فرهنگ و هنر

انتقاد از توصیف قهرمان هالیوودی در شعر آیینی!

انتقاد از توصیف قهرمان هالیوودی در شعر آیینی!

عبدالجبار کاکایی با جمع بندی برخی از داستان های ترانه های علوی ، عمدتا آنهایی که از رادیو و تلویزیون پخش می شود ، گفت: “به نظر می رسد قهرمان هالیوود به عنوان مخاطب این ترانه ها به تصویر کشیده شده است.”

این شاعر و ترانه سرا در گفت و گو با سی وی نت ، در مورد خوبی های شعر معاصر در مورد اصل امام علی (ع) اظهار داشت: پوگبا در مراسم هایی که نیاز به اطلاعات و آگاهی دارند و به دنبال زمان می گردند متفکران ، دانشمندان و اندیشمندان باید کلمات و روشهای جدید یا درست را مورد توجه قرار دهند و بحث آزاد صورت می گیرد. فکر می کنم در زمان ما ، احساسات بیشتر از آنچه فکر می کنند تحریک می شوند. آنچه در رسانه ها نشان داده می شود و ما روز و شب در تلویزیون پر جنب و جوش می بینیم و آنچه به عنوان تحلیل سیاسی امام علی (ع) خوانده می شود ، توجه به جزئیات و اصطلاحات امام علی (ع) آنجا بود. چنین چیزی مثلاً در دهه 50 پیش از انتشار عقاید و اندیشه های انقلابی دکتر وجود نداشت. براساس شعر ، علی شری در حوزه اطلاعاتی.

وی با بیان اینکه شعر دانش روزگار ما نیست ، گفت: هر زمان که جامعه احساس هدف و داوری داشته باشد ، کتاب درسی شروع به درخشش می کند. اما در زمان ما ، شعر از طریق خرد و اندیشه بسیار معنای خود را دریافت می کند. می توان گفت شاعران ما در سال جدید ایده های مختلفی گرفته و در شیرینی ، احساسات و احساساتشان ابراز می کنند. البته در روزگار ما آنجا صحبت های هوشمندانه ای از علوی صورت نگرفته است ، همان داستانهایی که به او گفته می شد چیزهای بد جمع می شوند و مانند یک داستان در یک جدول خوانده می شوند. تلویزیون و رادیو همین موضوع را ارائه می دهند. من فکر می کنم بازار این بازار بازتاب گذشته و گذشته است.

کاکایی ادامه داد: غیرقابل انکار است که هر اتفاقی که در زمان ما افتاده است برای شعر درباره حضرت علی (ع) هر کسی را به خود جلب می کند ، زیرا ما وضعیت یک حرفه را می بینیم. جوانان. ” اگر به بعضی از شاعرانی گوش کنیم که کارشان شب و روز از رادیو و تلویزیون پخش می شود ، خواهیم دید که در این روز ، فقط مبالغه و اغراق شده است. مرزهای کلمه گویی شنونده این شعر را یک قهرمان هالیوود توصیف می کند .. در حقیقت ، فقط قدرت بدنی اسلحه و حقیقت در جهان به هم متصل است ، خرد و اندیشه امام علی (ع) ) در شعر. نه ، و متأسفانه آنها حقیقت را در مورد خود می گویند.

این منتقد که معتقد است ما در دوران مدرن شعر عمیق دینی نمی بینیم ، به استفاده از شاعران نهج البلاغه اشاره می کند: شاعر باید نهج البلاغه را بخواند ، نه آن را در متن قرار دهد. روند. اما ما دیده ایم که گاه نهج البلاغه تلاوت می شود و به ترتیب نگهداری می شود. اما شاعران نهج البلاغه را می خواندند و معنای او را ابداع می كردند. یعنی برای اعتقاد به اصول بیان شده در نهج البلاغه و گرفتن کلمات گفته شده از عدالت جامعه ، مهمترین آنها مظاهر رمز و راز است که در نهج البلاغه نفوذ می کند و آنها را در شعر اثبات می کند.

وی گفت: شعر هنوز هم یکی از رسانه های پیشرو در جامعه ایران است ، اگر شاعران بتوانند مفهوم شعر را درک کنند ، شعر همچنان یک نیروی محرکه مهم در میراث فرهنگی ما است. ماه رمضان ، سپس اخلاق ماه رمضان – درست مثل ماه رمضان. ” زمان آن رسیده است که ایده اخلاق را گسترش دهیم – برجسته کردن کار آنها ، و این تأثیر عمیقی بر فرهنگ محلی ما خواهد گذاشت. اما فکر می کنم تا ماه رمضان ، فقط زمان هایی که برای ما تعیین شده است ، در نظر گرفته می شود. من هرگز شعری ندیده ام که در مورد روزه و مزایا و تأثیرات آن بر رفتار جامعه نوشته شده باشد.

عبدالجبار کاکایی افزود: وقتی ماه مبارک رمضان فرا می رسد ، برخی از آهنگ ها در مورد ایمان حضرت علی (ع) خوانده می شود و در حالی که شاعر دانش و دانش دارد ، او آهنگ را در مورد شب تلاوت می کند. قدرت ، که بندرت اتفاق می افتد. ” در صورت. حتی اگر آنها این کار را کردند ، این فقط یک لمس بود ، که یک جمله مشترک در هوا است ، “این یک شب خوب است ، باید به آن توجه کنید.” معنای عمیق تری در شعر نمی یابیم. البته منظور من این نیست که بگویم شعر تنها منبع دانش درباره هنر و فلسفه شعر است ، شعر وسیله ای برای کمک به شما است ، اما کسی نیست که از آن لذت ببرد و کسی که ادعا می کند آن را انجام داده است وجود ندارد. و به نقل از شاعران آنها می توانند عقاید قوی مذهبی را در قالب شعر بیان کنند که پوگبا نقش خود را در جامعه بازی می کند و کارهای خاص خود را دارد ، یعنی ایجاد زیبایی. در حقیقت ، با زیبایی ، پیام اخلاق بهتر از اگر است.

پایان ماموریت

دکمه بازگشت به بالا