ورزش

افشاگری مدیر برنامه ساپینتو از تصمیم بزرگ او درباره استقلال

رسانه پرتغالی رکورد در گزارشی مدعی شد ساپینتو سرمربی استقلال در صحبتی که با مدیربرنامه‌های خود داشته، اعلام کرده که 4 ماه است که دستمزدش را بر طبق مفاد قرارداد با استقلال دریافت نکرده است. البته رکورد می‌گوید ساپینتو تاکید کرده که قصد ترک باشگاه استقلال را نداشته و تا پایان به کارش در کنار بازیکنان این تیم ادامه خواهد داد.

رکورد برای این گزارش خود تیتر “مدیربرنامه‌های ساپینتو حقوق عقب افتاده را تأیید می‌کند اما تضمین می‌کند که خدشه‌ای به تعهد او (به استقلال) وارد نخواهد شد.” این مسئله‌ای که سرمربی پرتغالی پیش از این و در نشست خبری دیدار با ذوب آهن به آن اشاره کرده بود. البته او پس از بازی با فولاد نیز به انتقاد از مدیریت باشگاه پرداخت.

1839381

در گزارش روزنامه رکورد آمده است:

ریکاردو ساپینتو در استقلال، باشگاه ایرانی که از ابتدای فصل جاری هدایت آن را برعهده داشته، شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارد. مربی پرتغالی علی‌رغم عملکرد خوبی که داشته (با 3 امتیاز فاصله نسبت به سپاهان صدرنشین در رتبه دوم قرار دارد) از وضعیت مالی شکننده باشگاه رنج می‌برد و اعضای تیم برای حقوق معوقه اعتصاب کرده‌اند.

در همین راستا، رکورد با هوگو کاجودا، مدیر برنامه مربی 50 ساله صحبت کرد که او، مشکلات مالی در استقلال را تایید کرد، اما اطمینان داد که ساپینتو در تعهد خود به تیم و هواداران، دچار هیچ تزلزل و لغزشی نمی‌شود و تا پایان قراردادش در کنار بازیکنانش خواهد ماند.

رکورد سپس از مدیربرنامه‌های ساپینتو این سوال را پرسیده است: «رئیس باشگاه استقلال گفت که شرایط در حال عادی شدن است. به عنوان ایجنت ریکاردو ساپینتو، می‌توانید نظر خود را در مورد وضعیت فعلی باشگاه بیان کنید؟»
هوگو کاجودا نیز در پاسخ اعلام کرده است: باید نسبت به وضعیت غیرورزشی استقلال ابراز نگرانی شدید کنم و بعد از صحبت‌های رئیس باشگاه (علی فتح‌الله‌‎زاده) واقعیت را مشخص کنم. تأخیرهای زیادی در پرداخت وجود دارد، از چندین ماه حقوق گرفته تا مقادیر مختلف حق بیمه‌های دریافتی در سال 2022. وضعیت بسیار دشوار است.

او ادامه داد: آخرین حقوقی که ریکاردو دریافت کرد، در ماه نوامبر بود. کمبود زمین و کمبود دائمی شرایط برای تمرین وجود دارد، حتی اجاره بهای اسکان مربیان و بازیکنان قبلاً مشکلاتی را ایجاد کرده بود. بدهی‌های بی‌پایانی وجود دارد که روز به روز و به شدت شرایط را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

1839379

مدیربرنامه‌های ساپینتو خاطرنشان کرد: بازیکنان مجبور می‌شوند که اعتصاب کنند، زیرا حتی شرایطی وجود دارد که آنها در تأمین هزینه‌های روزانه دچار مشکل می‌شوند. بدتر اینکه استقلال با وجود رتبه خوب، به دلیل جریمه‌های اقتصادی نمی‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند. همه این مشکلات جدی است و نظم و ثبات یک تیم را به هم می‌زند، فقط حرفه‌ای‌ها می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.

رکورد در سوال بعدی خود از کاجودا پرسیده است که ساپینتو چگونه با این مسائل برخورد می‌کند؟ او نیز در پاسخ گفته است: ریکاردو علی‌رغم همه سختی‌ها و با وجود اینکه می‌توانست به دلیل پرداخت دیرهنگام دستمزد، قرارداد خود را فسخ کند، به دلیل فداکاری که برای باشگاه داشت، این کار را انجام نداد. حتی با وجود این مشکلات، ساپینتو بر سر تعهد خود به بازیکنان و هواداران باقی می‌ماند. او توانست با تیم قهرمانی سوپرکاپ را کسب کند، جامی که استقلال هرگز آن را نبرده بود. او مصمم است که آن‌ها را به قهرمانی برساند. به عنوان مثال، آنها در 9 بازی قبلی شکستی را تجربه نکرده‌اند و به هشت پیروزی و یک تساوی دست یافته‌اند. با وجود همه سختی‌ها، او پیوند محکمی با بازیکنان و هواداران دارد.

1839382

مدیربرنامه‌های ساپینتو در پایان و درخصوص اینکه عملکرد تیم در این فصل را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: این قابل توجه است که ریکاردو ساپینتو و تیم در این فصل، موفق به فتح لیگ و انجام این هدف شوند و مقاومت، شجاعت و تعهد بسیار زیاد به باشگاه و میلیون‌ها هوادارش را نشان دهند. با تمام این مشکلات، استقلال رقابت نابرابر با رقبای خود دارد، اما اتحاد بین بازیکنان، مربیان و هواداران باعث شده این تیم بر همه این موانع فائق آید.

258 258

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا