فرهنگ و هنر

انتشار «شناخت شریعت» و «ابوسُلیمان دارانی»

ترجمه «معارف شریعت» اثر محمد کشاوجی و رفیق عبدالله و «ابوسلیمان دارانی» نوشته ریچارد گراملیش منتشر شد.

چاپ از

به گزارش سی وی نت، کتاب «شناخت شریعت؛ فقه اسلامی در دهکده جهانی» نوشته محمد کشاوجی و رفیق عبدالله با ترجمه نورالدین الله الدینی در صفحه 440 با شمارگان 1000 چاپ و بهای 140 هزار تومان در نشر نمک منتشر شده است. انتشار.

«برهان؛ آغاز وحی و سیر تحول و تکامل آن در نظام تاریخی»، «قضاوت در حکومت امویان (40-1362ق/750م)، تأسیس مکتب مرجعیت در حکومت عباسی (65-1365ق/ 1258- 150 م. «شریعت و حقوق بشر»، «عدالت کیفری در اسلام» و «اسلام و اخلاق» کتاب هستند.

در کنار دیباچه مترجم می خوانیم: کتابی که اکنون می خوانید، نسخه فارسی بررسی دو حقوقدان مسلمان است که در فصل آخر کتاب خود را اینگونه معرفی کرده اند: این شهر خودش از نژادپرستی و استعمار آسیب دیده است. ما اکنون به عنوان بخشی از مهاجران مسلمان در بریتانیا زندگی می کنیم. بی‌تردید در چنین بستر اجتماعی، تحصیل، کار خانوادگی، کلاس‌ها و منافع شخصی، هنجارهای فرهنگی خاصی را به وجود می‌آورد. آموزش ما بخشی از میراث یهودی-مسیحی اروپای باستان است که در طول قرن ها به عنوان یک دنیای مدرن غربی رشد کرده است. دنیایی که ارزش ها و رویه های خاص خود را در جهان دارد که بدیهی و علمی و فنی است، یکی از اندیشه های حق فردی است که بر بسیاری از اندیشه ها و اعمال اخلاقی غربی تأثیر می گذارد. ما از این ارزش‌ها به‌عنوان مظهر کمال و رشد حمایت نمی‌کنیم، اما دور از آن، سرمایه‌داری مدرن و تمرکز آن بر تجارت، استثمار مردم و جهان، راه‌حل بلایا و دائمی و ویران‌کننده جامعه نیست. “

اولین مخاطبان این اثر، مهاجران مسلمان در کشورهای غیر اسلامی (به ویژه اهل سنت) و در این جوامع مسلمان بودند و هر از چند گاهی از اخبار منتشر شده در مورد اجرای احکام شرعی یا. در مورد شریعت به طور کلی هدف این نویسندگان محترم این است که «پیشینه جامعی از قوانین اسلامی را در اختیار خوانندگان خود قرار دهند و بر تکامل اولیه و تدریجی و مسائلی که بر رشد و ظهور آن تأثیر می گذارد تأکید کنند». این کتاب تاریخ طولانی و گاه گیج کننده شریعت را که به قرن اول هجری قمری / قرن هفتم پس از میلاد و در زمان نزول قرآن بازمی‌گردد و جایگاه قانون در عربستان سعودی در حقوق بررسی می‌کند. از امپراتوری های همسایه به دلیل تغییر در اسلام و فرهنگ و آداب و رسوم منطقه «او آفرید، یعنی».

در پشت جلد کتاب آمده است: «دنیای در حال تغییر به برخی مسلمانان نیاز دارد تا در اعمال دینی خود تأمل کنند تا پاسخ کاملی به سؤالات مردم بدهند. پرسش‌ها گاهی آنقدر جدی هستند که ما را به کاوش در اعماق دین دعوت می‌کنند. این تلاش مهم و دشوار برای یافتن راهی برای پیوند شریعت، عقل سلیم و حقوق بشر موضوع مهمی است که هر روز بر آن افزوده می شود. اگرچه در قرون اخیر بیش از هر زمان دیگری اصلاح طلبان دینی در این زمینه گام های بلندی برداشته اند، اما کارهای زیادی باقی مانده است که مرز بین دین و مدرنیته است. دعای تحول از حل و فصل تا بهار عربی تصویری مداوم در تاریخ جنبش های مختلف است که اهمیت تعمق در اجرای شریعت را نشان می دهد. تعارض شرع و اوضاع و احوال موضوع جدیدی در شرع نیست و آن طور که برخی می پندارند بدعت محسوب نمی شود. بدون شک معنای واقعی اجتهاد همین است. تمرکز متکلمان و مصلحان بر دو اصل نیاز و نیاز، جامعه و متکلمان را به هم نزدیک می کند».

چاپ از

همچنین کتاب «ابوسلیمان دارانی؛ عارف شام» نوشته ریچارد گراملیش با ترجمه شیرین شادفر در صفحه 112 با شمارگان 880 نسخه و به ارزش 50 هزار تومان تقدیم علاقه مندان به چاپ مذکور شده است.

در متن پشت جلد کتاب آمده است: ابوسلیمان دارانی از مشهورترین و تأثیرگذارترین شخصیت های قرن دوم و سوم هجری در شام بوده است. این به دلیل ماهیت منحصر به فردش اهمیت ویژه ای دارد، اما ابری از سردرگمی بسیاری از زندگی و ایده های آن را پنهان کرده است و اطلاعات کمی در مورد آن و منابع دیگر به جز اطلاعات پراکنده وجود دارد. اما نگارنده کوشیده است با همین اطلاعات اندک، شرح مفصلی از زندگی، دنیای اندیشه و اخلاق خود در این مقاله ارائه دهد.

چاپ از

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا