فرهنگ و هنر

المیرا شریفی‌مقدم: می‌خواهم مدتی حوزه‌های دیگر اجرا را تجربه کنم

المیرا شریفی مقدم مجری بخش خبر تلویزیون که پس از سال ها فعالیت در سی وی نت، مدتی به این برنامه تلویزیونی آمد و از تفاوت انجام دادن و تبلیغات در تلویزیون گفت.

شریفی مقدم در گفت وگو با سی وی نت، در پاسخ به این سخنان مبنی بر اینکه گفته می شود در گویندگی اخبار موفق هستید، آیا از این پس شما را مجری تلویزیون بدانیم؟ او گفت: «می‌خواهم برای مدتی فضای اجرای دیگری را ببینم. 22 سال است که مجری خبر هستم و یک سال هم به معاونت سیما آمدم تا فضای اجرا را بیشتر ببینم. “

کار در تلویزیون نیاز به یک بیانیه قوی دارد

شریفی مقدم که به عنوان مجری ثابت برنامه صبحگاهی «سبحانه ایرانی» معرفی می شود، تفاوت گویندگی اخبار و برنامه های تلویزیونی را این گونه دانست: بازیگر تلویزیون بودن و – مستلزم ارتقای قوی است. داستان سرایی یک ژانر کاملا متفاوت است. گزارش مستلزم آن است که شما به خوبی در موضوع روز آشنا باشید، زیرا یک خبرنگار نمی تواند داستانی را به مخاطب ارائه دهد تا زمانی که آن را بفهمد. اما به طور کلی اجرای تلویزیونی علاوه بر تسلط بالا بر موضوع فعلی، نیاز به بداهه گویی و مهارت بیان بسیار قوی دارد که الحمدلله همکاران خوبی داریم که در تلویزیون نشان می دهند که پتانسیل سودآوری خاص خود را داریم.

وی در ادامه به اجرای برنامه «صبحانه ایرانی» پرداخت و مهمترین قسمت این برنامه صبحگاهی را معرفی کرد.

وی گفت: «صبحانه ایرانی» یک برنامه ترکیبی است که پخش آن از یک ماه پیش آغاز شد و من به مدت یک هفته به عنوان یکی از مجریان شروع به کار کردم. این رویداد یک رویداد چند وجهی است که اغلب فرآیندهای فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی را در بر می گیرد و البته در برخی از روزها به دلیل رویدادهای مهم ورزشی، جنبه ورزشی آن بیشتر به چشم می خورد.

المیرا شریفی مقدم: مدتی می خواهم جنبه های دیگر اجرا را ببینم

مجری برنامه «صبحانه ایرانی» ادامه داد: قسمت های دیگر برنامه مانند جدول خبری که با همکارانم اجرا می کنیم و بخشی دیگر به نام میز درخواست که مهمترین و واقعاً قابل توجه ترین قسمت است. شبکه دو سیما با توجه به سال ها تجربه در مصاحبه های زنده تلویزیونی لطف کرد و امکان تصویربرداری این قسمت را به من داد. «سبحانه ایرانی» در هفته به مهم ترین موضوعات خبری در حوزه های مختلف می پردازد و به موضوعات و ابزارهای مختلفی می پردازد که نقش دارند. در واقع از برخی مسائل در قالب آرزو و پاسخ برای مردم صحبت می کند.

نگاهی ویژه به «صبحانه ایرانی» در فضای مجازی

شریفی مقدم در برنامه صبحگاهی خود به اهمیت فضا اشاره کرد و توضیح داد: به عنوان مثال یکی از مهم ترین مواردی که امروزه مردم به دنبال آن هستند بحث آلودگی هوا است که در این زمینه تحقیقاتی انجام دادیم و حضور به صورت جداگانه. میهمانان، یا اداره آموزش کودکان در وزارت آموزش و پرورش که مورد بحث قرار گرفت. بخش خبر ما روزنامه صبح محلی را بررسی می کند و ما نگاه خوبی به فضای مجازی داریم زیرا فضای مجازی در سال های اخیر به ویژه در یک سال و دو سال پیش توانسته توجه مردم را به خود جلب کند. بنابراین اخباری را که تامل برانگیزتر و مجازی باشد، تحلیل و انتخاب می کنیم.

مجری تلویزیون سپس از تجربیات خود در این سال ها در برنامه های تلویزیونی گفت.

وی یادآور شد: در این سال ها تجربه برنامه های تلویزیونی را دارم، اما بیشتر در قالب خبری، اما اکنون دوستان اجازه همکاری با شبکه های دیگر را به من می دهند. در مجموع، «صبحانه ایرانی» تجربه رضایت بخشی است. در واقع این تجربه را حدود یک سال و نیم پیش در برنامه صبحگاهی «چپ اول» از شبکه پخش داشتم که برنامه پرمخاطبی است اما رویکردش متفاوت است. در چاپ اول فقط قالب رسانه ای داشتیم اما «صبحانه ایرانی» قالبی اجتماعی و فرهنگی دارد و مخاطبان شبکه دو بیشتر از خانواده عاشق ایرانی هستند.

آیا برنامه های صبحگاهی این روزها مردم را امیدوار می کند؟

المیرا شریفی مقدم در پایان گفت‌وگو با سی وی نت در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنم در شرایط کنونی جامعه بدون یک روز تعطیل، چقدر فعالیت صبحگاهی می‌تواند روحیه امید را در مردم ایجاد کند و در «صبحانه» مورد توجه قرار گرفته است. ایران.”؟ وی تصریح کرد: برنامه صبحگاهی باید انرژی صبحگاهی داشته باشد، بیننده در این ساعت از روز دو شبکه یا هر کانالی را برای تماشای مجله صبحگاهی خود انتخاب می کند، می خواهد روز خود را با انرژی و امید آغاز کند. فکر می کنم در «سبحانه ایرانی» این اتفاق می افتد. با توجه به انگیزه ای که در همکارانم نسبت به تلاش مستمر آنها برای موفقیت هر چه بیشتر برنامه می بینم، فکر می کنم این روند ادامه دارد و تا حدودی انجام شد.

به گزارش سی وی نت، برنامه صبحگاهی «سبحانه ایرانی» به تهیه کنندگی امیرعلی آزادی و سردبیری مهدی خان علیزاده شنبه تا چهارشنبه ساعت 7 صبح از شبکه دو سیما پخش می شود. این رویداد دارای جمجمه ها و مهمانان مختلف و میزهای خاص بسیاری با نام های مختلف است. وحید رونقی، مجید یحیایی، فاطمه افشاریان و المیرا شریفی مقدم از جمله بازیگران ثابت این برنامه هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا