعه و خانواده

انجام آزمایش سواب بینی توسط ربات

آزمایش سواب بینی یکی از این آزمایشاتی است که برای تعیین اینکه فرد دارای Covid-19 است یا خیر. این شرکت تایوانی یک سیستم رباتیک را توسعه داده است که آزمایش را بدون دخالت پزشک به تنهایی انجام می دهد.

براساس نظرات سی وی نت و مادگجت، شرکت تایوانی Brain Navi از توسعه یک سیستم روباتیک خبر داد که می تواند باعث خود سواب بینی شود.

این سیستم رباتیک “بینی سواب” نام دارد و توسط برنامه نویسان در نمایش “Bio Asia Taiwan 2020” ساخته شده است. این دستگاه از ماسک صورت برای یافتن بینی فرد و قرار دادن سواب در بینی استفاده می کند.

برای انجام این کار ، ابتدا افراد باید سر خود را در قسمت سر کاربر در سیستم قرار دهند و سپس تمام کارها را با ربات به پایان برسانند.

پزشکانی که این کار را انجام می دهند باید از تجهیزات محافظ شخصی (PPE) برخوردار باشند و استفاده طولانی مدت از این بیمه ممکن است دلسرد کننده باشد. تجهیزات ایمنی شخصی به وسایل امنیتی ، تجهیزات و بیمه هایی اطلاق می شود که کاربر را از قرار دادن خود در معرض خطر یا خطر ایمنی در محیط کار محافظت می کند. تجهیزات محافظ شخصی شامل کلاه ایمنی ، دستکش ، محافظ چشم ، کفش ایمنی ، لباس ضد آب ، محافظ گوش و دستگاه تنفس است. علاوه بر این ، در مواردی که روشهای فعلی آزمایش انجام می شود و خانه که اغلب در معرض هوای گرم قرار دارد ، انجام این تست ها برای افراد دشوار است. بنابراین ، استفاده از این روش ها بسیار مؤثر است.

محققان دانشگاه جنوب دانمارک یک ربات خودکار را برای توسعه آزمایش سواب گلو برای بیماری Covid-19 ایجاد کرده اند.

از زمان شیوع Coronavirus در سراسر جهان ، مطالعات زیادی برای شناسایی Covid-19 انجام شده است که یکی از آنها برداشتن زخم معده است. پزشکان برای آزمایش مثبت عفونت Covid-19 از سواب استفاده می کنند.

به تازگی ، تیمی از مهندسان رباتیک در دانشگاه جنوب دانمارک دستگاهی را تولید کردند که بتواند آزمایش اتومبیل سواب را بدون نیاز به حقوق بشر انجام دهد. این روبات یک سواب پنبه و یک پنبه پنبه ای را درون گلو وارد می کند و برای گرفتن نمونه می چرخد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا