اقتصادی

افزایش ۳۵ درصدی پیشگیری از وقوع سرقت در گیلان

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان: در سه ماه نخست امسال با تمهیدات پلیس پیشگیری از وقوع سرقت در گیلان ۳۵ درصد افزایش یافت.

افزایش ۳۵ درصدی پیشگیری از وقوع سرقت در گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما در گیلان ، سرهنگ محمد حجتی امروز در نخستین نشست با اصحاب رسانه گفت : در سه ماهه نخست امسال بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ وقوع سرقت در گیلان داشتیم ، که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است. 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بیشترین سرقت‌ها مربوط به اماکن خصوصی و سرقت سیم و کابل برق است، افزود: حدود هزار و ۴۰۰ نگهبان برای حفاظت و مراقبت از موسسات و اماکن در گیلان مشغول بکار هستند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس گفت: آمار پیشگیری از وقوع سرقت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دارد.
افزایش ۳۵ درصدی پیشگیری از وقوع سرقت در گیلانرئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در سه ماهه گذشته بیش از ۴ هزار سارق در استان دستگیر شدند تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۸۰ واحد گشت موتوری، خودرویی و پیاده در گیلان به شهروندان ارائه خدمات می‌دهند و با اجرای ۳۰۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مخلان نظم و آسایش دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری ۴ هزار و ۹۸۶ معتاد متجاهر در استان خبرداد و گفت: در این مدت بیش از ۴۷ هزار لیتر سوخت قاچاق، بیش از ۳۹ هزار پاکت سیگار و بیش از ۳۵ تن چوب قاچاق در استان کشف و ضبط و برای قاچاقچیان پرونده قضایی تشکیل شد.

وی به مشارکت و همکاری مردم در پیشگیری از وقوع جرم در استان اشاره و تصریح کرد: در ۳ ماهه اول امسال بیش از ۱۵۰ هزار خبر با شماره تلفن ۱۱۰ از سوی مردم به مجموعه کلانتری و پاسگاه‌های ما در سطح استان اطلاع داده شده که بیش از ۱۰۳ هزار از این خبر‌ها درست بوده وعوامل انتظامی ما به امدادخواهان، کمک انتظامیو خدمات ارائه دادند.

دکمه بازگشت به بالا